BMW M4 (2014): testovací prototyp s manuálem nafocen v ČR

Až dosud nám BMW předkládalo chystanou M4 výlučně s dvouspojkovým automatem, my vám však můžeme ukázat, jak vypadá jeho kabina s manuálem.

Zdálo by se, že po nedávné rozsáhlé sérii článků o chystaném BMW M3 (F80) a novém kupé M4 (F82) nebudeme mít o těchto mnichovských strojích co říct až do jejich oficiální výstavní premiéry naplánované na lednový detroitský autosalon. Obě auta jsme vám již docela podrobně představili po nedávné technické prezentaci, ukázali jsme si, jak proběhlo testování na Nürburgringu za účasti pilotů DTM a o designu naznačeném konceptem M4 na letošním Concours d’Elegance v kalifornském Pebble Beach také už leccos víme. Přesto tady zajímavost hodnou zmínky máme a tím je přítomnost testovacího prototypu BMW M4 v ČR.

Snad se patří dodat, že se o mimořádnou událost nejedná. Kamuflované muly se sice na našich silnicích neprohánějí v houfech, pravděpodobně jste však už zaregistrovali, že tu kromě maskovaných modelů mladoboleslavské automobilky jezdí také vývojové vozy Mercedesu a jednou za čas registrujeme třeba i vozy od BMW, které to k nám z továren v Mnichově či Regensburgu skutečně nemají daleko.

Odkud přesně dorazila tato konkrétní M4 ve stříbrné (anebo světlemodré?) barvě, asi není moc důležité, každopádně byla zachycena na parkovišti před nejmenovanou společností v jižních Čechách a téměř jistě víme, že se o soukromý výlet řidiče nejedná.

Jak sami zjistíte z fotografií v galerii, jde o verzi vybavenou sériovými, odvrtávanými ocelovými kotouči, které jsou ukryté za devatenáctipalcovými koly nazutými v pneumatikách značky Continental o rozměru 255/35 ZR19 vpředu a 275/35 ZR19 vzadu. Vůz je navíc osazen šestistupňovou manuální převodovkou ZF, kterou máme tímto možnost vidět živě v nové M4 vůbec poprvé.

Podle exteriérových záběrů a lehčí kamufláži hádáme, že tu máme standardní model poháněný dvakrát přeplňovaným řadovým šestiválcem o objemu 3,0 litru a výkonu 430 koní, který při (zatím přesně nepotvrzené) hmotnosti těsně pod 1500 kg zvládne stovku za čtyři a půl sekundy a s obligátně nastaveným elektronickým omezovačem rychlosti pojede 250 km/h.

Co se týče vnějšího vzhledu, předpokládáme, že se produkční M4 oproti studii změní pouze v naprosto zanedbatelných detailech. Ačkoli je kupříkladu zadní difuzor překrytý kusem černého plastu a tím pádem nevidíme, jak vypadá, tak pro změnu o předním nárazníku lze říci, že je téměř k nerozeznání od toho u konceptu – chybí pod ním akorát spodní „lízátko“. To samé platí pro hlavní linie, boky, zpětná zrcátka i vše ostatní, však se podívejte sami…

8.10.2013 10:42| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist