BMW M235i (2014) má předčasně po premiéře, známe i jeho technická data

AKTUALIZOVÁNO Nová řada 2 byla definitivně zbavena tajemství. Na dealerské konferenci BMW ji nafotil neznámý účastník a o svůj úlovek se neváhal podělit.

Doplněno 24. 10., 12.50: Plánované překvapení BMW v souvislosti s novou řadou 2 se skutečně rozpadá jako domeček z karet. Na internetu se objevila první sada továrních fotek modelu M235i, která skutečně odkrývá i ty nejmenší podrobnosti a to včetně zadních sedaček, zavazadelníku či motorového prostoru. Podívejte se.


Prostředky vynakládané automobilkami na utajování chystaných aut či samotné prezentace novinek jsou jistě nemalé, takže asi jen těžko někoho překvapí, že si výrobci své budoucí vozy úzkostlivě střeží a jakékoli úniky mimo oficiálně schválené kanály je dvakrát netěší. Aktuálně si touto nemilou torturou opět prošla mnichovská značka BMW.

Pokud nám je známo, automobilka chtěla premiérově ukázat zbrusu novou řadu 2 koncem tohoto týdne, o překvapení si ale v tuto chvíli může nechat už jenom zdát. Tímto samozřejmě nemůžeme vyloučit, že nemá ve zveřejnění těchto fotek prsty samotný Mnichov, přijde nám totiž docela zvláštní, aby BMW na dealerské konferenci, odkud údajně záběry modelu M235i pochází, své vozy nehlídalo trochu pečlivěji. Vhledem k blížícímu se termínu představení je však spekulace o úmyslném podsunutí ne příliš kvalitních záběrů na internet jen málo pravděpodobná.

Nový vůz od M Performance bude poháněný přeplňovaným řadovým šestiválcem N55B o objemu 3,0 litru, který je naladěný na nepatrně vyšší výkon než M135i s 320 koni. M235i bude mít 326 koní při 5800 ot./min. a maximální točivý moment 450 newtonmetrů dostupný od 1300 do 4500 otáček. Ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF akceleruje nejrychlejší dvojka z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, zatímco se šestistupňovým manuálem bude řidič při stejné disciplíně potřebovat o dvě desetiny vteřiny více. Nejvyšší rychlost bude u obou provedení elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Nová řada 2 měří na délku 4454 mm, šířka činí 1774 mm a výška 1408 mm. Rozvor náprav má 2690 mm, tedy o 30 milimetrů více ve srovnání s výběhovou jedničkou kupé. „Vlažnější“ eMko bude standardně postaveno na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 225/40 R18 vpředu a 245/40 R18 vzadu. Hmotnost auta činí 1455 kg v případě manuálu a o 15 kg více u provedení s automatem.

Kromě verze M235i budou od počátku k mání také dva dvoulitrové čtyřválce s turbodmychadlem odlišené spalovanou směsí. Benzínový N20B v modelu 220i nabídne 184 koní a 270 Nm postačujících k dosažení stovky za rovných 7,0 sekundy a maximálku 235 (man.), respektive 230 km/h (aut.). Vznětová jednotka v 220d dostane identických 184 koní, navrch k tomu ale 380 Nm. V kombinaci s manuální převodovkou potrvá sprint z 0 na 100 km/h slušných 7,2 s, zatímco automat je ještě o desetinu rychlejší. Také průměrná spotřeba nevypadá špatně. Podle NEDC se verze bez spojky spokojí pouze se 4,2 l nafty na 100 km/h, s třetím pedálem pak má naftová dvojka jezdit za 4,5 litru.

Jak sami vidíte, BMW řady 2 mnoho tajemství už momentálně nemá, přesto budou zákazníci na jeho příchod čekat docela dlouhou. Přes poměrně brzké oficiální představení by měl být vůz uveden na trh až někdy v polovině příštího roku.

zdroj: 2addicts.com

24.10.2013 12:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist