BMW i8 (2014): mnichovský plug-in hybrid oficiálně představen

S přeplňovaným benzínovým tříválcem a dvojicí elektromotorů má 362 koní a na stovku akceleruje za 4,4 sekundy.

Pokud pozorně sledujete více než dvouleté úsilí automobilky BMW při stavbě svého prvního plug-in hybridu, respektive přerod původního konceptu v sériový automobil, dost možná máte technická data modelu i8 přestudována odpředu i odzadu. V takovém případě se nenechte zdržovat textem a rovnou si projděte galerii fotek, pro ty ostatní tu je i ten zbytek.

Nový model BMW je dlouhý 4689 mm, široký 1942, vysoký pouze 1293 mm a rozvor činí 2800 mm. Základem i8 je podobně jako u elektrické i3 monokok vyrobený z plastů vyztužených karbonovými vlákny, takže se váhu kupé navzdory instalaci určitě ne lehkých lithium-iontových akumulátorů podařilo udržet na poměrně slušné hodnotě 1490 kg. Zároveň se automobilka chlubí tím, že i zde konstruktéři dosáhli ideální rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50.

Základem hybridního pohonu je přeplňovaný zážehový tříválec o objemu jen 1,5 litru. Kompaktní pohonná jednotka produkuje 231 koní a 320 newtonmetrů a společně se šestistupňovým automatem je uložena před zadní poháněnou nápravou. Přední kola naopak roztáčí synchronní elektromotor s výkonem 96 kW (131 koní) a nejvyšším točivým momentem 250 Nm. Celkový výkon soustavy je podle BMW 362 koní a 570 Nm.

Výrobce uvádí elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 250 km/h a čas akceleraci z 0 na 100 za 4,4 sekundy. V čistě elektrickém režimu by měla být i8 schopna zvládnout 120 km/h a dojet na vzdálenost 35 kilometrů. Stačit ji k tomu musí baterky o kapacitě pouze 5 kWh, což je ekvivalent necelé dva litry benzínu. Jestli lze něco takového při běžné jízdě dosáhnout, posuďte sami, my máme za to, že dost možná i ano, ale pouze nízkou a velmi plynulou rychlostí.

Co víme téměř jistě, je, že dobíjecí hybrid bude asi jen stěží jezdit v provozu za udávaných 2,5 l/100 km. Jak jsme již psali několikrát, měřící cyklus NEDC je mimo dnešní realitu a do výsledku zahrnuje také elektromotor, jemuž energii dodávají předem, ze zásuvky nabité baterky. Že nejde o energii ze vzduchu, tabulky a normy EU už jaksi neřeší.


Podvozek i8 tvoří dvojité lichoběžníkové závěsy vepředu a multi-link vzadu, k tomu BMW standardně přibalí adaptivní tlumiče, elektrický posilovač řízení a dvacetipalcová hliníková kola, která budou za prozatím nedefinovaný příplatek zaměnitelná za kola karbonová. Na specifikaci auta pro český trh bude nutné ještě chvíli počkat, tisková zpráva nicméně říká, že auto bude mít ve standardu také nejvyšší řadu navigačního systému Professional s možností navádět auto k dostupným dobíjecím bodům, částečné kožené čalounění či head-up displej.

Jediné, co nám momentálně k BMW i8 chybí, je jeho cenovka, předpokládáme však, že by mohla být zveřejněna už v rámci frankfurtského autosalonu.

10.9.2013 11:13| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist