autoweb.cz > autosalon > Autosalon Detroit > BMW Concept Active E
BMW Concept Active E
Podobně jako před časem představené Mini E, které se již prohání v rukou vybraných zákazníků a sbírá důležitá data pro automobilku, i nové BMW řady 1 s elektrickým pohonem bude sloužit jako testovací prototyp pohonu s nulovou produkcí CO2.
BMW Concept ActiveE vypadá na první pohled jako obyčejné kupé BMW řady 1 a to bylo cílem. Automobilka nechtěla vytvořit nějaký futuristicky laděný koncept. Ostatně, od toho tu je koncept Vision EfficientDynamics.
Jedničkové kupé dostalo stejně jako příbuzní s klasickým spalovacím motorem pohon zadních kol. Ten obstarává synchronní elektromotor o výkonu 170 koní a točivém momentu 250 Nm.
Motor čerpá energii z lithium-iontových akumulátorů, které vznikly za spolupráce společností BMW a SB LiMotive. Akumulátory mají nově vyvinutou tepelnou regulaci, která má optimalizovat jejich výkon.
BMW se snažilo udržet hmotnost na uzdě a to se docela podařilo. Elektromotor je velmi kompaktní a byl integrován do modulu zadní nápravy. Akumulátory pak byly umístěny tam, kde má obyčejné BMW řady 1 motor a nádrž. Hmotnost sice dosahuje 1800 kg, což je o nějakých 400 kg více než obyčejný model, ale hmotnost je aspoň rozdělena mezi nápravy v poměru 50/50, jak je pro BMW typické.
BMW Concept ActvieE akceleruje na 60 km/h za 4,5 s, na 100 km/h za 9 s a jeho maximální rychlost je prozatím omezena na 145 km/h. Dojezd v reálném provozu dosahuje na přibližně 160 km, podle amerického cyklu měření emisí FTP72 pak dosáhne v laboratorních podmínkách dojezdu 240 km. Akumulátory lze dobíjet ze standardní zástrčky. V Evropě trvá nabití 3 hodiny, v Severní Americe pak 4,5 hodiny.
BMW Concept ActiveE se představí na autosalonu v Detroitu. BMW použije tuto techniku v druhé sérii zkušebních prototypů, které pak nabídne vybraným zákazníkům k pronájmu, stejně jako Mini E.
autoweb.cz