BMW 750d xDrive (2016): třílitrová nafta a čtyři turba vyprodukují 400 koní a 760 Nm

(+ video) Quad-turbo už není pouze výsadou Bugatti Veyron či jeho nástupce Chironu, nově budou čtyři turbodmychadla asistovat řadovému šestiválci 3.0 od BMW.

Dosavadní špičkový diesel automobilky BMW s označením N57S o objemu 3,0 litru měl tři turbodmychadla, výkon 381 koní při 4000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 740 Nm při 2000 až 3000 ot./min. Dvoutunovou pětkovou řadu v provedení M550d xDrive dokáže tato pohonná jednotka vystřelit na stovku za 4,7 sekundy a i předchozí generaci sedmičky zvládla poslat na stejnou metu za 4,9 vteřiny a vykázat papírovou průměrnou spotřebu 6,4 l/100 km. I tohle však bylo pro mnichovskou motorkářskou elitu málo.

Důvodem jsou kromě jiného i posilující naftové V8 konkurenčních značek, v BMW se však rozhodli, že zůstanou u řadové šestky a místo dvou válců přidají další turbo. Ne však ke stávajícímu agregátu, ale celá sestava čtyř turbodmychadel je součásti zcela nové modulární pohonné jednotky B57S. Oficiální stránky automobilky o této novince prozatím mlčí, motor však již byl představen na sympóziu ve Vídni, takže známe jeho přesné parametry a nevidíme důvod, proč bychom se o ně neměli podělit.

Novinka má maximální výkon 400 koňských sil při 4400 otáčkách za minutu a je schopna vytvořit na klikové hřídeli točivý moment 760 newtonmetrů dostupných v rozsahu od 2000 do 3000 ot. Nové BMW 750d se standardně montovaným osmistupňovým automatem a pohonem všech kol xDrive bude schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhé 4,6 sekundy, dosáhnout nejvyšší elektronicky limitovanou rychlost 250 kilometrů v hodině a BMW navíc uvádí snížení průměrné spotřeby podle cyklu NEDC na 5,7 l/100 km.

Kdy bude BMW 750d (G11) a 750Ld (G12) v prodeji, automobilka prozatím neprozradila, z dostupných grafů ale kupříkladu víme, že 90 procent z maxima točivého momentu bude dostupných od 1600 do 4100 otáček za minutu a stejně tak 80 procent z přístupného výkonu bude mít řidič pod plynem od 3000 do 5000 otáček.

Ještě lepší dynamiku a logicky i spotřebu slibuje nové quad-turbo v připravované řadě 5 s interním označením G30, odvozené šestce a rozhodně můžou zákazníci počítat také s tím, že se nový motor objeví také pod kapotami modelů X5, X6 a budoucí X7.

2.5.2016 5:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist