BMW 5 2013: umírněný facelift se přibližuje trojce

Automobilka BMW po necelých čtyřech letech modernizuje svého zástupce ve vyšší střední třídě, velké změny či překvapení nečekejte.

Německému koncernu Daimler se nedávnou rozsáhlou mezigenerační modernizací třídy E podařilo navodit dojem zcela nového vozu, Mnichov se pro změnu při faceliftu řady 5 držel tradičnějších postupů a třeba vizuálně, ale ani technicky mnoho neměnil.

Předně je nutné říci, že se klasického přepracování za polovinou životního cyklu dočkal nejen sedan (F10) a Touring (F11), ale rovnou také poněkud později představená verze 5 Gran Turismo (F07) a předpokládá se, že platí rovněž pro čínskou prodlouženou pětku značenou v interní komunikaci jako F18.

BMW řada 5 velká fotogalerie

BMW řada 5 fotogalerie

Zvnějšku bude možné novější modely rozpoznat třeba podle pozměněné vnitřní konstrukce světel (za příplatek svítící čistě jen soustavou LED), nového předního nárazníku přibližující řadu 5 k designu novější trojky, ve vnějších zpětných zrcátkách se objevily směrovky a automobilka upozorňuje také na upravené chromované lemování „ledvinek“ či mírně modifikovaný zadní nárazník. V případě varianty 5 GT se navíc podařilo přestavěním zavazadlového objemu zvětšit jeho objem ze 450 na rovných 500 litrů.

Ani v portfoliu motorizací se žádné velké zemětřesení nekoná. BMW toliko rozšířilo nabídku o základní dieselové provedení 518d pro sedan a kombi s podladěným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 143 koní, který vykazuje průměrnou papírovou spotřebou jen 4,5 litru na 100 km a zvýšilo výkon dvakrát přeplňovaného osmiválce verze 550i z 408 na 450 koní. K novinkám modelového roku 2013/14 patří možnost objednat si pohon všech kol xDrive také pro verzi 520d, u které se BMW chlubí snížením součinitele aerodynamického odporu vzduch Cw na 0,25.Podle oficiální tiskové zprávy došlo ke změnám i na zavěšení kol, BMW nicméně nespecifikuje, co konkrétně jeho konstruktéři změnili. Předpokládá se, že by se mohlo jednat minimálně o zesílení silentbloků náprav, ani další modifikace však nelze vyloučit.

Jak bývá tradičně zvykem a pětka po faceliftu není výjimkou, mnichovská značka i zde rozšiřuje seznam prvků příplatkové výbavy. Na přání bude možné nechat do vozu namontovat systém, který umožní otevírat zavazadlový prostor „kopnutím“ pod nárazníkem, vylepšenou technologii nočního vidění zvýrazňující postavy či zvířata a od září bude k mání rovněž systém nazvaný Stauassistent, což lze přeložit jako asistent pro dopravní zácpy. Ten pomocí snímačů, kamer a radarového tempomatu umožní přenechání řízení vozu elektronice, která si poradí nejen s automatickým „poskakováním“ vpřed, ale zvládne stroj udržet ve svém jízdním pruhu. Ve stejné době pětka dostane také automatické parkování.

Možné změny v ceníku anebo třeba termín uvedení na trh automobilka BMW nespecifikovala, neočekává se však, že by (s výjimkou zmiňovaných elektronických prvků) mělo dojít k nějakému prodlení, a proto předpokládáme, že by se všechny tři modernizované varianty mohly objevit v prodeji během několika týdnů.

Autoweb.cz

20.5.2013 9:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist