BMW 4 Base line: základ pro speciál či lidovka, rozhodně však jen teorie

Umíte si představit, že by i luxusní auta byla oholená o výbavu a tím pádem i levnější a vy sami rozhodovali o tom, jestli chcete hliníková kola, ESP či plné lakování?

Japonský koncern Toyota v čase uvedení kupé GT86 na domácí trh velmi správně odhadl, že by pro jeho klientelu mohly být zajímavé nejen více či méně luxusní varianty, ale též naprosto jednoduchý model zbavený veškeré „nepotřebné“ výbavy. Vznikl tak typ RC postavený na plechových kolech s nenalakovanými nárazníky, bez barvy na zpětných zrcátkách, s chybějícím polstrováním vnitřní strany víka kufru a palubní deskou vypadající jako po nájezdu zlodějů navigací a airbagů (pro ilustraci najdete pár fotek v galerii).

Stěžejní myšlenkou na takový vůz samozřejmě nebyla snaha oslovit zákazníky s hlubšími kapsami podobně jako Škoda Fabia Junior, i když je dost možné, že i takových se pár našlo, ale dát do rukou začínajícím či profesionálním závodníkům stroj, kteří tak či tak původní kola, nárazníky, zrcátka a spoustu dalších věci zahodí či vymění za odlehčené, kované či jinak upravené komponenty.

Marně přemýšlíme, jestli je možné najít podobně koncipovaný automobil u některé z evropských automobilek, možná by se něco našlo u PSA v podobě modelů R2 předpřipravených pro rallye, o levná auta se však rozhodně nejedná. Důvodů, proč v EU nic takového nemáme, je asi vícero. Jedním z nich je, že výrobci vesměs nevidí zrovna moc rádi společnosti produkující neoriginální příslušenství, protože když nic jiného, jsou to peníze, které mohly vydělat jejich tovární sportovní divize.

Při pohledu na současné portfolio je zřejmé, že podobnou filosofii vyznává také mnichovská automobilka BMW. Pokud si myslíte, že se její vozy kvůli vysoké hmotnosti stejně na okruhy moc nehodí, možná máte zčásti pravdu, třeba nová čtyřka by však po patřičných úpravách nemusela být úplně marná.

Samosvorný diferenciál, sportovní sedačky, výfukový systém, odolnější brzdy či soupravy na vyladění motorů se na trhu pro řadu 4 jistě objeví, potíž je v tom, že tohle všechno vám bude chtít vnutit přímo M Performance, respektive M GmbH, a pokud po továrních komponentech zrovna netoužíte, oholený levný model vám BMW zkrátka neprodá. Otázkou samozřejmě je, proč dělat z luxusní značky láci a chápeme, pokud to někomu připadá jako totální nesmysl, na druhou stranu obrázky od maďarského grafika s přezdívkou X Tomi ukazují, že si to někdo představit umí. Navíc (mějte nás klidně za blázny) tohle auto prostě má něco do sebe, i kdyby zůstalo v této podobě a nikdo z něj sportovní speciál nestavět. Vidíte to podobně anebo je to jen naše úchylka?

zdroj: X Tomi

15.10.2013 1:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist