BMW 325d Touring (2015)

BMW řady 3 Touring je taková nestárnoucí klasika, jenže co se stane, když sametově jemnému řadovému šestiválci seberete dva válce, něco výkonu a hlavně jeho nezaměnitelný charakter?

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 8.4

Radosti

Silný, úsporný a kultivovaný motor; dokonalá převodovka; jízdní vlastnosti

Starosti

Šestiválec má větší grády; nemožnost objednat xDrive, ale potřebujete ho vůbec?


Asi není veřejným tajemstvím, že z bavorského portfolia mám nejraději trojkovou řadu, jmenovitě sedany i kombíky. Je to taková klasika, ve které se ještě stále drží tradiční odkaz značky. Asi ani nemusím připomínat BMW 335d xDrive, kterým jsem jezdil na jaře tohoto roku a které bych se nebál vyhlásit jedním z nejlepších a nejkomplexnějších aut vůbec. Teď tu mám něco podobného, jen z trochu jiných surovin. Sedan nahradil praktičtější kombík s přídomkem Touring a pod kapotou ubyla třetina motoru – místo třílitrového šestiválce o výkonu přes 300 koní tu mám dvoulitrový čtyřválec s výkonem lehce přes dvě stě koní. Jak to dohromady funguje?

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Interiér

Uvnitř podle očekávání. Řekl jsem to mnohokrát předtím a řeknu to znovu, tohle je jedno z nejlepších řidičských pracovišť vůbec. Perfektně se tu sedí, palubní deska vás útulně obklopuje, všechno je logicky po ruce, na všechno je radost pohledět a dílenské zpracování si drží vysoký standard. Pokud jde o praktickou stránku věci, do zadních sedadel příjemně zapadnou a pohodlně se usadí i odrostlejší jedinci, v kufru pak čeká na jejich bagáž nikterak rekordních, ale hezky využitelných 496 litrů prostoru. A praktické výklopné zadní okno pro rychlý náklad drobností.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Přestože vedle božského třílitrového šestiválce může dvoulitrový čtyřválec působit jako chudý příbuzný, faktem je, že mne svými výkony a jemností velmi mile překvapil. Nemá v sobě tolik nespoutané síly, ale s autem dokáže hýbat velmi svižně a ve všech situacích má přebytek výkonu. Nezahraje vám ani tu krásnou ukolébavku, ale na poměry ostatních motorů ve třídě je velmi kultivovaný a celkem dobře odhlučněný. Nedostanete s ním ani pohon všech kol xDrive, to musíte zvolit buď slabší 320d, nebo silnější 330d či 335d, ale potřebujete ho vůbec? Osmistupňový automat ovšem dostanete, a stejně jako s libovolným bavorským motorem funguje skvěle.

„Nezahraje vám šestiválcovou ukolébavku,
nemá ani tolik nespoutané síly, ale faktem
zůstává, že je tohle velmi dobrý motor.“

Spotřeba

Silným argumentem pro volbu menšího čtyřválce by mohla být spotřeba, a svým způsobem také je. Dlouhodobý průměr, který svítil na displeji cestovního počítače, se za více než 5000 km ustálil na slušných 6,9 l/100 km. V kratších intervalech jsem pak dosáhl ve městě spotřeby 7,2 litru a ustálenou dálniční stotřicítkou rovných šesti litrů, mimo město pak lze atakovat i hranici pěti litrů. Menší zádrhel ale vidím v tom, že oproti vrcholnému šestiválci který považuji za takový jaderný reaktor mezi turbodiesely, nejsou tyto hodnoty o tolik nižší. V rámci srovnatelných pohonných jednotek konkurentů si ovšem BMW 325d vede nadpůrměrně.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Pokud se o BMW řady 3 skutečně zajímáte, pak zřejmě proto, že dokáže zdařile kombinovat radost z řízení a praktické životní potřeby. A přestože pod kapotou buší „pouze“ čtyřválcové naftové srdce, nabídne hezké svezení. Zejména proto, že si uchovává dokonalé vyvážení podvozku, které je ještě malinko umocněno menším a lehčím motorem méně zatěžujícím přední nápravu. Vodit BMW 325d Touring zatáčkami je velmi intiutivní i díky přesnému řízení, kterému sice chybí pořádná zpětná vazba, ale na dnešní dobu to není nic hrozného. Tužší podvozek na 18″ pneumatikách run-flat by si zasloužil trochu více poddajnosti, ale s výjimkou ostrých příčných nerovností je komfort na slušné úrovni a rány od podvozku prostupují do interiéru tlumeně. Zkrátka dobrý kompromis mezi ovladatelností a pohodlím. Hádám navíc, že pokud zvolíte o palec menší pneumatiky konvenční konstrukce, budete naprosto spokojeni.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

BMW 325d má velmi blízko k ideálnímu rodinnému dostavníku. Pohání jej velmi dobrý motor, který je dostatečně silný a úsporný, sedí na slušném podvozku, který se bude líbit hlavě rodiny i zbývajícím členům a nabízí dostatečnou prostornost i praktičnost. Pokud máte napjatý rozpočet a na šestiválcový model prostě nedosáhnete, nemusíte mít pocit, že jste o něco výrazně ochuzeni. Snad jen o pohon všech kol, pokud jej nutně chcete. A sametově jemný projev, na jehož adresu si neodpustím tklivou poznámku, že kdyby se pod označením 325d ukrýval nějaký malý, klidně i dvoulitrový šestiválec, nic víc bych asi na světě nepotřeboval. Pokud máte stejné pocity, snad vám nemusím říkat, do kterého belgického města máte svoje stížnosti adresovat…

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)1995
Kompresní poměr-
Vrtání x zdvih (mm)84,0 x 90,0
Převodovkaosmistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Podvozek
Pneumatiky vpředu225/45 R18
Pneumatiky vzadu225/45 R18
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)160 / 218 v 4400
Točivý moment (Nm)450 v 1500 - 2500
Výkon/hmotnost (k/t)133
0-100 km/h (s)6,7
Nejvyšší rychlost (km/h)238
Spotřeba paliva (l/100 km)5,9 / 4,3 / -
Objem nádrže (l)57
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4633
Šířka (mm)1811
Výška (mm)1429
Rozvor náprav (mm)2810
Provozní hmotnost (kg)1635
Celková hmotnost (kg)2120
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)-
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)-
Zavazadlový prostor (l)496 / -
Ceny
Základní cena modelu852 800,- (318i 136 k)
Základní cena test. verze1 115 400,- (325d 218 k)
18.12.2015 12:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist