autoweb.cz > BMW > BMW 3 > BMW 3 touring > BMW 318d xDrive Touring (2016)
BMW 318d xDrive Touring (2016)
Dynamika 8
Chování na silnici 9
Provozní náklady 9
Praktičnost 9
X-Factor 6
Celkové hodnocení 8.2
Radosti
Pořád zažijete jedinečné vzrušení z řízení klasické koncepce…
Starosti
…i když je to s obyčejným naftovým čtyřválcem a čtyřkolkou tak trochu nuda
Tradicionalisté mají tendence malovat si pod kapotou BMW 3 vzdušné zámky v podobě benzínového šestiválce s pohonem zadních kol, a musím říct, že je to stále po čertech skvělé auto. Pravdou ovšem zůstává, že drtivá většina trojek se prodává se čtyřválcovým nafťákem a pohonem všech kol. Taková je prostě doba. Takže jsem si přesně takové auto půjčil do testu, protože mne hodně zajímalo, jestli je lepší sáhnout po osvědčené klasice jako Škodě Superb či Volkswagenu Passat, nebo má BMW řady 3 stále něco navíc, i když se jedná o celkem obyčejnou verzi.
Interiér
Jakmile usednete dovnitř, dýchne na vás jedinečná atmosféra, kterou umí jenom BMW. V porovnání s novým Audi A4 a jeho hypermoderním kokpitem působí interiér trojky pochmurně, jenže má jiné než estetické kvality. Sestrojený je kvalitně, o tom žádná, především se tu ale perfektně sedí díky skvělým sedačkám a volantu přitaženému až k hrudníku. Všechno je správně a logicky rozvržené, takže se ihned zorientujete. Jedinou výtku mám snad jen k miniaturnímu displeji multimédií, na kterém toho příliš neuvidíte, takže připlatit si za větší se vyloženě nabízí. A čistě látkové sedačky nejsou tak příjemné na omak jako ty polosemišové, stejně jako obyčejný kožený volant oproti tomu sportovnímu s retro vzhledem.
Pohon
Vzpomínám si na BMW 325d Touring s 218koňovým turbodieselem, které bylo celkem „dělo“, zatímco 318d se 150 koňmi a 320 Nm patří do šedého průměru. Stále však jede poměrně hezky, v porovnání s 2.0 TDI v Superbu je o dost živější, pružnější a celkově jej nemusíte tolik přemlouvat. Po prvotním nastartování se ozve výraznějším dieselovým klapotem, ale po zahřátí se projevuje velmi kultivovaně i pod zátěží, kterou oproti ostatním čtyřválcovým nafťákům snáší s libostí.
„BMW 318d patří spíš
do šedého průměru, stále ovšem
jezdí moc hezky.“
Spotřeba
Ustálenou stovkou na tempomat jsem byl schopný dosáhnout vynikající spotřeby 3,9 l/100 km, což je dokonce o 0,2 litru lepší výsledek než udávají oficiální data, ovšem v reálu s trochou toho provozu a členitým terénem počítejte spíš se čtyřmi a půl, maximálně pěti litry. V opačném extrému při německých dálničních rychlostech si motor řekne klidně i o více než 11 litrů, běžný městský provoz pak v jízdním režimu Eco Pro vyšel na 6,7 l/100 km, v režimu Sport pak bez přílišného sebeomezování maximálně do osmi litrů.
Ovladatelnost
Jestli je na BMW 318d stále něco velmi přitažlivé, pak způsob, jakým se ovládá. Máte neustále pocit, že se všechno točí kolem vás, a ne že jste jenom koulí na druhém konci katapultu. Trochu nedotáčivosti se dostaví zejména ve chvíli, kdy autem ostře pohodíte do zatáčky, místo abyste si ho jemně vyvážili. Jakmile se vše stabilizuje, snaha zádě vás neustále předbíhat, přitom vždy velmi čitelně a nezáludně, je tak opojná. Platí to i pro čtyřkolku, která je pořád dokonale vyvážená, jen s tím rozdílem, že díky ní se při tomto nevelkém množství výkonu nikdy nedočkáte utažení stopy přidáním plynu. Zkrátka má až příliš mnoho přilnavosti a je naladěná neutrálně, alespoň na suchém povrchu. Zbytek skládačky je typické BMW – geniální posez, perfektně rozložené pedály, trochu mrtvé, ale přesné řízení, a gumové řazení, se kterým se musíte trochu prát. U benzínového šestiválce jistě vítaná vlastnost, tady bych ale raději volil skvělý osmistupňový automat.
Verdikt
BMW 318d Touring určitě nenadchne nejmodernějším interiérem jako Audi A4, puncem výjimečnosti jako Mercedes-Benz C, vnitřním prostorem jako Škoda Superb nebo aurou dokonalosti jako Volkswagen Passat. A už vůbec ne bezkonkurenční cenou. Jenže to, co na tomhle autě pořád táhne, je způsob, jakým jezdí, a to i v takto obyčejné verzi, kterou představuje čtyřválcový turbodiesel s pohonem všech kol. Pokud je pro vás právě to, jak se v autě cítíte jako řidič, stále důležité, přitom ale musíte myslet racionálně a nemůžete si tolik vybírat, prostě není co řešit.