BMW 3 Gran Turismo (2016): facelift liftbacku trojky představen, tříválcům odolává

Mnichovská automobilka představila po sedanu a kombíku také modernizované Gran Turismo trojky, vrcholná verze 340i má 326 koní, základem je pak 150koňový diesel.

O 200 milimetrů delší a praktičtější verze trojky s rozvorem prodlouženým o 110 milimetrů oproti sedanu se stejně jako výchozí modely F30 a F31 dočkala mezigenerační modernizace. Přepracované Gran Turismo se zavazadlovým prostorem o objemu 520 až 1600 litrů dostalo ve standardní výbavě světla LED a několik nových pohonných jednotek.

Co je docela zajímavé, tříválec adaptovaný trojkou i čtyřkou Gran Coupé se v Turismu prozatím neobjevuje a nejslabším motorem v nabídce je i nadále naftová verze 318d s dvoulitrem naladěným na 150 koní a 320 Nm, který podle použité převodovky a kol jezdí podle tabulek za 4,3 až 4,7 litru nafty na 100 km. Identický motor lze mít i se 190 koňmi jako 320d a podle potřeby jej BMW nabídne i s pohonem všech kol xDrive, anebo jako 325d s výkonem 224 koní a 450 Nm.

Šestiválcové vznětové jednotky v provedení 330d a 335d s výkonem 258, respektive 313 koňských sil už jinak než s automatem nepořídíte a vrcholná naftová varianta je k mání pouze s pohonem všech kol. Jen pro ilustraci, sprint na stovku zvládne za 4,9 sekundy, omezovač ji blokuje na obligátní hranici 250 km/h a papírově slibuje průměrnou spotřebu jen 5,6 až 5,7 litru na 100 km.

Mezi benzínovými motory je základem dvoulitrové turbo buď jako 320i se 184 koňmi a 290 Nm, nebo 330i naladěné na 252 koňských sil a 350 newtonmetrů. Na zážehovém vrcholu pak stojí 340i Gran Turismo s novým třílitrovým šestiválcem o výkonu 326 koní a 450 Nm a všechny benzínové motorizace jsou dostupné také se čtyřkolkou xDrive. Šestistupňový manuál je k mání výlučně s nejslabším provedení 320i.

Od premiéry v roce 2013 BMW vyrobilo a dodalo svým zákazníkům přes 130 tisíc kusů trojkové řady Gran Turismo a právě tohle číslo by měl dále vylepšit aktuálně představený facelift, který bude pro zákazníky dostupný od července letošního roku.

1.6.2016 9:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist