BMW 2 Active Tourer (2014): první jízdní dojmy

První BMW s pohonem předních kol se představilo na našem trhu. Budou na něj tradicionalisté nadávat, nebo si jej pochvalovat?

BMW 2 Active Tourer je svým způsobem pro mnichovskou značku revolučním vozem, ačkoliv nic světoborného vlastně nepřináší. Protože se ale jedná o vůbec první BMW s pohonem předních kol, především tradicionalisté jsou plni očekávání, jak bude jezdit. Osobně k tomu přistupuji s chladnou hlavou, BMW už má spoustu zkušeností se stavbou předokolek v případě Mini, takže to není zase tak horké.

Uvnitř se také žádná velká revoluce nekoná, zvýšená dvojka je jako každé jiné BMW, tedy pečlivě vyrobené z kvalitních materiálů. Ergonomie včetně ovládání multimédií přes systém iDrive je tradičně výborná, stejně jako poněkud vyšší, ovšem stále řidičsky útulná pozice za volantem. Na prostor nad hlavou si nebudou stěžovat ani dlouháni, a to ani vzadu, prostor na nohy pak lze regulovat prostřednictvím posuvných zadních sedadel.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Při prezentaci byly k dispozici dvě motorizace – benzínová 225i a naftová 218d. Přestože bych raději zkusil benzín, sáhl jsem po druhé, racionálnější variantě, která nabízí 150 koní a 330 Nm. Přestože papírové výkony vypadají zcela průměrně, síly má dostatek a nadchne výborným odhlučněním i příznivou spotřebou. Při krátké testovací jízdě nezbylo moc prostoru na její zmření v praxi, vzhledem ke zkušenostem s motory BMW však oficiálních 4,1 l/100 km v kombinaci zní nejen lákavě, ale i uvěřitelně.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

U vozidel této kategorie mi radost z jízdy vždy připadala poněkud druhořadá, koneckonců kdo by se v mini dodávce těšil na vymetání zatáček… Jenže zrovna od BMW 2 Active Tourer se to tak nějak čeká. Pokud tedy i vy čekáte, že se dobře svezete, nebudete zklamáni. Dýchne na vás typické DNA značky BMW – dobrá pozice za volantem, blízko vytažený volant, skvěle rozmístěné pedály, přesné a rychlé řazení i řízení, ve kterém objevíte kapku citu i vyvážení. Chybí tu přirozená stáčivost zádě, na kterou mohou být řidiči odkojení na BMW zvyklí, podvozek je však netrpí na nedotáčivost, je dobře vyvážený a na adaptivních tlumičích je i pohodlný.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Automobilka nedávno rozšířila paletu motorů o další tři jednotky, nyní je tedy na výběr ze tří zážehových (tříválcová patnáctistovka 218i o výkonu 136 koní a dvoulitrové čtyřválce 220i a 225i o výkonech 192, resp. 231 koní) a ze tří vznětových motorů (opět tříválec 216d s výkonem 116 koní a dvoulitrové čtyřválce 218d a 220d o výkonech 150, resp. 190 koní). Pohon všech kol xDrive potom objednáte k vrcholnému benzínovému a naftovému motoru. Nejlevněji pořídíte BMW 2 Active Tourer ve verzi 218i, a to od 631 800 korun, vrcholná vezre 220d xDrive M Sport se částkou 1 054 300 korun přehoupne přes milion.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Považovat BMW 2 Active Tourer za vážnou konkurenci mainstreamovým MPV by bylo pošetilé, nová dvojka ovšem cílí spíš na klientelu Mercedesu třídy B, kterému jistě pořádně zatopí. Vypadá svěže, uvnitř je prostorné, tiché a komfortní a jízdně nezklame ani zaryté pesimisty. Jakkoliv to může někomu znít nelibě, první předokolka od BMW vážně umí překvapit.

24.11.2014 10:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist