Bimota je zpátky. S kompresorem!

Slavná italská značka se vrací na scénu a hned s devatenácti modely. Podívejme se ale na tu největší šílenost - silniční dvanáctistovku s kompresorem.

Bimota vždycky dělala šílenosti. Svého času proslula tím, že celkem použitelné motory vylepšila a především je osadila do velmi dobrých rámů a podvozků. Jenže pak se podvozky a rámy naučily dělat i ostatní značky rovnou v továrně a Bimota byla bez práce – a bez zákazníků. Moc lidí nechtělo za exkluzivitu platit.

DOPORUČUJEME: FGR Midalu – český motocykl má šestiválec!

Teď je ale značka zpátky a jde do toho po hlavě. Představila hned 19 nových modelů, které používají cizí techniku pod povrchem, ale vlastní design, podvozek a právě rám. Vynechme teď cestovní stroje a endura a podívejme se na tu největší šílenost – model Bimota DB11 VLX.

Ten dostal dvouválec od Ducati o objemu 1198 ccm. Samo o sobě by to určitě k pohonu motorky stačilo, ale Bimota motor osadila kompresorem. Výsledkem je výkon bláznivých 191 koní a především brutální točivý moment 145 Nm, který díky kompresoru naprosto změní vnímání termínu „zátah ve středním pásmu otáček“. Aspoň tedy z pohledu silničních superbiků.

Na papíře ta čísla možná nepůsobí dost důrazně, ale je potřeba si uvědomit, že Bimota BD11 VLX neváží ani 200 kg. I kdybychom vzali plnou nádrž a posadili na ní pořádného cvalíka zabaleného v kůži, dostaneme se na nějakých 300 kg a z toho nám vychází nějakých 636 koní a 483 Nm na tunu. Hezké, že?

16.11.2012 7:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist