beran-zastavovani-u-prechodu-pro-chodce-komu-a-kdy.jpg

Beran: Zastavování u přechodu pro chodce – komu a kdy?

poradna

Kdo má přednost na přechodu pro chodce, auto nebo chodec? A pak tady ještě máme ve velkých metropolích tramvaje... Judr. Beran přehledně vše objasní.

Diskuze

63 komentářů

    ...No...Name...

    Pokud je cyklista u přechodu a sedí na kole, lehce zpomalím ale jedu dál… Pokud se náhodou rozhodně přejíždět, nepustím ho a troubím…většina z nich to ale nepochopí a nadává 🙂 Ale to je stejné jako s průjezdy v jednosměrkách a podobně…

    Tomaas

    Někteří cyklisti jsou opravdu hulváti a idioti, jejich najíždění na přechod (a jízda po chodníku obecně) je strašné. Což říkám jako nadšený občasný cyklista, velmi častý chodec a neřidič bez vlastního auta.

    Honza

    No cyklisti sou každopádně pakáž. Jezděj po chodníku, a když nemužou po chodníku, protože maj před sebou lidi, tak to vemou z chodníku na silnici, a vůbec je ne*ere, že po tý silnici zezadu něco jede a že by je to něco mohlo sejmout.

    No a samozřejmě jezděj i po přechodu pro chodce.

    Honza

    A jak vono to je, když člověk jede károu, vodbočuje doleva nebo doprava, a tim křižuje přejezd pro cyklisty, protože tam je stezka pro cyklisty, a na tý stezce pro cyklisty u toho přejezdu pro cyklisty ty cyklisti nemaj svoje světelný signály, ani značku „Dej přednost v jízdě“?

    Neplatí náhodou v takovym případě ten paragraf, kerej vypráví vo tom, že člověk, kerej jede károu a křižuje cestu cyklistům, kerý jedou rovně, jim musí dát přednost?

    Nebo ten cyklista, pokud tam nemá ani světelnej signál „Zelená“, ani značku „Dej přednost v jízdě“, musí zastavit a nechat projet káry? To by ale byla divnost, protože většinou tam je vedle toho přejezdu pro cyklisty i přechod pro chodce, a v takovym případě maj ty chodci přednost před károu. Takže by bylo cáklý, aby chodec šel a kolečkář nemoh jet.

    Díkec.

    Honza

    Ted‘ koukám eště na jednu věc:

    V článku se piše, že pokud je v danym místě přejezd pro cyklisty, tak bla bla bla bla…

    Neni to náhodou vo tom, že když tam je přejezd pro cyklisty, tak tam je i stezka pro cyklisty? Takže ten cyklista jede po tý stezce pro cyklisty a pak chce po tom přejezdu pro cyklisty přejet, aby moh za přejezdem pro cyklisty pokračovat zas po tý stezce pro cyklisty?

    Asi to tak je.

    Driver

    Dotaz: Řidič musí dát přednost když odbočuje , cyklistům jedoucím po stezce, kterou řidič křižuje. Co když řidič jede přes přechod, kde jsou na malovány dva pruhy (jako koleje) je to stezka? Jestli je to stezka, mohou po ní jezdit cyklisti nebo musí přecházet? Pokud mohou jezdit, mají auta přednost jako na obyčejném přechodu, kde cyklisti jezdit nesmí? Nebo tam je to ustanovení jako u chodců.

    p.

    Pokud pri odbocovani vpravo/vlevo prejizdite pres vyhrazeny pruh, coz muze byt cyklostezka, vyhrazeny pruh pro autobusy, koleje tramvaje a pod, vzdy ma prednost ten, kdo jede v tom vyhrazenem pruhu rovne… davate tedy prednost vy, kdo jste v aute a krizite jim cestu.

    Pokud vede cyklostezka mimo vozovku (napr. takovej ten pruh nekde v poli vedle cesty, ale i soubezne na chodniku) a je priveden k vozovce, kde je (ale byt nemusi) prechod pro chodce a hned vedle nej prejezd pro cyklisty, pak dava cyklista vzdy prednost vozidlum na silnici v obou smerech. Je to stejne, jako kdyz prijizdi auto z polni cesty na hlavni, dava take prednost vem v obou smerech. Neexistuje situace, kdy by mel cyklista jedouci po cyklostezce vedouci mimo komunikaci pro auta prednost pred vozidlem. Duvodem je to, ze muze byt za stromy, za bilbordy, kvetinaci a podobne a ridic nemusi vubec tu stezku videt.

    Prednost ma tedy cyklista pouze tehdy, kdyz jede ve vyhrazenem pruhu na vasi silnici vpravo/vlevo od vas a jede rovne ve vasem smeru a vy odbocujete pres jeho vyhrazeny pruh. Dale pak kdyz jede v protismeru rovne a vy odbocujete doleva. Tam je jedno, zda jede ve vyhrazenem nebo obucejnem pruhu. No a pak v beznych situacich – jede po hlavni a vy jste na vedlejsi, mimo cestu a podobne – stejne pravidla jako by byl auto.

    p.

    viz muj komentar vlozeny pred chvilkou… jeste doplnim, maji prednost take tam, kde je provoz rizen prislusnikem/semafory a dostanou zelenou a auta cervenou.

    Franta

    No to by mě zajímalo, co byste jako řidiči řekli na bruslaře. Ten je totiž ze zákona chodec, ale není nemožné se u zdatného jedince pohybovat i 30km rychlostí, což je víc než na kole. A přitom na ten přechod při statusu „chodec“ může zcela legálně vjet, nehledě ještě na to, že jako chodec může být ožralý a nemusí být osvětlený.

    Driver

    Čili lze shrnout, že auto „dává přednost“ nikoliv absolutní ale „podmíněnou“ NA PŘECHODECH, a to chodcům (na bruslích nebo prknech). Nikdy však cyklistům.
    Podmínkou je že chodec nesmí na přechod pokud se k němu blíží auto.

    Pak mi uniká význam přechodu s integrovanou stezkou uprostřed přechodu.
    Přidám Foto za 2 – 3 dny. ..
    Zde ale je přímo přejezd pro cyklisty http://www.praha.eu/jnp/cz/doprava/cyklisticka/aktuality/signalizovany_prejezd_pro_cyklisty_na.html

    antonio

    Jsem rád, že pan doktor vysvětluje podmínky na cestách, chodnících a na přechodech. Budete-li chodit po chodnících v Brně, tak vás budou ohrožovat cyklisti, kteří se domnívají, že oni jsou správně. Bohužel policie jak městská, tak i česká není nikdy na hlídce. Chlapci si jezdí v autíčku a nebo se dívají na provoz z autíčka. To, aby kontrolovali cyklisty jezdící po chodnících, to jsem za posledních x let neviděl. Doufám, že když teď bude zase více policistů, tak budou chodit pěšky a budou kontrolovat dodržování dopravních i jiných předpisů. Dnes jezdí na kole po chodníku nejen mládež, ale i senioři. Viz ulice Labská v Brně nebo ulice Uvoz, kde jezdí cyklistů po chodníku velmi mnoho. Těch ulic v Brně, kde se nedodržují předpisy je velmi mnoho.

    Miro

    Jsem ridic i chodec z Prahy. Mam velmi spatne zkusenosti s chodci na 4 proudove silnici v kazdem smeru 2 pruhy. Treba u Edenu tak tam je to bezny chodec ma cercenou stoji ale jak je zelena jde a nez dojde k dalsim 2 pruhum uz ma davno cervenou Neberou vubec v potaz ze na kazde 2 pruhy je semafor pro chodce takze prejdou 2 a uz na daalsim semaforu maji cervenou a maji stat NESTOJI jdou i na cervenou kdyz na ne nektery ridic zatroubi obori se. Ja jsem stal na prechodu a ceklal jsem na zelenou a ten chodec byl to starsi pan jeste nadaval na ridice, chtel jsem mu vysvetlit ze vstoupil uz na cervenou a co se asi stalo? vynadal mi ze on sel na zelenou. Nevedi ze kdyz jsou 4 semafory na prechodech pro chodce ze ten dalsi semafor uz nenpatri k te prvni zelene. Tak to je bezny jev na vetsine techto krizovatek A mestaci? tak ty vidim jen pri pokutach a odtahu aut, nic vic teda jeste jak si vezou ty sve zadky v autech.
    o ciklistech je uz zbytecny psat ty si delaj co chtej na silnicich a nic jim nehrozi myslim tim od policie a mestaku, zadne pokuty.

    Rejpal

    Je treba nezapomenout na pomerne casty jev.
    Pokud nekde vede cyklostezka (nebo i chodnik), casto pres nej vede „prejezd pro vozidla“, ktery spojuje silnici s parkovistem, ucelovou komunikaci ci jinym mistem mimo pozemni komunikaci.

    V techto pripadech na prejezdech ma cyklista (nebo chodec) prednost vzdy.
    Neprejizdi totiz cyklista pres silnici, ale automobil prejizdi pres cyklostezku (nebo stezku pro chodce).

    Honza

    Já jsem se kdysi na todle ptal JUDr. Berana. Von napsal, že zákon to výslovně neřeší a že podle jeho názoru muže chodec přejít celou silnici, i když už mu v polovině silnice na tom vostrůvku svítí červená. Vona to stejně u dobře se pohybujícího člověka je votázka jenom pár vteřin, než přejde i tu druhou půlku (na červenou), a těch pár vteřin maj zároveň červenou eště i káry. Takže káry se eště stejně rozjíždět nebudou. Takže vono by to dohromady vlastně vadit nemělo, že ty chodci přecházej druhou půlku silnice na červenou. Jo, horší je, když se najde ňáká bába nebo dědek, kerý sou rádi, že lezou aspoň jako šnek, a ty do tý druhý půlky silnice vlezou jenom proto, že vostatní chodcové přecházej taky. To už pak maj káry zelenou, a bába nebo dědek jim tam překáží.

    Ale mužeš se na to zeptat přímo JUDr. Berana. Je možný, že bude tvrdit něco jinýho, he he.

    Nick

    Jen upozornuji, pozor na deti v protismeru. Kdyz zastavuji auta v protismeru i na dvouproude silnici, tak nespolehejte na to, ze dite je teprve na chodniku a vy to stihnete prejet. Dite se dokaze neuveritelne rychle rozebehnout a je na Vasi strane ani nevite jak. Mozna se casem upravi pravidlo, ze kdyz zastavi protijedouci, tak ja musim taky.

    Rejpal

    Fakticky je to bezpredmetne, protoze chodce, ktery byl pusten auty v protismeru, nesmite omezit (zatimco on uz neni nijak dal vazan zakazem vstupu do vozovky pred vozidlem). Nesmet omezit znamena pocinat si tak, aby chodec nemusel zmenit rychlost ani smer cesty.

    Neni tu treba zadneho pravidla navic, ponevadz toho chodce nic nezakryva, a tak vam nic nebrani v tom tento zakladni predpis dodrzet.

    Honza

    Tak todle pravidlo se doufám neupraví. Už takle se jezdí blbě, a todleto by byly zas další kolony a uplně zbytečně.

    Kumi

    Zdá se, že jste si spletl stezku pro cyklisty s pruhem pro nevidomé

    Zviratko

    Tramvaj sice nemusí zastavit na přechodu, neb má z toho pravidla výjimku, ale stejně musí zastavit když chodce pouští jiné vozidlo, z toho výjimku nemá. Pochopitelně praxe je jiná.

    Kumi

    Doufám, že nemáte řidičák. Tedy, hlavně doufám, že neřídíte.

    Milan

    Co to je za vyhlášku když k jejímu pochopení je potřeba právní výklad a i ten není naprosto jednoznačný?Vyhlášce a hlavně jejímu výkladu by měl rozumět každý běžný účastník provozu bez potřeby právního vzdělání.A proč někteří účastníci silničního provozu(řidiči) ji musí znát a skládají z ní zkoušku a jiní účastníci nemusí mít ani ponětí o tom že nějaká vyhláška existuje a také jsou účastníky silničního provozu(chodci,kolečkáři)?

    yarda

    Taková poznámka: když cyklista sesedne z kola, stává se vůbec chodcem nebo i nadále zůstává cyklistou? Pro ilustraci dotazu: Cyklista jede do kopce, dál už nemůže, sesedne a tlačí kolo dále po pravé straně vozovky – tedy i nadále zůstává cyklistou. Kdyby se stal po sesednutí stal chodcem, přeci by musel přejít vozovku a pokračovat po levé straně vozovky – tam chodci patří.

    ZZ

    Tuhle jsem málem přejel čubku co si myslela, že absolutní nesmrtelnost pro ni i dítě. Bez rozhlídnutí vleze do silnice i když to spíš vypadalo, že bude čekat vzhledem k protijedoucím autům. Pinda blbá. A čubky benga? Ti raději berou někde za bukem

    ijt

    No to my v Mariánkách máme u hřbitova jinou lahůdku.

    Je tam cesta pro chodce řádně označená z obou směrů!

    Aut tam po ní jezdí jako na promenádě lidí a když je upozorníte tak jsou řidiči ještě drzí.
    Jezdí tam jak muži a ženy,dokonce už i němci i důchodci!

    Starosta ML se o věc nezajímá a městkáči se státními též ne!

    A tak si sbírám staré ohnuté hřebíky.

    Brta

    Já jako řidič nemůžu jezdit po chodníku jak a kdy se mi zachce, tak chodec by si měl uvědomit, že by
    si neměl dovolit vkročit na přechod kdy se mu zachce. A to nehovořím o tom, že se mluví o exhalacich která produkují auta. Lidi chodí po přechodech jako šváby na pivo a tam kde je hustý provoz tak díky takovýmto chodcům potom kolabuje doprava. Navíc tomu kdo vymyslel tokovou hloupost dávat na přechodu chodci přednost ( navíc každý si to vysvětluje jinak ) bych já osobně rouru od výfuku nacpal přímo do krku aby si ten smrad rozjíždějících aut hezky uzil. A ten samý názor mám i na chodce, kteří
    si vynucují přechod přes silnici. Taky mě dost irituje řidič který jede předemnou a zastaví před přechodem chodci, který je navíc ještě 5 metrů od přechodu.

    pelli

    Je to jednoduché-přednost má chodec

    Antimon

    Hmmm …. a co až i ty taky budeš dědek?

    Petr Vykydal

    uplně nejlepši je když přechod je u kruhového objezdu,a musí kolona aut zastavit celou dopravu,jen kvuli jednemu pitomci.ten přechod u kruháču je nesmislný,měl by být zrušen.a přecházet jen na určitých místech,kde jsou 2 přechody od sebe 50metrů,je blbost.

    Jan

    Jsem stejně řidič jako cyklista.Ve voze předpokládám,že narazím na deb…. jak za volantem tak i za řídítky jízdního kola.Ale jak většinou PČR tvrdí,musíte předvídat,někdy to prostě nejde.Jako řidič vím,jak ošemetné reakce dovede udělat člověk na kole,jako cyklista si hlídám celých 360 stupňů a přes to se shledávám s řidiči,kteří mne jako součást dopravy neberou.Naneštěstí jsou to většinou lidé,kteří by měli mít profesní průkaz,či snad je řízení živí.Takže jako řidič odsuzuji lidi za řídítky,kteří nepoužívají mozek a jako cyklista odsuzuji lidi,kteří netuší,co mozek je.A to pouze z toho důvodu,že nemají ponětí,co znamená narazit kolem do auta kontra narazit autem do kola.

    Jan

    Ano,na jednu stranu máš pravdu.Jsou lidi,kteří se ani nerozhlédnou a nečekaně ti na přechod vstoupí.Pak jsou lidi,kterí u přechodu stojí a když jim zastavíš,jen na tebe hloupě čumí,protože zevlují na blbém místě.Nejvíc ale „miluji“ lidi,kteří jsou pohybově omezení a chodí vedle krásného nového chodníku po silnici a ještě zády k řidiči.Bxydlím ve 100.000 městěa mám kolikrát pocit,že jsem na vesnici,kde projede 10 aut denně,a né 10.000 aut denně.Beztak je vina vždy na řidiči.Doporučuji investici do kamery,která většinou dokáže,že nejsi ty ten ….!

    Mišák

    Máte pravdu, pokud sesedne z kola a vede ho vedle sebe, stává se z něj chodec a jako takový by měl jít po silnice v protisměru.

    Blešík

    Stále se jen upozorňují řidiči, jak se chovat na přechodu, ale hlavně by se měli vychovávat chodci, ať nevstupují na přechod, když je auto blízko přechodu. Pak si myslí, že mohou všechno a že mají absolutní přednost. Jede např jediné auto a to musí brzdit a zastavit, protože chodec nemůže počkat, až auto projede. Nebo chodec vstoupí na přechod na poslední chvíli, řidič musí prudce zabrzdit a auta za ním mají co dělat, aby do sebe nenarazila. Nezdá se mi tgo domyšlené.

    Otto

    A to ještě nebydlíte v Praze.Tam si myslí důchodce,že i na křižovatce kde Vy máte volno,tak i on půjde přechodu na červenou! Co dodat,že.

    novakus

    Pokud někdo stojí na přechodu, není problém odhadnout, jestli chce přecházet, Pokud ano, nemám potíž s tím, abych zpomalil a mávnul mu, aby šel. On obvykle jde a objedu ho v bezpečné vzdálenosti.
    Mnohem nebezpečnější jsou prrasárny cyklistů. Ale to je jiná kapitola.

    Brdy

    V mládí platilo,rozhlédni se ať nevletíš pod auto! Teď platí,vleť co nejrychleji na přechod a hned potom prudce zpomal dej všem vozům najevo svoji moc je zdržet za každou cenu…..a když tě náhodou rozdrtí a usmrtí Tatra . . .nevadí jsi mrtvý ale byl si v právu a řidiče zavřou…..Kolonona stojících aut čekající až náhle zpomalený tutan odejde vyprodukuje zatím spoustu výfukových plynů které také nikoho nezajímají,hlavně že se před přechody netvoří společenské hloučky které se tímto seznamují a komunikují o tom kterou stranu zvolit aby to změnili. Kdyby to nebylo smutné je to k smíchu.

    Josef

    A to co se děje v centru třeba na Malé Straně je ještě horší , třeba na Malostranském náměstí jsou na 20metrech čtyři přechody a jen jeden se světly. Takže nepřetržitý proud turistů od hradu na Karlův most a auta a i tramvaje stojí až na Ujezd . A to nepočítám to že nerespektují ani ty přechody . Městský policajt na to čumí a dělá že tam není. Ale běda jakmile tam zaparkujete jen nepatrně jinak třeba jedním kolem přes čáru už je u Vás a máte pokutu nebo Vás nechá rovnou odtáhnout.

    Jan

    Nemáte pravdu.Vlevo po silnici chodí pouze chodci.Chodec vedoucí kolo chodí po pravé straně.
    § 53/361/2000 Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku jen pokud neohrozí chodce,jinak musí užít pravé krajnice,nebo pravého okraje vozovky.

    Surcuf

    Upřímně nejvíce mne irituje cyklista předjíždějící mne zprava, tohle pravidlo musel vymyslet idiot. Dopředu vidím a i když skutečně občas nějaký cykloterorista přejíždí přechod, lze na to reagovat, na co však nemám je pokud mne před křižovatkou předjíždějí vpravo, tam zkrátka nikoho nečekám, nemá tam co dělat,v zrcátku je často prakticky neviditelný malér je hned.

    Surcuf

    Je to pořád cyklista (stejně jako kdyby tlačil kárku nebo dvoukolák,či kolobrndu). Dokonce by měl v noci i svítit. Že se pohybuje extrémně pomalu nemá vliv na to, že jde pořád o cyklistu i když na kole nejede, jen jej vede. Pro názornost, je to podobné, jako kdyby jste tlačil automobil, tlačil by jste jej vlevo? Asi ne.

    M.

    Už se mi stalo že starší pán vjel na přechod pro chodce na kole. Na zelenou, vůbec se nerozhlédl a vletěl tam jak kůň s klapkama na očích. Tak tak jsem to ubrzdil a ještě mě seřval. 🙂

    Brta

    To si můj strejda myslel taky a už je díky tomu 10 roků po smrti.

    Petr

    No mě se*e ještě jedna věc – kousek od mého bydliště je přes silnici přejezd pro cyklisty (POUZE pro cyklisty, nikoliv přechod pro chodce) a je neuvěřitelné, kolik řidičů když už toho přejezdu vidí postávat chodce, to prostě na místě zadupne aby jim dali přednost (o tom, že tam stejně odhodlaně pouští i cyklisty ani nemluvím).

    A ještě větší lahůdka je, když já tím přejezdem projedu a řidiči protijedoucích vozidel mi dávají najevo, jaký jsem hulvát že jsem tam nezastavil, když oni pěkně poslušně zastavují aby chodci mohli přejít (nezřídka doprovázeno i výmluvnou gestikulací oněch chodců, případně cyklistů, což jsem nejednou zaznamenal ve zpětném zrcátku)…

    Není to o tom, že bych se nemohl na těch pár vteřin zdržet (i když zbytečně), ale spíš mě děsí, jak si na tu „přednost“ ti chodci i cyklisti tam zvykají a kolikrát suverénně nakráčí/najedou přímo před auto. A pak jste pirátem ještě vy!

    Fafel

    Idiot budete vy.V každé skupině se najdou pitomci.Já se na to dívám z pohledu chodce,cyklisty a řidiče všech skupin.Když vám přijde dcera ze školy a řekne vám,že ji málem na přechodu smetl řidič,který předjížděl vozidlo,které ji dávalo přesnost,tak si myslíte své.Když vás,jako cyklistu smete na hlavní dodávka,protože řidič nezastaví na STOPce, protože právě psal smsku,tak jste rád,že žijete.Posaďte se na kolo a vyražte na výlet.100% si uděláte názor i na vaše chování jako řidiče a ty urážky si odpustite.

    Slávka

    Souhlasím, v našem krásném městě nadělali vjezdy pro vozíčkáře a stejně spousta z nich jezdí po silnici pod chodníkem a i jejich rychlost je obdivuhodná. Sinice vedoucí na Gothard vede do kopce a to bych všem přála zažít jejich výjezdy z Invalidovny. Jímá mě hrůza a nemohu se ubránit myšlence , z jakého důvodu se na ten vozík dostali. Ani ti, kteří se mají o ně starat to asi nezajímá a Městskou policii také ne, Projíždějí tam dost často, ale asi mají smůlu to vidět. Je to věčný kolotoč. Proč si dělat starosti, když řidič je snadným terčem obvinění. Stejně tak to je u soudních sporů, viníkem je vždy řidič. A cyklisté – vždy se děsím jara, že to opět začne. Sluchátka na uších, na krajnici neuhnou, protože by si mohli poškodit kola za několik desítek tisíc korun, kolonu aut za sebou nevidí.

    Kufr

    Bruslař ale nemůže jen tak vjet na přechod, protože je, jak jest správně uvedeno, chodec, a jako takový se musí před vstupem/vjezdem na přechod rozhlédnout a ubezpečit, že může do vozovky vstoupit.

    Jiřina

    Pořád čteme články o povinnostech řidiče, kdo napíše článek o povinnostech chodce? Absolutní přednost zákon nezná! Proč se ještě tento zákon neupravil? Nehodovost na přechodech od té doby rapidně stoupla. Logicky vzato – kdo zastaví dřív, auto nebo chodec? Lidi používejte logiku! Hlavně matky s kočárkem, první na ráně je kočárek a pak ona, v takových případech, by měli soudit matku za úmyslné ohrožení dítěte.

    Aleš

    Převážná většina tu reaguje pouze slepě ze svého pohledu. V tom jak se k sobě navzájem chováme jsme jeden z nejhorších národů na světě. A krásně se to jeví v dopravě. Pravidla silničního provozu jsou potřebná, ale je důležité je dodržovat a né si je za každou cenu vynucovat. Opravdu mě zabije pár vteřin, když pustím chodce i třeba v místě kde mám přednost já, řidič mot. vozidla ? Opravdu mě zabije pár vteřin, když se před přechodem pro chodce zastavím a dám jasně na jevo svůj ůmysl přejít vozovku jako chodec ? Je pro mne problém využívat pro jízdu na kole, s ohledem na chodce silnici a né chodník na navíc mi chodník zakazuje zákon ? Opravdu mě zabije pár vteřin, když z kola sesednu a převedu ho ? Vše je to hlavně o respektování druhých a o vzájemné ohleduplnosti. Ne vždy platí, že když se budu mermo mocí všude cpát, nepouštět ostatní, ucpávat přechody, křižovatky, ale i nesmyslně bez rozhlédnutí bezohledně vběhávat do vozovky tak budu v cíli dřív. Právě naopak. Ale vždy v takovém případě budu všem přinejmenším za osla. Přeji co nejméně kolizí a co nejvíce děkovných ůsměvů třeba na těch přechodech.

    karlos

    ty hnupe,ty pruhy to jsou vodici cary pro slepeckou hul!!!jedna krava tak stala na poste a tvrdila ze to oznacuje diskretni zonu

    karlos

    Autor: karlos
    dnes v 09:46
    (0)
    (0)
    Re: Cyklostezka integrovaná do přechodu. Přechod se symbolem „kolejí“

    ty hnupe,ty pruhy to jsou vodici cary pro slepeckou hul!!!jedna krava tak stala na poste a tvrdila ze to oznacuje diskretni zonu

    karlos

    …vypada to ze dotycny nebude dlouho ani chodcem:)))

    karlos

    kterejch 14 idiotek dalo minus?:))

    karlos

    jsou i situace kdy dava ridic prede mnou (jedeme po hlavni) prednost cyklistovi z vedlejsi….a tim ohrozi me!!!! protoze necekam ze bude davat prednost…

    Tom

    Ahoj řidiči, pokud se chodec rozhodne vkročit na přechod, měl by si uvědomit, že se stává účastníkem silničního provozu a má se chovat tak, aby řidiče neohrozil a aby svým jednáním nevznikla škoda na zdraví a majetku ostatním účastníkům silničního provozu, jakožto i jemu! Soudy při  DN chodec VS auto rády odsuzují řidiče a chudáček chodec, který hrubým způsobem poruší zákon, vychází od soudu beztrestně, dokonce i s bezdůvodným nárokem na náhradu škody, kterou si způsobil svým protizákonným jednáním! PS: vlastní zkušenost…

    ochtl

    tuhle jsem jel po silnici která byla dost ucpaná,po levé straně stáli auta u krajnice pak byl přechod a za ním zastavovali auta,já jsem si myslel že nemůžou jet kvůli těm autům tak jedu mrknu na přechod vidím že nikoho neohrožuju tak jsem pokračoval a až na poslední chvíli jsem si všimnul že oni na druhé straně chtěli pouštět nějakou ženskou která se ještě ani nehla a stála na chodníku a nějaký blb na mě začal troubit že sem nezastavil,přičemž já jsem jel v protisměru a nikoho sem neohrožoval tak jsem mohl v klidu pokračovat,no blbci…

    ochtl

    někdy je až neuvěřitené jací jsou někteří lidi debilové,jdou po chodníku, potom náhle vkročí na přechod otočí svou blbou palici od vás na druhou stranu a jdou jak berani,tak to jsem nepochopil….

    boris45

    Většina chodců,ale i řidičů je hrozně bezohledná.Chodci mají své povinnosti,o kterých nevědí,nebo nechtějí vědět!Mezi nejhorší patří vstup do vozovky,aniž by se přesvědčily,zda je vozidlo v takové vzdálenosti,aby jej řidič mohl včas zastavit.Nerespektují červenou,která jim už zakazuje vstup na přechod!To platí hlavně pro cyklisty,kteří se ani nerozhlédnou,zda něco nejede.Řidiči automobilů,hlavně těch nákladních klidně na úzké vozovce přejíždějí cyklistu,v horším případě osobák když v protisměru jede cyklista.Ten řidič snad nikdy na kole neseděl.2x jsem na silnici Pardubice – Zminný při projíždění lesem skončil v příkopu a vůbec je nezajímalo,že je v tomto úseku plná čára,zákaz předjíždění a rychlost omezena ha 70km!!!Já sám jezdím automobilem,na motocyklu a na kole,ale je to někdy HŮZA.

    Rejpal

    Pokud vás v takovém případě ohrozil, potom je zcela jisté, že vy celou cestu ohrožujete všechny ostatní, včetně něj (nepřiměřenou rychlostí, nebezpečným rozestupem, nevěnováním se řízení).
    Možná vás omezil, ale to není jisté…

    Rejpal

    Rád bych viděl alespoň jednu judikaturu, kde byl řidič ohrožující chodce na přechodu pro chodce (kdy chodci musí uskakovat) odsouzen k nepodmíněnému trestu odnětí svobody.
    Stejně tak bych rád viděl alespoň jednu judikaturu, kde byl řidič souzen pro poškozování majetku v případě kdy svou bezohlednou jízdou poničil chodci oblečení, zavazadla či jejich obsah.

    Petr K.

    „Primárně tam cyklista nemá ani co dělat, protože po chodníku jezdit nesmí“
    Já měl za to, že existuje ustanovení říkající, že cyklista smí jet po chodníku rychlostí srovnatelnou s rychlostí chůze a to mi přijde v pořádku. Nebo už bylo tohle zrušeno?

    Martin Pištora

    U pravidla 1) Povinnost nechat přejít chodce chybí podstatný závěr, že:
    -Toto pravidlo se týká jen chodců, kteří už přechází, nebo přecházet hodlají, tedy ne těch, kteří k přechodu přijdou až poté, co řidič zastavil vozidlo na přechodu. To legálně může např. na výhledu do křižovatky při dávání přednosti.

    Vlasti

    Také mě rozčiluje, přijíždím-li k přechodu, zastavuji a nakonec zjistím, že – většinou ženy – se najednou otočí a začnou si povídat s osobami vedle a k přecházení se nemají. To začínám být neslušný! A mělo by se to také pokutovat! Jenže kým, když se nepokutuje ani „národní sport“ telefonování za jízdy!
    Líbí se mi regulace ve Švýcarsku. Tam to mají vyřešeno – nevím jestli zákonem či nějakým nařízením – velice jednoduše. Chodec dojde k přechodu, nastaví ruku zlomenou v loktu, počká až auto zastaví a přejde. Většinou i řidič dává pohybem ruky zpětné znamení, že chodce viděl a s úsměvem ho pouští.
    Inu jiná země, jiný mrav! Ach jo!

    Kamil

    Na tohle téma nedávno proběhl docela zajímavý výzkum – https://www.povinneruceni.top/clanky/ridic-a-chodec-ohleduplnejsi-jsou-muzi/, kdy oproti Slovákům přednost dodržujeme více, což mě při přečtení komentářů tady docela překvapuje. 😀

    Michal Vejsada

    Dobrý den,
    jaký máte názor na rušení podchodu pod tříproudou silnici který má být nahrazen přechodem na křižovatce Legerova Vinohradská? Děkuji za odpověď

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist