Bentley Mulsanne Convertible (2014): prozrazeno únikem

Kdy přesně chtělo Bentley představit svůj nový vznešený kabriolet vycházející z modelu Mulsanne, vám neřekneme, v předpremiéře vám jej ale ukázat můžeme.

Britská luxusní značka Bentley se na probíhajícím frankfurtském autosalonu prezentuje poměrně skromně. Tedy, ne že by skromně působily její exponáty, to opravdu nehrozí, pokud jde však o novinky, nemá na svém stánku nic významnějšího, než lehce vyladěné čtyřlitrové osmiválce v modelové řadě Continental GT o výkonu 528 koní.

Zajímavé, protože jak sami vidíte, automobilka z Crewe má shodou okolností hotový už i kabriolet vycházející z majestátní limuzíny Mulsanne, akorát jej před veřejností prozatím tají.

Odkud přesně pochází tyto záběry, které hru na schovávanou definitivně ukončují, přesně netušíme, objevil je však jeden z našich pozorných čtenářů a neváhal se s námi o ně podělit. Pokud v tuto chvíli váháte nad jejich autentičností, nejste sami, také jsme jim zprvu nevěřili, nicméně fotky zachycují vůz z různých úhlů, a tím pádem působí poměrně věrohodně.

Reálnosti obrázků nahrává rovněž spekulace, podle které Bentley ukázalo první dokončený prototyp své vybrané klientele už loni na Concours d’Elegance v kalifornském Pebble Beach a nám poodhalilo akorát oficiální skici potvrzující záměr automobilky daný vůz dotáhnout do sériové výroby. Jsou právě toto fotografie onoho prototypu? Nejsme si tím jisti, možné to ale je.

Jestli otevřená varianta ponese identické jméno Mulsanne a firma k němu akorát připojí název Convertible, můžeme pouze hádat, překvapivé by ale nebylo ani zcela nové označení, jako tomu bylo v případě předchůdce pojmenovaného Azure a odvozeného z modelu Arnage.

Neznámé jsou rovněž technické parametry, pokud ale pod přední kapotou nenastane zemětřesení, což je u tradičně konzervativní britské automobilky nepravděpodobné, můžou se příští majitelé připravit na dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,75 litru, výkonu 512 koní už při 4200 otáčkách za minutu a maximálním točivém momentu 1020 newtonmetrů dostupných od 1750 ot./min.

Limuzíně o hmotnosti 2,7 tuny to stačí k akceleraci na stovku za 5,3 sekundy a nejvyšší rychlost 296 km/h, což nám dává důvod domnívat se, že patrně o pár kilogramů lehčí a kratší kabrio nebude přinejmenším pomalejší.

Proslýchá se také už i něco o ceně. Konkurent Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe by měl stát v čase svého uvedení na trh (tedy během příštího roku) v přepočtu osm a půl až devět milionů korun. Premiéra by mohla proběhnout zřejmě už na ženevském autosalonu.

Díky za tip, Ondřeji

18.9.2013 12:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist