Bentley Continental GT Speed Convertible je nejrychlejší

Britský výrobce představuje otevřenou verzi Continentalu GT Speed a sebevědomě prohlašuje, že jde o nejrychlejší čtyřmístný kabriolet na světě.

Automobilky čas od času sdělí světu nějaké velkolepé prohlášení, ale zrovna v případě Bentley bychom jim mohli věřit. Nemáme zrovna pocit, že by dělalo nějak pomalá auta. Jistě, pokud byste chtěli jet s otevřeným nebem nad hlavou ještě rychleji, nějaký dvoumístný roadster by se našel. V tomhle autě ale můžete ničit účesy navíc ještě dvěma pasažérům vzadu.

Kabriolet Continental GT Speed dosahuje maximální rychlosti 325 km/h, což je jen o pět km/h méně, než zvládne kupé, ale o 11 km/h víc oproti kabrioletu minulé generace. Na stovku zrychlí za 4,1 sekundy a stošedesátkou uhání za dalších 5,6 s. Těchto výkonů dosahuje pomocí motoru 6,0 l W12 s dvojicí turbodmychadel, která z něj vydolují 625 koní a rovných 800 Nm. Sílu auta umocňuje skutečnost, že je točivý moment dostupný v pásmu od 2000 do 5000 otáček.

Bentley se také podařilo snížit spotřebu oproti starému autu o 15 %. Pokud to tedy vůbec někoho zajímá, motor zhltá v průměru 14,9 litrů na sto kilometrů. Zásluhu na tom má jistě i nakrátko poskládaná osmistupňová převodovka ZF s možností řadit pádly pod volantem, která posílá sílu tradičně na všechna čtyři kola.Na podvozku samozřejmě proběhlo také pár změn. Kabriolet je stejně jako kupé přikrčenější k zemi o 10 mm, ovšem ráfky o průměru 21 palců jsou k dostání exkluzivně jen pro kabriolet. Hmotu 2320 kilogramů potom krotí kotouče o průměru 405 mm, vzadu potom 335 mm, v případě keramických brzd o rozměru 420 mm, resp. 356 mm.

Stylistické doplňky kromě velkých kol sestávají z větších koncovek výfuků, malého spoileru na odtahové hraně kufru a mřížky chladiče vyvedené v matně černém chromu stejně jako dalších drobných detailech se stejným povrchem, což odkazuje na staré závodní bentleye dvacátých let. Součástí interiéru je paket Mulliner, který přináší kárované prošívání sedaček a obložení dveří a tmavě hliníkové panely palubní desky. Karbonové panely jsou za příplatek, samozřejmostí je také výběr z nepřeberného množství dřevěné dýhy.

Pokud máte zálusk na tohle Bentley, připravte si v přepočtu nějakých 5,1 milionu korun.

Hugo Kottás

3.1.2013 3:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist