Porsche 911 GT3 R Hybrid živě

Vedle nového Porsche 918 Spyder stál i známý ekologický závodní speciál.

U Porsche nechtěli přechodem na hybridní pohon poškodit jméno značky, a tak vedle závodního speciálu Porsche 911 GT3 R Hybrid představili i supersport 918 Spyder.

Závodní speciál Porsche 911 GT3 R jsme již mohli vidět na autoshow v Birminghamu, která se věnovala hlavně závodní technice. Není ale od věci si ho připomenout. Má vzadu umístěný atmosférický šestiválec 4,0 l o výkonu 480 koní, který pohání přes sekvenční převodovku zadní kola. A z něj také hybridní závodní speciál vychází.

Jenže tam, kde obvykle sedí spolujezdec, je teď setrvačník, který dodala pro Porsche firma Williams (ano, ta, která tento systém používala ve svých monopostech F1). Jedná se vlastně o obdobu systému KERS, který také uvedlo ve svém prototypu 599 HY-KERS i Ferrari.

V Porsche funguje tak, že nahromadí energii získanou při brzdění a tu pak pilot uvolní pomocí tlačítka na volantu. K dispozici má výkon přibližně 160 koní, který putuje přes elektromotory na přední kola po dobu 6 až 8 sekundy.

No, pokud má někdy Porsche hybridní systém dostat, tak by mohl vypadat nějak takhle. Bude to ale ještě dlouhá cesta.

autoweb.cz

3.3.2010 1:33

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist