autoweb.cz > Autoporadna > Právní poradna > pojistné plnění
pojistné plnění
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, jak je to s pojistným plněním z povinného ručení.Měl jsem nehodu, jiný řidič (klient pojišťovny Slavia) do mě na benzínové stanici nacouval a poškodil mi pravý světlomet, kapotu a nárazník včetně ostřiků – jde mi o to ,že jsem poškozený a nehoda se stala 7.10. a do servisu mě vezmou až 13.11., paní v pojišťovně mi řekla, že nemám právo na náhradní vozidlo, jen na dobu opravy v servisu, prý i kdyby bylo vozidlo nepojízdné stejně by mi nezaplatili náhradní vůz, opravdu je to pravda? na co teda je to povinné ručení, já jsem žil v domnění,že když mi někdo poškodí vůz,který využívám každý den,musí zabezpečit plnohodnotnou náhradu..vůz mám půl roku starý a ted musím jezdit měsíc s poškozeným vozem,který podle mě nesplňuje technickou způsobilost (pravé světlo svítí hodně dolů a nárazník je vyhozen z držáku, takže by to mohla policie vyhodnotit jako ostré hrany) a druhá věc je ,že servis po mě chce po opravě vozu nejdříve zaplatit zálohu a až pak mi vydá vůz nebo když nezaplatím vůz tam bude stát, dokud jim nezaplatí pojišťovna (prý krytí od Slavie trvá až měsíc). Je prosím toto běžná praxe ? Děkuji
Odpověď
Pokud auto nepoužíváte pro podnikání, tak nárok na náhradní vozidlo nevzniká.