Dobry den pane doktorechtel bych vas

Dobry den pane doktoreChtel bych Vas timto pozadat o radu. Stala se nam takovato vec: V roce 2002 jsme zakoupili dodavkove vozidlo Renault Master, na ktery nam byla dodatecne namontovana valnikova nastavba vc. tazneho zarizeni typovaneho na 2000 kg. Vse bylo cca 1 mesic na policii ci odboru dopravy, kde toto vozidlo bylo schvaleno do provozu jako nakladni vozidlo do 3500 kg.Do minuleho tydne jsme jezdili bez problemu jak s vozidlem, tak i spolecne s privesnym vozikem, ktery jsme pro tento ucel zakoupili. Jedna se o dvounapravovy brzdeny vozik o celkove hmotnosti s nakladem 2000 kg.Minuly tyden (6.10.2005) nas zastavila dopravni policie a po naslednem zvazeni (a prepocitani dle nejakych koeficientu) nam bylo receno, ze souprava je pretizena a ze je treba naklad ulozit. A zde zacina nas problem. Pravdou je, ze na korbe bylo vice kg ( o priblizne 150 kg ), nezli je povolena tonaz, ale privesny vozik byl poloprazdny (cca 200 kg). Policie nam vsak tvrdila, ze ani premisteni nakladu z korby, ktere jsme pro vyreseni situace chteli udelat, by dane veci nepomohlo, nebot je pry prekrocena celkova povolena nosnost soupravy. Tady nas zarazi skutecnost, ze pokud tomu tak doopravdy je, pak samostatne muzeme vezt na korbe 1350 kg, ale ve spojeni s privesnym vozikem na 2000 kg muzeme vezt pouze cca 1100 kg. Tyto propocty vychazeni z konstatovani prislusnika policie CR, ktery nam prepocital ono pretizeni soupravy. ( pomoci vyse zminenych koeficientu )Dalsi problem nastal s udajnou potrebou mit nainstalovany tachograf. Jeho obsenci ve vozidle chtel take pokutovat. Chteli bychom Vas pozadat o radu, jak se branit pri naslednem rizeni, na ktere nas zapsal. V dostupnych publikacich jsme si do dnesniho dne zjistili, ze tachografem musi byt vybaveny vozidla homologovana jako N2,N3,M2 a M3. Nase vozidlo je podle velkeho technickeho prukazu homologovano jako N1 – nakladni vozidlo do 3500 kg.Chteli bychom vedet, zda musime mit onen tachograf ci nikoli a dale bychom chteli vedet, zda 2000 kg (celkova vaha privesneho voziku) je pocitana jako maximalni vc. nakladu na korbe, ci zda je kazde vozidlo (korba i privesny vozik) pocitano samostatne.Mnohokrate dekuji za odpoved.Roman Cais

Odpověď

Ve vztahu k otázce vybavenosti tachografem platí dle ust. vyhlášky č. 341/2002 Sb. následující:"Povinnost vybavení vozidla tachografem nebo jiným kontrolním záznamovým zařízením se vztahuje i na vozidla kategorií M1 a N1, která jsou vybavena spojovacím zařízením v případě, že největší povolené hmotnosti jízdní soupravy přesahuje 3,50 t."Ve vztahu k otázce hmotností platí, že nejvyšší povolená hmotnost soupravy (dříve celková hmotnost soupravy) nesmí překročit hodnotu největší technicky přípustné hmotnosti jízdní soupravy. Největší technicky přípustnou hmotností soupravy je maximální hodnota součtu hmotností naloženého motorového vozidla a naloženého taženého přípojného vozidla daná konstrukcí motorového vozidla nebo hodnota stanovená výrobcem. Současně platí, že okamžitá hmotnost přívěsu smí být max. 1,5 násobkem okamžité hmotnosti vozidla. Pokud by tedy byl dodržen uvedený násobek hmotnosti přívěsu a pokud by současně celková hmotnost nepřesáhla součet maximálních technicky přípustných hmotností obou vozidel, pak by takový postup v rozporu se zákonem být neměl.

20.10.2005 7:11

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist