Mercedes-Benz třídy E Cabrio oficiálně

Prosinec (a teploty pod bodem mrazu) je opravdu ideální doba k oficiálnímu představení kabrioletu...

Ne, vážně. Zákazníci, kteří chtějí již začátkem léta jezdit novým kabrioletem, se tak mohou v klidu rozmyslet, složit zálohu a za pár měsíců si vyzvednout nové auto – akorát v době, kdy sleze sníh.

Mercedes-Benz třídy E Cabrio doplňuje v nabídce verze sedan, kombi a kupé. Narozdíl ale od velkého sedanukombíku jsou ale modely kabriolet a kupé postaveny na základech Mercedesu třídy C. Na tom by sice nebylo nic vyloženě špatného, ale ono je lepší, když zákazníkům řeknete, že budou jezdit v „éčkovém“ Mercedesu…

Kabriolet se zdržel módních plechových střech a ačkoli se spekulovalo, že nakonec pevnou skládací střechu dostane, Mercedes se rozhodl pro použití klasického plátna, které je lehčí, skladnější, hezčí, elegantnější… No, zkrátka se k pravému kabrioletu hodí víc. Díky tomu, že se nemusí do zadní části vozu skládat nehezké kusy plechu, v kufru je docela dost místa – s nataženou střechou 390 litrů, se střechou dole stále slušných 300 litrů.

Mercedes tvrdí, že kabriolet třídy E je auto na celý rok pro čtyři cestující. Novinkou je systém AirCap, což je jakýsi spoiler, který se vysouvá z rámu čelního skla. Ten usměrňuje proud vzduchu a zabraňuje hlučným a nepříjemným turbulencím. Mercedes-Benz třídy E Cabrio tak nepotřebuje velký větrný deflektor a vystačí si pouze s malým mezi zadními opěrkami hlavy. Podle všeho bude tohle jeden z nejkultivovanějších kabrioletů ve své třídě na trhu.

Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie

Mercedes-Benz E-Class fotogalerie

Systém AirCap byl velmi dlouho testován v aerodynamickém tunelu, a podle Mercedesu i v těch nejextrémnějších podmínkách vydrží přes 10 000 cyklů. Může být vysunut do rychlosti 160 km/h, ale účinně funguje až do teoretické rychlosti 260 km/h (tak rychle ale žádný éčkový kabriolet jezdit nebude).

Mercedes-Benz třídy E Cabrio přichází prozatím se třemi dieselovými a čtyřmi benzínovými motory. Dieselový čtyřválec v E 220 CDI má výkon 170 koní, dvakrát přeplňovaná varianta tohoto motoru v E 250 CDI pak 204 koní. Šestiválec v E 320 CDI má výkon 231 koní.

Benzínové motory začínají u verze E 200 CGI s výkonem 184 koní, pokračují přes E 250 CGI o výkonu 204 koní a šestiválec v E 350 CGI o výkonu 292 koní, až po vrcholný osmiválec v E 500 o výkonu 387 koní.

Ceny pro náš trh ještě nebyly zveřejněny ani předpokládaný termín začátku prodeje na našem trhu. Předpokládá se ale, že základní verze bude stát pod 1 200 000 korun včetně daně.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)1796
Kompresní poměr9,3 : 1
Převodovkapětistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)150 kW / 204 k při 5500 ot./min.
Točivý moment (Nm)310 Nm od 2000 do 4300 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)124,0 k/t
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4698
Šířka (mm)1786
Výška (mm)1402
Rozvor náprav (mm)2760
Provozní hmotnost (kg)1645
Zavazadlový prostor (l)300 - 390 l
Ceny
Základní cena modelunebyla ještě stanovena
15.12.2009 8:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist