Downsizing u Mercedesů AMG potvrzen!

Mercedes opouští současný motor V8 6,2 l, nastupuje přeplňování.

Prakticky všechny současné Mercedesy AMG mají pod kapotou atmosférický osmiválec 6,2 l o výkonu kolem 500 koní, který jim propůjčuje tolik charakteru, že by ho mohly vyvážet… Tento povedený osmiválec tak najdeme v modelech C 63 AMG, E 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG… A nově i v supersportu SLS AMG Gullwing.

Nyní ale Mercedes-Benz potvrdil, že nastal čas na snižování emisí a hmotnosti. Motor 6,2 l tak doslouží v současných modelech a postupně bude nahrazován nový dokončovaným osmiválcem 5,5 l s přeplňováním dvěma turbodmychadly.

Nový motor se představí na autosalonu v Paříži v září 2010 a dáme ruku do ohně za to, že se objeví pod kapotou kupé Mercedes-Benz třídy E. Podle objemu se také zřejmě vrátí legendární označení E 55 AMG. Pamatujete na onu slavnou silniční raketu s kompresorem?

Jak tak přemýšlíme nad tím, který nový Mercedes by mohl dostat nový motor 5,5 l V8 bi-turbo, vzpomněli jsme si na Mercedes-Benz CLS, který vlastně pořádný facelift nedostal. Že by si Mercedes schovával do Paříže překvapení v podobě nového modelu CLS? Uvidíme.

Nový motor 5,5 l bi-turbo V8 má produkovat výkon od 450 do 520 koní a točivý moment od 600 do 650 Nm. Ten má být k dispozici v širokém spektru otáček. Spotřeba se však oproti současnému osmiválci 6,2 l zlepší o 10 – 15 %.

Zdroj uvnitř automobilky tvrdí, že nový motor oplývá stejným charakterem jako typické agregáty od AMG, takže se prý nemáme obávat toho, že by ostré Mercedesy přišly o své kouzlo. Od roku 2011 pak již všechny Mercedesy s osmiválcem budou mít přeplňování.

autoweb.cz

16.12.2009 8:21

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist