Detroit Auto Show: Ti ostatní

Většinu novinek z Detroitu jsme vám už stihli představit, některé dokonce před zahájením autosalonu. Tady je výběr toho ostatního. Některá z následujících aut na této straně Atlantiku nikdy nespatříme, zatímco čas jiných v Evropě teprve přijde.

Dodge Avenger
Sedan velikosti Mondea připravovaný s tím, že má kromě Ameriky uspět i v Evropě. Kromě odvážně střiženého kabátu mu k tomu má dopomoci dvoulitrový turbodiesel od Volkswagenu.
Větší brácha Caliberu půjde do prodeje už na podzim.
Šance na dovoz: 100%

Ford Focus

Ne, tohle není náhrada za české Auto roku 2006 a jednoho z našich favoritů v nižší střední třídě. Kupátko je určeno výhradně pro americký trh, kde půjde proti autům jako Mitsubishi Eclipse. Dvoulitrový čtyřválec Duratec 2.0 i podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a multi-link vzadu však mají k „našemu“ Focusu blíž, než to při pohledu zvenku vypadá.
Šance na dovoz: 0%

Infiniti QX56

Američané už sice nekupují tolik velkých SUV jako dřív, ale segment monstrózních trucků rozhodně nezachází na úbytě. Důkazem budiž zbrusu nové QX56 od Infiniti, americké luxusní odnože Nissanu. Z našeho pohledu je nejzajímavější součástí jeho specifikace „sériově dodávaný“ vidlicový osmiválec 5.6 DOHC o výkonu 320 koní.
Šance na dovoz: 40% (přes nezávislé importéry)

Lincoln MKR
Stylové čtyřmístné kupé je zámořskou alternativou k Mercedesu CLS. Respektive bylo by, kdyby ho mateřský Ford hodlá v této podobě vyrábět. A to se nestane. Designéři však říkají, že sériové auto zdědí nejeden z jeho vyjadřovacích prvků.
Šance na dovoz: 0%

Mazda CX-9
Tohle v žádném případě není velké SUV. Velká SUV totiž ohřívají atmosféru a ničí deštné pralesy. Tohle je crossover. A vůbec nevadí, že odveze sedm lidí a má půdorys větší než Monako. Místo tradičního motoru V8 mu však musí stačit skromnější šestiválec 3,5 l o výkonu přibližně 150 koní. U nás bychom CX-9 přirovnali nejspíše k Nissanu Murano.
Šance na dovoz: 80% (přes nezávislé importéry)

Nissan Rogue

Další japonský crossover pro Ameriku. Tentokrát o něco menší, s řadovým čtyřválcem 2,5 l a převodovkou CVT. Neradi bychom se mýlili, ale něco nám říká, že tohle auto co nevidět objevíme u prodejců Nissanu jako náhradu za přesluhující X-Trail.
Šance na dovoz: 90%

Pontiac G6 GXP

Spolu s Georgem W. Bushem a častým výskytem tornád jeden z nejpádnějších důvodů, proč nebýt Američanem. Protože pak byste si pod pojmem „sportovní kupé“ museli představit něco jako Pontiac G6 GXP. Informace o šestiválci 3,6 l o výkonu 250 koní zní lákavě do té doby, než zjistíte, že pohání přední kola. Auto se dodává výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Šance na dovoz: 0% (Aspoň doufáme.)

Toyota Tundra Crewmax

U Čechů, kteří poznávají dobrá auta od špatných pomocí skládacího metru, by Tundra musela být autem desetiletí. to by ji ovšem muselo pohánět něco jiného než dvojice gigantických osmiválců 4.7 a 5.7 l. Je-li vám základních 270 koní málo, od většího motoru jich dostanete rovnou 380. Tundra umí táhnout přívěs o hmotnosti až 4500 kg (ideální pro kutily!).
Šance na dovoz: 15% (Stejně by se k nám nevešla.)

autoweb.cz

11.1.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist