BMW X1 na českém trhu

Nové SUV BMW X1 právě dorazilo na český trh, ceny začínají u 707 200 korun.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

BMW X1 jsme vám již představili na začátku července, avšak teprve nyní jsme se s ním během jeho uvedení na český trh mohli svézt.

Malé SUV není zas tak úplně malé, neboť svou velikostí se prakticky vyrovná BMW řady 3 Touring. Má také naprosto stejný rozvor. BMW však záměrně zvolilo označení X1, aby evokovalo příbuznost s menším BMW řady 1 a hlavně také proto, aby na trhu zůstalo místo na větší BMW X3.

BMW X1 vypadá ve skutečnosti mnohem lépe než na fotkách, ale i tak budou jeho tvary jistě předmětem mnoha sporů. Lepší už je to u designu interiéru, který se snad musí líbit každému. A to ani nemluvíme o jeho prvotřídní kvalitě, která by spíš odpovídala BMW řady 3 než základnímu BMW řady 1.

BMW X1 velká fotogalerie

BMW X1 fotogalerie

Zvláštností BMW X1 je především možnost dostat toto SUV s pohonem pouze zadní nápravy. A podle kolegů, kteří s ním jezdili, se dá vyprovokovat ke spektakulárním smykům, zejména na nezpevněném povrchu. Jinak je prý ale jeho přilnavost velmi dobrá a pohon všech kol je možná i trochu zbytečný.

My jsme se svezli s nejsilnější benzínovou motorizací BMW X1 xDrive28i s řadovým šestiválcem 3,0 l, která má pohon všech kol v základu. A ten byl rozhodně potřeba, protože jsme s autem zavítali do lomu, kde byl dostatek bahna, kamení, štěrku a jinak velmi zákeřného povrchu. Obyčejné auto by zde mělo velké potíže, ale BMW X1 překonává i větší hrboly a díry s velkou jistotou a hlavně při tom nevydává pazvuky a drahé rány. A to se třeba o základním BWM řady 1 nebo BMW řady 3 říci nedá, neboť tyto modely při jízdě na nekvalitní silnici docela výrazně tlučou. Zvláště, pokud jsou vybaveny nízkoprofilovými pneumatikami.

BMW X1 je velmi jisté i na obyčejné české okresce. Jeho řízení je velmi příjemné a připomíná svou živostí a komunikativností malé BMW řady 1. A to je jedině dobře, protože jezdit s tímhle autem je opravdu zábavné. Vlastně ani nepůsobí jako podobná SUV Volkswagen Tiguan či Ford Kuga. Spíše máte pocit, že řídíte kombík. Až se svezeme s BMW X1 pořádně, vyneseme konečný soud, ale zatím to vypadá na nejzábavnější auto kategorie. A ten motor… Řadový šestiválec 3,0 l je plný charakteru a má velkou zásobu síly. Akorát si ne moc dobře rozumí se šestistupňovým automatem, který občas zaváhá, zejména při prudkém přidání plynu. Ve sportovním režimu je ale převodovka hbitější a intuitivnější, můžete jí také pomoci tlačítky na volantu.

Testovací trasa vedla z poloviny po zakroucených okreskách a z poloviny terénem, takže se podepsala na spotřebě velmi neblaze. Ale při ustálené jízdě ukázal palubní počítač hodnotu kolem 9 litrů, což je příjemné. Většina zákazníku stejně zvolí diesel, ale chybu neudělají. Vznětové motory jsou dobře odhlučněné a mají lineární přísun výkonu.

BMW nasadilo velmi zajímavé ceny, které by mohly oslovit širší spektrum zákazníků. Všechny ceny jsou uvedeny v následující tabulce.

 

BMW X1

výkon/toč.moment

spotřeba

cena vč. DPH

sDrive18d

143 k/320 Nm

5,2

707 200,-

xDrive18d

143 k/320 Nm

5,7

759 200,-

sDrive20d

177 k/350 Nm

5,3

774 800,-

xDrive20d

177 k/350 Nm

5,8

826 800,-

xDrive23d

204 k/400 Nm

6,3

899 600,-

xDrive28i

258 k/310 Nm

9,4

1 001 000,-

 

Později ještě dorazí další benzínové motorizace, čtyřválec sDrive20i a xDrive20i o výkonu 170 koní a také výkonnější šestiválec xDrive30i (nebo xDrive35i) s přeplňováním.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyBMW X1 xDrive28i
0-100 km/h (s)6,8 s
Motor
Konstrukceřadový šestiválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)2996
Kompresní poměr10,7 : 1
Vrtání x zdvih (mm)85,0 x 88,0
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)190 kW / 258 k při 6600 ot./min.
Točivý moment (Nm)310 Nm v 2600 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)153,1 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)205 (230) km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)13,0 / 7,3 / 9,4 l/100 km
Objem nádrže (l)63 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4454
Šířka (mm)1798
Výška (mm)1545
Rozvor náprav (mm)2760
Provozní hmotnost (kg)1685
Celková hmotnost (kg)2180
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)420 - 1350 l
Ceny
Základní cena modelu1 001 000 Kč
15.10.2009 3:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist