Audi S5 Sportback: Rychlík z Ingolstadtu

První jízda | vydáno 26. 7. 2017

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Výkon dalece přesahující tři stovky koní, pohon všech kol a zároveň praktičnost pětidveřové karoserie. Tak zní recept na ideální sportovní auto podle Audi.

Radosti

  • Špičkový interiér
  • Silný motor s krásným zvukem
  • Komfort
  • Neuvěřitelná jistota podvozku…

Starosti

  • …což je u sportovního auta trochu na škodu

Existují auta, která si vybíráte především svým srdcem. Uhrane vám jejich design, ostře řezané křivky, překrásně tvarované disky a promyšlené detaily zdobící karoserii. Přesně taková byla i Audi S5 v tmavě modré metalíze, za kterou jsem se pokaždé musel otočit, když jsem od ní odcházel. Je to překrásný kus techniky, jedno z těch aut, které byste nejraději obratem zaparkovali ve vaší garáži a už ho nikdy nevraceli.

Většina aut, která brnkají na strunu emocí, bývá po praktické stránce naprosto nepoužitelná. Tuhý podvozek vám pije krev každou cestu do práce, z hlučných výfuků vás rozbolí hlava při jízdě po dálnici a do miniaturního kufru se kromě malé tašky nic nevejde. V případě Audi S5 Sportback se ale věci mají trochu jinak.

Interiér

Do málokterého auta sednete a připadáte si, jako že už se pár let znáte. U Audi tomu tak ale je, interiéry jsou promyšlené do posledního detailu, ovládací prvky jsou logicky rozložené a hlavně - tlačítek není ani málo, ani moc. Zkrátka ideální kompromis. Do útrob menu musíte jen kvůli detailnímu nastavení a i je to díky ovládacímu kolečku velmi pohodlné a intuitivní. Jak se na prémiovou třídu sluší a patří, jsou materiály i slícování naprosto špičkové.

V případě modelu Sportback pak nestrádáte ani po praktické stránce. Víko kufru se otevírá včetně zadního okna, takže do něj leccos naložíte (480 litrů) a o užitečnosti druhého páru dveří vám může vyprávět každý, kdo někdy vlastnil třídveřové auto. Je to k nezaplacení, a to i v případě, že cestujete sami.

Pohon a spotřeba

Na adresu zážehového šestiválce můžu pět jen chválu. Už od nějakých dvou tisíc otáček začne silně táhnout a nepolevuje až k červenému poli, kde trochu postrádá výraznější špičku. Ve sportovním režimu se navíc otevřou výfukové klapky, takže k tomu nádherně zní. Inženýři z BMW by se mohli učit, jak má znít sportovní auto.

Navzdory tomu není S5 drtivě rychlá, taková ostatně není ani filozofie auta, i tak ale budete na silnici rychlejší než drtivá většina okolních aut. Na stovku se S5 dostane podle tabulek za 4,7 sekundy a umí jet až 250 km/h. Z toho vyplývá také spotřeba, která se na jednociferné hodnoty podívá jen výjimečně. Běžně jsem se pohyboval okolo dvanácti litrů, což je na auto s výkonem 354 koní adekvátní hodnota.

Ovladatelnost

Jistota je slovo, které chování S5 vystihuje nejlépe. Podvozek je komfortní, velmi poddajný a rozhodí ho až opravdu velká díra. A i tak ránu spíš slyšíte než cítíte. Budete s ním za všech okolností velmi rychlí, dojem, že auto musíte „krotit“ se tady nedostavuje ani ve vysokých rychlostech. Auto neochvějně drží stopu a z jistoty ho nevyvede ani vyloženě neurvalé zacházení s plynovým pedálem. Pokud byste čekali sklouznutí zádě, budete čekat marně, a to navzdory příplatkovému diferenciálu na zadní nápravě. Všechen výkon dokáže S5 velmi zdařile proměnit v trakci a tedy rychlost v jakýchkoli podmínkách, pokud však mezi zábavu a rychlost nestavíte rovnítko, bavit se příliš nebudete.

Verdikt

Pokud každý volný víkend netrávíte na závodním okruhu, ale dáváte přednost precizním jízdním vlastnostem a komfortnímu podvozku, jste na správné adrese. Audi S5 Sportback je překrásné, perfektně jezdící „kupé“, které dokonale kombinuje silný motor a pětidveřovou karoserii. I když ho budete volit srdcem, nemusíte se bát ani jeho praktické stránky, protože tu zvládá také skvěle.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec
Palivonatural 95
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2995
Převodovkaosmistupňová automatická tiptronic
Poháněná kolastálý pohon všech kol
Podvozek
Pneumatiky vpředu255/35 R19
Pneumatiky vzadu255/35 R19
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)260 (354)/5400-6400
Točivý moment (Nm)500/1370-4500
0-100 km/h (s)4,7
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)9,8 / 5,9 / 7,3
Objem nádrže (l)58
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4752
Šířka (mm)2029
Výška (mm)1384
Rozvor náprav (mm)2825
Provozní hmotnost (kg)1735
Celková hmotnost (kg)2230
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2100
Zavazadlový prostor (l)480
Ceny
Základní cena test. verze1 727 900 Kč

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Tagy: Audi S5, Audi

Související články

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den pane doktore, po podání odporu jsem byl pozván k ústnímu jednání ohledn... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist