Audi RS 4 Avant láká na nižší spotřebu paliva

Audi RS 4 Avant láká na nižší spotřebu paliva

Autosalon Frankfurt 2017 | vydáno 12. 9. 2017

Velikost textu: a a a

V kontextu doby dalo ereso definitivně vale osmiválci, z dvojitého přeplňování a šesti válců mají mít radost hlavně Čínani.

Je trochu zvláštní prezentovat ikonický kombík s potenciálem mezikontinentálního transportéru a mluvit hlavně o spotřebě, ale co, pokud je tohle téma pro Audi u RS 4 důležité, přežijeme to, že na ně upozorňuje tisková zpráva jak v podtitulku, tak obratem také v úvodu textu. Zásadní je, že Audi Sport GmbH slaví na IAA 2017 světovou premiéru nového modelu Audi RS 4 Avant (a je to tady - kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,8; kombinované emise CO2 v g/km: 200 – 199*), který podle oficiálního vyjádření kombinuje vysoké výkony s enormní praktičností pro každodenní provoz.

Díky motoru 2.9 TFSI s výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 600 Nm je nejsportovnějším členem modelové řady A4. Sériově dodávaný pohon všech kol quattro přenáší hnací sílu motoru V6 Biturbo na všechna čtyři kola. „Audi RS 4 Avant je naší ikonou RS s neporovnatelnou historií,“ říká Stephan Winkelmann, jednatel společnosti Audi Sport GmbH. „Stejně jako všechny naše modely RS kombinuje enormní jízdní výkony s nejvyšší úrovní užitných vlastností pro každodenní provoz. Audi RS 4 bude v Číně zdrojem nových impulzů pro růst jako jediný vysokovýkonný Avant ve svém segmentu.“

Střešní spoiler RS markantním způsobem zakončuje záď... Designéři se při návrhu designu čtvrté generace modelu Audi RS 4 Avant nechali inspirovat mnoha detaily závodního vozu Audi 90 quattro IMSA GTO. Přídi dominují obrovské otvory pro přívod vzduchu, jejichž mřížky mají typickou voštinovou strukturu RS, společně s širokou a nízkou maskou chladiče Singleframe. Na přání dodávané světlomety Matrix LED zaujmou tmavě tónovanými krycími skly. V porovnání s modelem Audi A4 Avant jsou podběhy kol o 30 milimetrů širší a jsou navíc zdůrazněny charakteristickými prolisy modelů quattro.

Výrazná záď je definována specifickým difuzorem RS, oválnými koncovkami výfukové soustavy RS a střešním spoilerem RS. V rámci programu Audi exclusive na přání dodávaný lak karoserie v perleťovém odstínu modrá Nogaro připomíná první generaci z roku 1999. Nové Audi RS 4 Avant jezdí sériově na 19“ kovaných kolech z lehké slitiny, na přání jsou k dispozici 20“ kola. Z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, sportovní podvozek RS a Audi drive select v sériové výbavě, pokud chcete zmínku o zásadních detailech. Motor V6 Biturbo v novém modelu Audi RS 4 Avant dosahuje nejvyššího výkonu 331 kW (450 k). Maximální točivý moment 600 N.m – o 170 N.m vyšší než u předchůdce – je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 1900 do 5000 min-1. Audi RS 4 Avant díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Na přání dodávaný dynamický paket RS zvýší nejvyšší rychlost na 280 km/h. Hnací síla motoru 2.9 TFSI Biturbo je přenášena na vozovku prostřednictvím sportovně nastavené osmistupňové převodovky tiptronic s optimalizovanými dobami řazení a trvalého pohonu všech kol. Na přání dodává Audi sportovní diferenciál pro zadní nápravu. Průměrná spotřeba paliva činí 8,8 litru na 100 kilometrů (199 gramů CO2 na kilometr). To znamená zvýšení hospodárnosti o 17 procent v porovnání s předchůdcem.

Nové Audi RS 4 Avant má pohotovostní hmotnost 1790 kilogramů, což je o 80 kilogramů méně než dosud. Sériově dodávaný sportovní podvozek RS snižuje světlou výšku modelu Audi RS 4 Avant o dalších sedm milimetrů v porovnání se sportovním podvozkem výchozího modelu A4. Na přání je k dispozici sportovní podvozek RS plus se systémem Dynamic Ride Control (DRC), brzdovou soustavou s keramickými kotouči a specifickým dynamickým řízením RS. Řidič si může individualizovat zážitky z jízdy prostřednictvím sériově dodávaného systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Sportovní charakter modelu Audi RS 4 Avant umocňuje černý interiér. Sportovní sedadla RS, na přání s prošíváním ve voštinovém vzoru, multifunkční sportovní volant RS s dole zploštělým věncem obšitým kůží, kulisa páky voliče a osvětlené prahové lišty nesou emblém RS.

Digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit a průhledový displej zobrazují specifické ukazatele RS s informacemi o působícím zrychlení, tlaku v pneumatikách a točivém momentu. Nabídku individualizace rozšiřují stylistické pakety s leskle černými ozdobnými prvky nebo s ozdobnými prvky z uhlíkového kompozitu a s hliníkovými nebo černými vnějšími díly karoserie. Program Audi exclusive splní zákazníkům téměř jakákoli další speciální přání. Audi RS 4 Avant bude možné objednávat od podzimu 2017 a u prodejců v České republice a ostatních evropských zemích se objeví na začátku roku 2018. Cena na českém trhu nebyla dosud stanovena.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Tagy: Audi RS4, Audi

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Vážený pane doktore, na parkovišti byly značky zákaz stání kvůli blokovému čist... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist