Audi R8 přijde o manuál (a o další věci)

Příští generace supersportu Audi R8, která má dorazit v roce 2014, se už nebude prodávat s manuální převodovkou. Vývoj dvou skříní by byl příliš drahý.

Manuálním převodovkám zvoní hrana. Nejen, že jsou zákazníci líní, ale především dokáží být automatické převodovky v laboratorních podmínkách úspornější a efektivnější a zároveň umožňují i podprůměrným řidičům dosahovat slibovaných hodnot zrychlení a lépe ovládat auto. Aspoň tedy v případě vysokovýkonných modelů. Klasické ruční řazení tak zůstává už jen u hrstky tradicionalistických aut.

Nové Audi R8, které by se mělo ukázat v roce 2014, se přidá ke skupince, která už na ruční řazení a spojkový pedál definitivně zanevře. Jedinou volbou tak bude pouze sedmirychlostní dvouspojková převodovka DSG (nebo S-Tronic, chcete-li), která zaručí lepší zrychlení a nižší spotřebu paliva, což je samozřejmě strašně důležité, jestli auto bude v reálu papat 13 nebo 13,1 litru na 100 km…Jenže věc má ještě druhou stránku. Vývoj stojí peníze a když vaši zákazníci manuální převodovku skoro vůbec nekupují, proč byste měli utrácet za její vývoj? Stejně to dělá třeba Ferrari (za manuál si tvrdě zaplatíte). Příkladem mohou být i luxusní limuzíny, kdy 99 % zákazníků zvolí dobrovolně automat. Je tedy zbytečné hrstce lidí vyvíjet něco jiného. BMW na to doplatilo s minulou M5, u  které si Američané vydupali manuál, ale pak auto zkritizovali, že nefunguje. Opravdu nefungovalo.

Když už je řeč o Audi R8, vedle manuálního řazení přijde ještě o přibližně 100 kg přebytečného tuku, respektive plastu a  kovu. Audi použije novou technologii zpracování hliníku a karbonu, díky čemuž má být například karoserie o 24 kg lehčí a 13 % pevnější.Otázka motorů je také otevřená, protože se ještě neví, jak to bude s  cenami paliva, emisními limity a dalšími čertovinami. Každopádně je v  plánech jak současný atmosférický osmiválec (výkon kolem 450 koní), tak i  desetiválec (může mít až 550 koní). Počítá se ovšem i s novým přeplňovaným čtyřlitrem V8, který dostalo nedávno Bentley. A ve hře je i  přeplňovaný šestiválec.

Dalibor Žák

22.12.2011 7:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist