Audi R8 LMX (2014): nejvýkonnější silniční R8 má 570 koní a laserová světla
autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Audi R8 LMS (2015): restriktor omezí výkon na 585 koní, váha vozu je však pouze 1225 kg
Audi R8 LMS (2015): restriktor omezí výkon na 585 koní, váha vozu je však pouze 1225 kg
Souběžně s uvedením nové generace sériového Audi R8 a jeho elektrického sourozence R8 e-tron bylo nasnadě, že německá automobilka se sídlem v Ingolstadtu neponechá bokem ani odvozený závodní model R8 LMS. Ten se představuje rovnou v Ženevě a chystá se na ostrý debut, který proběhne v polovině května v rámci čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu.
Za stavbu okruhového speciálu je pochopitelné odpovědná sportovní divize Quattro GmbH a její zaměstnanci, kteří se přípravě a výrobě vozu věnovali natolik pečlivě, že se jim komplexními úpravami podařilo snížit hmotnost ve srovnání s předchůdcem o 25 kg – na výsledných 1225 kilogramů.
To na první pohled není mnoho, v závodech jako jsou ty na Nordschleife však můžou i drobnosti podobného typu rozhodnout. Navíc bychom asi neměli opomenout fakt, že torzní tuhost karoserie kombinující karbon a hliník vzrostla o nezanedbatelných 39 procent.
Pohon zadních kol zajišťuje (s pomocí šestistupňové sekvenční převodovky s pádlovým řazením) 5,2litrový atmosférický desetiválec vycházející ze sériové jednotky, tady však nedisponuje výkonem 610 koní ale poněkud skromnějšími 585 koňmi. Pokud hádáte umělé omezení v podobě restriktoru, tipujete správně, konkurence však na tom bude podobně.