Audi R8 LMS (2015): restriktor omezí výkon na 585 koní, váha vozu je však pouze 1225 kg

Třetím strojem do party jednotlivých verzí nového modelu R8 je okruhová varianta LMS, která standardní desetiválec výkony nepřeválcuje, je ale výrazně lehčí.

Souběžně s uvedením nové generace sériového Audi R8 a jeho elektrického sourozence R8 e-tron bylo nasnadě, že německá automobilka se sídlem v Ingolstadtu neponechá bokem ani odvozený závodní model R8 LMS. Ten se představuje rovnou v Ženevě a chystá se na ostrý debut, který proběhne v polovině května v rámci čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu.

Za stavbu okruhového speciálu je pochopitelné odpovědná sportovní divize Quattro GmbH a její zaměstnanci, kteří se přípravě a výrobě vozu věnovali natolik pečlivě, že se jim komplexními úpravami podařilo snížit hmotnost ve srovnání s předchůdcem o 25 kg – na výsledných 1225 kilogramů.

To na první pohled není mnoho, v závodech jako jsou ty na Nordschleife však můžou i drobnosti podobného typu rozhodnout. Navíc bychom asi neměli opomenout fakt, že torzní tuhost karoserie kombinující karbon a hliník vzrostla o nezanedbatelných 39 procent.

Pohon zadních kol zajišťuje (s pomocí šestistupňové sekvenční převodovky s pádlovým řazením) 5,2litrový atmosférický desetiválec vycházející ze sériové jednotky, tady však nedisponuje výkonem 610 koní ale poněkud skromnějšími 585 koňmi. Pokud hádáte umělé omezení v podobě restriktoru, tipujete správně, konkurence však na tom bude podobně.


3.3.2015 3:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist