autoweb.cz > Audi > Audi R8 > Audi R8 e-tron se vrátí s novými bateriemi (a vyšším dojezdem)
Audi R8 e-tron se vrátí s novými bateriemi (a vyšším dojezdem)
Vysněný projekt elektrického superauta se inženýrům z Ingolstadtu rozplynul jak pára nad hrncem. Narazili (docela očekávatelně) na problém s kapacitou akumulátorů. Původní prototyp disponoval lithium-iontovými akumulátory s kapacitou 48,6 kWh, které dokázaly dvojici elektromotorů o celkovém výkonu 280 kW a 820 Nm živit jen na velmi krátkou chvíli.
Dojezd v ideálním případě činil 215 kilometrů, ale to jen v případě, že jste nezkoušeli zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy nebo maximální rychlost 200 km/h. A právě díky tomu automobilka nakonec ukončila vývoj a deset vyrobených exemplářů použila pro další testování elektrických komponentů.
Britský magazín auto-express na aktuálním autosalonu v Detroitu prohodil pár slov s technickým ředitelem Ulrichem Hackenbergem, který potvrdil že se projekt Audi R8 e-tron vrátí. Zároveň připustil, že dojezd opravdu za moc nestál, a navíc byla cena akumulátorů velmi vysoká. Původní koncept sázel na akumulátorové moduly, v aktuální fázi používá e-tron odlišný druh baterií.
Nic dalšího Hackenberg neprozradil, tedy vyjma toho, že nová generace Audi R8 přijde už příští rok. Což prý nebude žádná překážka pro současnou elektrifikovanou verzi, jejíž techniku není problém přenést do jiného modelu. Hackenberg však naznačil, že jakkoli vidí v elektrických automobilech budoucnost, momentálně se mu zamlouvají spíše plug-in hybridy, které kombinují konvenční spalovací motor s elektrickým pohonem.
A jakmile se technologie baterií zlepší do takové míry, že vzhledem k rozměrům a hmotnosti nabídnou adekvátní kapacitu, plánuje se automobilka přesunout k čistým elektromobilům. Takové prohlášení ale rozhodně neslyšíme poprvé.