Audi Quattro: 35 000 kusů ročně?

Vedení koncernu hledá obchodní model pro sériové Quattro. Audi chce vysoký výkon a malou sérii, šéf VW Group dostupné auto s kompletní nabídkou motorů.

Koncept Audi Quattro, představený před pár týdny v Paříži, jste jistě nezapomněli. Týden po jeho překvapivém odhalení začalo vední koncernu mluvit o sériové produkci. Dál se však vize stratégů rozchází. Šéf Audi Rupert Stadler chce vyrobit malou sérii vozů velmi podobných studii, generální ředitel koncernu VW Martin Winterkorn naopak mluví o 35 tisících quattrech ročně a kompletní nabídce motorů.Každý má jistě své důvody. Winterkorn chce dostat auto na rozumnou cenovou úroveň. Znamenalo by to celou řadu motorů pod kapotou – včetně dieselů – a také pohon předních kol u většiny prodaných aut. Nic z toho není skutečným problémem, Quattro stojí na platformě kupé TT, které samo vychází z Golfu páté generace.

V tomto případě by mohla být vážně ohrožena čísla, díky nimž sklidil koncept takový úspěch. Čtyři stovky koní z přeplňovaného pětiválce nezapadají dobře do obrazu velkosériového modelu. Pokud by však cena byla přijatelná, my bychom si jistě vystačili s 340 koni TT RS.Rupert Stadler vnímá studii jako malosériovou záležitost pro sběratele a nadšené fanoušky značky. Quattro je morálním dědicem hodnot původních modelů stejného jména včetně monstrózního S1. Ani jedno z těchto aut nebylo slabé, pomalé nebo naftové, ani jedno se neprodávalo ve velkých sériích.

Malosériové pojetí bylo také původním plánem. Quattro navrhoval Wolfgang Egger, který dělal stejnou práci už pro Alfu Romeo. Je podepsaný pod 8C Competizione. Postavení Quattra coby speciality odpovídá také výkon přeplňovaného dvoupaůllitru pod kapotou konceptu. Má čtyři stovky koní.Jakkoli vítáme plán Martina Winterkorna, velké série Quattra by konkurovaly kupé TT. Technicky vzato není Quattro ničím jiným než novou motorizací starého modelu. Pohled Ruperta Stadlera dává mnohem víc smyslu. Pokud bude koncern o věci hlouběji diskutovat, malosériové pojetí pravděpodobně zvítězí. Nebo se u VW s kanibalizací prodejů poperou jinak.

Každý z vás jistě má vlastní preferovaný obchodní model (ano, také bychom chtěli, aby Audi rozdávalo velkosériové Quattro zadarmo). Podstatou sdělení je však něco jiného: pokud se vedení VW hádá o počtech vyrobených aut, budoucnost Quattra vypadá dobře. Pokud však Martin Winterkorn prosadí svou naftyplnou vizi, počítejte se změnou jména. Quattro v předkolce by působilo divně.

autoweb.cz

16.11.2010 5:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist