autoweb.cz > Audi > Audi Q7 > Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro (2016)
Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro (2016)
Dynamika 9
Chování na silnici 9
Provozní náklady 10
Praktičnost 9
X-Factor 10
Celkové hodnocení 9.4
Radosti
Kultivovanost, spotřeba, charisma
Starosti
Cena v porovnání s dieselem
Audi Q7 nové generace máme rádi, resp. méně subjektivně, považujeme jej za velmi dobré auto, na hony vzdálené těžkopádné první generaci s omezeným, lehce klaustrofobním vnitřním prostorem, zejména na místě spolujezdce.
O vzhledu Audi Q7 mluvit netřeba, už jsme jej řešili několikrát a pokud přeskočíme nevzhledné samolepky odkazující na unikátní typ pohonu, tak tohle Audi Q7 je prostě takové, jako jeho další sourozenci (mimo vrcholnou, vzhledově vyladěnější verzi).
Interiér
Podobná písnička je to i v kabině, odkáži vás na předchozí texty, s tím rozdílem, že zde jsou ovladače a ukazatele související s hybridním pohonem. Jinak jak už bylo řečeno, a stojí za to zopakovat, nové Audi Q7 je prostornější a vzdušnější než první generace, plus je zde velký zavazadlový prostor s kapacitou 650 litrů, který sklopením sedaček rozšíříte až na 1850 litrů transportního objemu. Paráda!
Pohon
O pohon se stará kombinace elektromotorů a naftového vidlicového šestiválce. Spalovací motor známe, takže zmínka k elektřině – v novém Audi Q7 e-tron quattro je integrována nová technologie dvoufázového nabíjení, která umožňuje dobíjet akumulátor při výkonu až 7,2 kW. To znamená, že lze akumulátor v závislosti na infrastruktuře (adekvátně výkonná průmyslová zásuvka) plně nabít během dvou a půl hodiny. Díky kapalinou chlazenému akumulátoru li-ion tvořenému 168 články s kapacitou 17,3 kWh nabízí vůz v čistě elektrickém režimu (teoretický) dojezd 56 kilometrů.
Spotřeba
Tak tabulkových 1,9 l/100 km je z říše snů, respektive z pera teoretických pokusů někde v laboratoři, s nabitými bateriemi se dá jezdit za 3,5 litru, s vybitými jsem jezdil za 8,5 ve městě, po okresce tak za 7 l/100. Což je úchvatné.
Ovladatelnost
Stejně jako „normální“ Q7 má e-tron úsporný režim, který ukazuje, kdy dát nohu z plynu – podle toho, že se blížíme do obce, k ostré zatáčce atd. Ale řekl bych, že to neklepalo do pedálu, jemně ťukne, že je třeba dát nohu z plynu a pak auto doplachtí, aniž by bylo třeba brzdit. Čište na elektřinu by tedy mělo auto ujet 56 kilometrů, mně se podařilo tak 25 – 30 a fantastické je, že nepoznáte, kdy zhasíná motor, i když je to nafta. Jde snad o první hybrid, kde to prostě „nějak jede“ a nepoznáte, kdy motor vypíná a kdy naskakuje. Opět, klobouk dolů.
Range Rover Sport Hybrid (2015)
První jízda | vydáno 31. 8. 2015
Verdikt
Největší slabinou může být asi cena, ta začíná bratru na 2,3 milionu Kč, a vzhledem k tomu, že u nás zatím nefungují žádné podpůrné myšlenky na provoz ekologicky laděných aut, musíte sáhnout do své kapsy. Což logicky směřuje zájem spíše ke klasickému dieselu, který pořídíte za cenu od 1,6 milionu Kč a než ušetřený rozdíl projezdíte…? Každopádně to neznamená, že by Audi Q7 e-tron bylo špatným a předraženým autem, to určitě ne, právě naopak!
Technologie má svou hodnotu a cenu, auto jako takové má charisma třídy Q7, umocněné dynamikou a skvělou spotřebou, navíc s tím ekologickým akcentem?! Za nás je to skvělý počin, který má racionální opodstatnění spíše v zemích s podporou aut s alternativním typem pohonu, nicméně i u nás je zapotřebí uznat, že tak, jak je auto zkonstruované, obdiv si plným právem zaslouží.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | vidlicový šestiválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 2967 |
Převodovka | osmistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Vpředu | nezávislé pětiprvkové zavěšení předních kol s horizontálně uloženým táhlem řízení, hliníková příčná závěsná ramena, nápravnice a stabilizátor |
Vzadu | nezávislé pětiprvkové zavěšení zadních kol s horizontálně uloženou spojovací tyčí řízení, nápravnice a stabilizátor |
Pneumatiky vpředu | 255/60 R18 |
Pneumatiky vzadu | 255/60 R18 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 190/258 v 3250 - 4500 |
Točivý moment (Nm) | 600 v 1250 - 3000 ot./min |
0-100 km/h (s) | 6,2 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 230 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | nafta 1,9 - 1,8 | elektřina 190,0 - 181,0 Wh/km |
Objem nádrže (l) | 75 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 5052 |
Šířka (mm) | 2212 |
Výška (mm) | 1741 |
Rozvor náprav (mm) | 2994 |
Provozní hmotnost (kg) | 2520 |
Zavazadlový prostor (l) | 650 |
Ceny | |
Základní cena test. verze | 2 274 900 Kč |