Audi R8 (2015): oficiálně představeno, má 610 koní a stovku dá za 3,2 sekundy
autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro (2015) diesel-elektrická Q7 má 373 koní a vybájenou spotřebu 1,7 l
Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro (2015) diesel-elektrická Q7 má 373 koní a vybájenou spotřebu 1,7 l
Sestava novinek automobilky Audi pro letošní ženevský autosalon vypadá opravdu impozantně – mezi hlavní hvězdy bude nepochybně patřit nová R8 či koncept Prologue Avant, na stánku však nebude chybět ani další verze nové Q7 s přídomkem e-tron a diesel-elektrickou pohonnou jednotkou pod přední kapotou.
Primárním motorem novinky je známý třílitrový šestiválec TDI, zde naladěný na 258 koní a 600 newtonmetrů, kterému asistuje elektromotor integrovaný do osmistupňové automatické převodovky. Ten nabízí dalších 94 kW (128 koňských sil) a 350 newtonmetrů, přičemž celkový výkon soustavy činí podle automobilky 373 koní a 700 Nm.
Tohle všechno stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za pozoruhodných 6,0 sekundy a maximální rychlost 225 km/h, ale také udávanou průměrnou spotřebu pouze 1,7 litru. Pochopitelně tu dosáhne řidič dvoutunového automobilu v provozu jen stěží, jde totiž o hodnotu vypočítanou podle normovaného testu NEDC a ten mnoho s realitou společného nemá.
Jak se tedy konstruktéři k takovému výsledku dobrali? Předně je nutno zdůraznit, že auto má na palubě lithium-iontové akumulátory o kapacitě 17,3 kWh, které podle výrobce stačí na 56 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Tato energie se však do zmiňovaného (velmi krátkého) testu nezapočítává, přestože jej vůz absolvuje právě s dobitými baterkami. Ve výsledku je tedy zřejmé, že po nabití akumulátorů bude možné skutečně jezdit za málo a Q7 e-tron navíc něco zrekuperuje při jízdě, rádi se však na ty necelé dva litry nafty na stovku podíváme.