Audi Q2 Sport 1.4 TFSI: Zanecháte dojem

První jízda | vydáno 18. 6. 2017

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Stereotyp nenápadného hatchbacku rozbíjí nový model v linii, "nezařaditelný" kompakt s výrazným lakem a šťavnatým benzínovým motorem.

Radosti

Jednoznačně neotřelý vzhled, atraktivní laky karoserie, dynamika

Starosti

Cena, spotřeba, přenos hnací síly do volantu

Jak už napovídá titulek, pokud pojedete v novém Audi Q2, určitě zanecháte na své okolí silný dojem, nikdo vás nepřehlédne. Určitě ne v jednom z výrazných laků, v našem případě ve žluté barvě ostré jak japonský nůž na sushi. Automobilka od uvedení modelu na trh říká, že je Q2 nezařaditelné, my jeho klasifikaci smázneme tím, že jej prohlásíme křížencem, tedy crossoverem. A dodáme, že auto vypadá na první pohled neotřele, moderně, svěře. Zejména díky zmiňovanému laku, ale také výrazné přídi, vyššímu postoji, panelům na zadních sloupcích v odlišné barvě, srdnatém výrazu.

Subjektivně doplním, že uznávám jedinečnost vozu, nicméně jako starý páprda jsem se v něm cítil už poněkud nepatřičně, pro sebe, když už bych musel jezdit dlouhodobě v Q2, volil bych, byť bych tím asi popíral jeho záměr, méně dramatickou barvu karoserie.

Interiér

V kabině je to typické moderní Audi. Výtečně zpracované z vynikajících materiálů, jedno i druhé odpovídá nižší třídě prémiové značky, takže do kapsy strčí méně ušlechtilou konkurenci, ale pasovat se s Audi A8 samozřejmě nemůže. Za volantem se dobře sedí, posez je příjemně vyšší, ale ne přehnaně SUVčkový, místa je dost jak vpředu, tak i na zadních sedadlech a kufr odpovídá vnějším rozměrům. Nábytkovou stěnu naráz nepřevezete, drobná zavazadla, taková, jaká sebou vozí zlatá mládež nebo dobře vydržovaná přítelkyně, ano.

Pohon

Síla na přední kola jde přes sedmistupňovou automatickou převodovku z benzínového čtyřválce o objemu 1,4 litru. Výkon 150 koní a točivý moment 250 Nm zvládnou rozehnat auto na stovku za 8,5 sekundy, v maximu pak Q2 umí uhánět přes 200 km/h. 

Spotřeba

Relativně silný motor plus automatická převodovka, to se rovná automaticky vysoká spotřeba? _Neřekl bych, tabulky mluví sice o pěti litrech a nějakých drobných navrch a já jsem jezdil spíše za osm, ale vzhledem ke stylu jízdy si na spotřebu nemohu stěžovat. Věřím, že pokud by někdo chtěl s apetitem vozu pracovat, zvládl by to, ale nemyslím si, že by to dělal. Pokud dáte téměř 1,2 milionu korun za auto velikosti běžného hatchbacku, anebo auto dostanete, pár litrů navíc jistě vy, nebo váš mecenáš, řešit nebudete.

Ovladatelnost

Audi Q2 se řídí dobře. Volant je příjemný v rukách, dynamika je dostačující na tak malé auto, vlastně je tady možná až příliš síly na předních kolech. Nepamatuji si, že bych v poslední době jezdil autem, které by mne pod plynem s vytočenými předními koly tak moc tahalo za volant, anebo při plné akceleraci v přímce pištělo předními pneumatikami. Celé to možná zapadá do mozaiky, kterou jsem si v duchu rozestavěl o možném "psychologickém profilu" řidiče Q2. Podle mého to bude nějaký mladý člověk, který lpí na tom, aby byl vidět, slyšet a ideálně i cítit, to vše mu Audi Q2 díky laku, pískotu gum a spálené gumě dopřeje.

Verdikt

Pro mne je alfou a omegou auta (tohoto) auta cena. Ve chvíli, kdy základní specifikace přijde na 595 000 Kč, ovšem naše motorizace startuje na 756 900 Kč a s příplatky pak stojí 1 176 100 Kč si kladu otázku, pro koho daný automobil je. Částečně jsem si už odpověděl v textu, zákazníky vidím mezi mladými lidmi, až už dětmi či příteli/přítelkyněmi tradičních zákazníků Audi, kteří svým milovaným Q2 koupí.

Minoritní skupinou pak mohou být ti, kteří bazírují emocionálně právě na daném modelu, racionální důvod pořídit si Audi Q2, když mohu mít třeba Audi A3, potažmo (čistě racionálně) VW Golf, nevidím. Tato má spekulace o cílové skupině však nic nemění na tom, že po stránce technické, technologické i designové lze Audi Q2 Sport 1,4 TFSI považovat za velmi dobrý produkt.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1395
Převodovkasedmistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150 v 5000
Točivý moment (Nm)250 v 1500 - 3500 ot./min
0-100 km/h (s)8,5
Nejvyšší rychlost (km/h)208
Spotřeba paliva (l/100 km)5,2
Objem nádrže (l)50
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4191
Šířka (mm)1794
Výška (mm)1508
Rozvor náprav (mm)2601
Provozní hmotnost (kg)1340
Zavazadlový prostor (l)405 / 1050
Ceny
Základní cena modelu595 900 Kč
Základní cena test. verze756 900 Kč
Cena testovaného vozu1 176 100 Kč

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Tagy: audi q2, Audi

Chcete koupit auto? Poradíme, ať jste student, lékař nebo známý muzikant

Dotaz na to, jaké auto si koupit, prosba o pomoc při výběru či samotném nákupu auta je pro nás denním chlebem. Pokud se ale jedná o Subaru WRX STI, profesionální povinnost se st...

Chcete koupit auto? Poradíme, ať jste student, lékař nebo známý muzikant
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, před 3-lety jsem koupil vozidlo,, byl jsem z něj nadšený. Letos v... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist