Audi H-Tron Quattro: vodíkový crossover slibuje tankování za 4 minuty a dojezd 600 km

Německá luxusní značka se v Detroitu pochlubila přestavbou čistě elektrického konceptu E-tron Quattro na vodíkový H-tron s dvojicí elektromotorů a palivovým článkem.

Mírně upravené nárazníky, přepracovaná přední kapota, jiná kola a nový odstín barvy, není však pochyb o tom, že nejnovější koncept vodíkového crossoveru H-tron Quattro je po stránce designu pouze lehce upravená studie E-tron, představená na loňském frankfurtském autosalonu.

Auto předznamenává budoucí sériový model Q6, nicméně žlutý detroitský vůz byl představen z poněkud jiných důvodů. Audi skrze něj demonstruje technologii palivového článku, jenž řeší problémy s dlouhým dobíjením čistě elektrického E-tronu, musí však pro změnu řešit starosti s uskladněním vodíku.

H-tron je postaven na druhé generaci platformy MLB Evo použité u vozů Audi Q7 a Bentley Bentayga, přičemž auto je dlouhé 4,88 m, široké 1,93 m a vysoké 1,54 m. Jeho pohon zajišťuje dvojice elektromotorů – přední má 90 kW, tedy 122 koní, ten druhý, pohánějící kola zadní nápravy, pro změnu 140 kW, respektive 190 koňských sil. Kombinovaný točivý moment obou pohonných jednotek činí „přes 550 Nm“ a Audi říká, že to stačí k akceleraci na stovku za „méně než 7 sekund“. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 200 km/h.

Částečné napájení elektromotorů zajišťuje soustava akumulátorů o hmotnosti jen 60 kg umístěná v podlaze, které umí krátkodobě dodat výkon 100 kW, tedy 136 koní, primárním zdrojem elektrické energie je však palivový článek vyrábějící energii slučování vodíku se vzdušným kyslíkem. Jeho výkon činí 110 kW (150 koní) a zásobují jej až tři karbonové nádrže schopné pod tlakem 700 barů pojmout 6 kg stlačeného vodíku.

Podle Audi je možné natankovat během čtyř minut a celková kapacita umožňuje automobilu poměrně slušný dojezd 600 kilometrů. Pokud máte dojem, že jde o hudbu daleké budoucnosti, není to zcela pravda. Proslýchá se, že automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku vypustí na silnice sériový model už v roce 2020.

15.1.2016 7:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist