Audi Allroad Shooting Brake: předzvěst příštího TT představena do nejmenších detailů

Nový koncept crossoveru oficiálně naznačuje „příští sportovní auto“ a o jeho pohon se stará plug-in hybridní technika s trojicí motorů o celkovém výkonu 480 koní.

Po včerejším předčasném zveřejnění prvních záběru konceptu crossoveru od Audi dnes Ingolstadt nezaváhal a k vozu vypustil kompletní tiskovou zprávu se všemi podstatnými detaily. Tedy až na jeden, který nás docela zajímá. Je anebo není nová studie pojmenovaná Allroad Shooting Brake předzvěstí třetí generace Audi TT?

V oficiálním sdělení se píše, že jde o „velmi konkrétní pohled na příští sportovní model“, což sice přímá odpověď není, přesto nás však tato informace jen utvrzuje v tom, co jsme psali při prvním seznámení – odmyslete si plasty, přizvednutý podvozek, přidejte klasickou linii střechy a budete mít poměrně přesnou představu o tom, jak bude vypadat nové TT.

Detroitská novinka nastříkaná odstínem Ice Blue je dlouhá 4,2 m, na šířku měří 1,85 m a na výšku 1,41 m. Vzdálenost náprav činí 2,51 metru, což je o cirka čtyři centimetry více, než byste naměřili v případě současného Audi TT a naopak o zhruba devět centimetrů méně ve srovnání s typovou řadou A3.

Tato čísla naznačují, že je Allroad Shooting Brake postaven na platformě MQB, vnější panely jsou však vyrobené z hliníku a plastů zesílených uhlíkovými vlákny (CFRP). Z kompozitu jsou rovněž devatenáctipalcová kola nazutá do pneumatik o rozměru 255/40 R19, váha auta však zrovna nízká není.  Automobilka uvádí hmotnost až 1600 kg. Jak asi tušíte, může za to hybridní technika.

Základem pohonu je přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI se zdvojeným (přímým i nepřímým) vstřikováním o výkonu 292 koní a maximálním točivém momentu 380 newtonmetrů. Spalovací agregát je spojen se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou e-S tronic a integrovaným elektromotorem nabízejícím 40 kW (54 k) a 270 Nm, přičemž síla směřuje výlučně na kola přední nápravy.

Pokud přemýšlíte, proč je ve spodní části jednodílné masky chladiče a také na palubní desce před spolujezdcem nápis quattro, odpověď je poměrně prostá. Kardan tato studie sice nemá, za to ještě jeden elektromotor umístěný v pomocném rámu zadního víceprvkového zavěšení ano. Tato jednotka má 85 kW (116 k), 270 Nm a pracuje v tandemu s dvojicí předních motorů. Celkový výkon soustavy je podle Audi 408 koní a 650 newtonmetrů, což stačí k akceleraci na stovku za 4,6 sekundy a maximálku 250 km/h.

Váhu plug-in hybridu pochopitelně nezvyšují pouze elektromotory, ale také jejich zdroj energie – zde kapalinou chlazené lithium-iontové akumulátory o relativně nízké kapacitě 8,8 kWh, které podle propočtů automobilky vystačí na dojezd 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Věřit by se tomu i dalo, jde totiž o ekvivalent přibližně 3,4 litru benzínu, bohužel norma NEDC se na další jízdu po vyčerpání této energie neptá, takže při měření vyšla od reality odtržená průměrná spotřeba 1,9 litru na 100 km.

Allroad Shooting Brake může jezdit v jednom ze tří dostupných režimů nastavitelných tlačítky na volantu. Ten první má označení EV a jak asi tušíte, aktivujete jej pouze s nabitými baterkami. Vůz je v takové situací poháněný výlučně zadním elektromotorem a Audi tvrdí, že postačuje k dosažení rychlosti 130 km/h.

Hybridní mód využívá všechny tři jednotky, elektronika se však snaží využívat přední elektromotor především jak generátor elektřiny poháněný benzínovým motorem pracující při konstantních otáčkách a Allroad je tak opět hnaný vpřed hlavně zadním elektromotorem. Poslední režim Sport zabírá vším dostupným v zájmu využití plného potenciálu, po ubrání plynu nicméně i v tomto případě rekuperuje energii a snaží se dobíjet články.

Jestli nám Audi řekne po detroitské premiéře více, si netroufáme odhadnout, na tiskové konferenci by však další informace ohledně budoucnosti konceptu něco zaznít mohlo. Pokud se tak stane, nebudeme váhat podělit se s vámi.

12.1.2014 9:56| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist