Audi A6, S6, RS 6, Avant a Allroad Quattro (2015): kompletní řada A6 je po faceliftu

Ingolstadtská automobilka se na podzimním pařížském autosalonu pochlubí kromě jiného také kompletně modernizovanou řadou A6.

Současná generace Audi A6 s interním označením C7 byla poprvé oficiálně představena v prosinci 2010 a na trh se dostala až v dubnu následujícího roku, takže se může zdát, že na průběžnou modernizaci je jaksi brzy, tím spíše, že ostré verze S6 a RS 6 dorazily až v první polovině roku 2012, respektive 2013. Německá automobilka a její vedení to však viděli jinak.


Jak bývá u faceliftu dobrým zvykem, s velkou oblibou se přepracovávají světla, nárazníky či maska chladiče a ne jinak je tomu i v případě všech variant řady A6. Na některé detaily bude nutné brát si lupu, v zásadě se však přídě jednotlivých verzí přiblížily nedávno přepracovaným modelům A7, S7 a spousta maličkostí na karoserii vypadá jako u modelů A8 či A3.

Změny podobného rozsahu proběhly také pod kapotou, přičemž cílem byl emisní limit stanovený normou Euro 6. Z nabídky základní verze A6 proto vypadává atmosférický šestiválec 2.8 FSI a místo něj budou k mání už jen tři agregáty TFSI. Ten nejmenší má nyní objem pouze 1,8 litru, nese označení „ultra“, disponuje výkonem 190 koní a podle Audi spotřebuje v průměru je 5,7 litru na 100 kilometrů. Vrcholná verze 3.0 TFSI má nadále 333 koní, podle tiskové zprávy byl však i ten „kompletně revidován“.

Dieselů bude celkem pět, přičemž 2.0 TDI ultra o výkonu 150 koní má být papírově schopen jezdit jen za 4,2 litru nafty na 100 kilometrů. Třílitrový šestiválec bude v prodeji hned ve čtyřech výkonových provedeních a podle chuti a peněženky dostanete buď 218, 272, 320 a 326 koní, přičemž z posledního agregátu bude možné dostat pod plným plynem krátkodobě až 346 koní.

V prodeji se objeví také model 2.0 TDI ultra vyladěný na 190 koní, který prozatím jako prvý a jediný model ve své třídě nabídne kompozitové pružiny snižující neodpruženou hmotnost o 4,4 kg. Z nabídky naopak vypadává převodovka s plynule měnitelným převodem Multitronic a místo něj bude Audi ve spojení s motorem 3.0 TDI (272 koní) a pohonem předních kol nabízet modernizovanou dvouspojkovou skříň S tronic. Pokud dáte v případě té samé dieselové pohonné jednotky (a silnější) přednost pohonu všech kol quattro, výrobce vám za příplatek dodá taktéž sportovní zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu.

Jak nepochybně zjistíte v galerii, facelift se týká také modelů S6 a RS 6 – pochopitelně v obou karosářských verzích – s motorem 4.0 TFSI. Zatímco první má 450 koní a zvládne stovku za 4,4, respektive 4,6 sekundy (Avant) a slibuje spotřebu 9,2 a 9,4 litru na 100 kilometrů i díky systému odpojování válců COD, RS 6 Avant zůstává nadále o pořádný kus napřed. Jeho osmiválec má 560 koní, akceleraci z 0 na 100 zvládne za pouhých 3,9 vteřiny a umí se rozjet na 305 kilometrů v hodině.

S uvedením na trh nebude Audi nijak zvlášť otálet. V prodeji se modernizovaná řada A6 objeví ještě letos na podzim s cenami od 38 400 eur za 1.8 TFSI do 108 900 eur za RS 6 Avant.

4.9.2014 12:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist