Audi A3 Sportback jde také do plynu

Audi rozšiřuje nabídku o další model, který vedle konvenčního benzínu umí jezdit i na stlačený zemní plyn CNG. Náklady tak mohou klesnout na polovinu.

Pohon na stlačený zemní plyn CNG je velmi zajímavou alternativou k benzínu a jejímu většímu rozšíření brání především řídká síť stanic. Ale znáte to… Až bude v každé vsi čerpací stanice na CNG, vláda na to napaří spotřební daň a bude po cenové výhodě. Nicméně takhle můžete jezdit zhruba za polovinu toho, co s benzínovým autem.

Audi A3 Sportback G-Tron je další přírůstek do segmentu aut s pohonem CNG a na první pohled byste to nepoznali. Pod kapotou pracuje přeplňovaný čtyřválec 1.4 TFSI, který po různých úpravách dosahuje výkonu 110 koní a točivého momentu 200 Nm. Audi A3 G-Tron tak zvládne stovku za 11 sekund a rozjede se na 190 km/h.

DOPORUČUJEME: Audi A3 2.0 TDI – redakční test

Důležitý je údaj spotřeby – podle automobilky vyžaduje čtyřválec v A3 G-Tron jen 3,5 kg plynu na 100 km. Teoreticky by tak nádrže na 14 kg CNG měly vystačit na 400 km. Pak je tu samozřejmě i nádrž na normální benzín. Ta prodlouží teoretický dojezd o dalších 900 km.

Audi A3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Audi A3 fotogalerie

Audi chce tímto vozem propagovat svůj projekt Audi e-gas, neboť automobilka sama vyrábí plyn k pohonu vozů na CNG. Ostatně, vy sami si můžete auto na CNG natankovat i doma. Stačí malá domácí stanice s kompresorem, kterou na noc zapojíte do auta a normální plyn z rozvodné sítě, kterým doma vaříte nebo topíte, můžete natlakovat do nádrže. Vlastně to pak máte jako s elektromobilem…

4.3.2013 9:10| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist