Audi 3.0 TDI (2014): diesely V6 zvyšují po modernizaci svůj výkon na 218 a 272 koní

Na 35. mezinárodním symposiu motorů ve Vídni představil Ingolstadt přepracované motory 3.0 TDI. Jak se asi dalo předpokládat, jsou tišší, výkonnější a plní normu EU6.

Celkem pro třináct modelů v portfoliu Audi je určen komplexně modernizovaný třílitrový naftový šestiválec s komerčním označením 3.0 TDI. Jeho původní výkon se podle naladění zvyšuje z 204 na 218 koní, respektive z 245 na 272 koní. V případě silnější pohonné jednotky pak stoupne její hodnota nejvyššího točivého momentu z 580 na rovných 600 newtonmetrů.

Společně s mírným navýšením výkonů Audi slibuje rovněž (opět v závislosti na modelu) o třináct procent nižší průměrnou spotřebu paliva, konkrétní data nicméně prozatím neuvádí.

Pokud můžeme soudit podle zveřejněné tiskové zprávy, konstruktéři automobilky dosáhli těchto změn použitím jiných pístních kroužků a čepů zajišťujících snížení tření, a kliková skříň společně se zbrusu novými hlavami nyní využívají modifikovaný okruh chlazení.

Bez popisu dalších podrobností víme, že došlo rovněž k přepracování tepelného řízení motoru a původní nezůstalo ani olejové čerpadlo a turbodmychadlo. Podle Audi se jeho inženýrům podařilo právě u tohoto agregátu vůbec poprvé spojit do jednoho celku částicový filtr s filtrem SCR (selektivní katalytické redukce) omezujícím NOx pomocí vstřikování močoviny.

Motor 3.0 TDI pochopitelně plní novou emisní normu EURO 6 a v průměru sníží emise CO2 o 15 gramů na kilometr. To se možná nezdá jako mnoho, nicméně pokud zohledníme, že Brusel pokutuje každý gram oxidu uhličitého nad stanoveným limitem téměř stovkou eur, pak si můžete spočítat, že jde o úsporu o téměř 50 tisíc korun na auto.

Společně s modernizovaným motorem Audi ve Vídni představilo také novou generaci sedmistupňové dvouspojkové převodovkou S tronic, určenou do vozů s podélně uloženým motorem a pohonem předních kol. Firma o ni říká, že je „extrémně sportovní a zároveň komfortní“, důležité pro koncern však bude, že i ta má snížit emise CO2 přibližně o 10 g/km.

9.5.2014 9:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist