Atmosférický řadový šestiválec BMW na ústupu

BMW pomalu nahradí atmosférický třilitrový šestiválec novým přeplňovaným čtyřválcem. Znamená to konec zlatých časů?

BMW už pravděpodobně nikdy nebude jako dřív. Proč? Automobilka vypustila zprávu, že nový přeplňovaný čtyřválec 2,0 l nahradí dnes už klasický třílitrový šestiválec s atmosférickým sáním. Důvodem jsou emise a náklady. Nový motor s kódovým označením N20 se představí na autosalonu v Ženevě pod kapotou BMW X1 xDrive28i. Vidíte, že označení zůstane stejné, jen se vymění motory.

Nový foukaný čtyřválec vychází konstrukčně z řadového šestiválce s technologií dvoustupňového přeplňování. Jen přišel o dva válce, jinak je to vlastně totožný motor. Čtyřválec bude mít výkon 245 koní v 5000 ot./min. a točivý moment 350 Nm v 1250 ot./min. Nabídne tedy méně výkonu, ale více síly v nižších otáčkách. Každopádně nečekejte stejně charakterní projev jako v případě šestiválce, i když to asi zákazníci BMW X1 zrovna nehledají…BMW X1 i tak zdolá stovku za 6,1 sekundy s manuálem (6,5 sekundy s automatem) a dosáhne bezpečně nejvyšší rychlosti 240 km/h. V normovaném cyklu spotřebuje o 16 % méně paliva (nyní jen 7,9 l/100 km) a vypustí o 33 g/km CO2 méně, tedy jen 186 g/km.

V průběhu roku se nový motor dostane ještě do BMW Z4 a také do BMW řady 5. Očekává se také pod kapotou nového BMW řady 1 a BMW řady 3, které možná už žádný řadový šestiválec nedostane. Otázkou zůstává, co na to tradiční a věrní zákazníci, kteří považují atmosférický řadový šestiválec BMW za ikonu.

autoweb.cz

20.1.2011 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist