Alpina B4 Bi-Turbo se odhaluje v Tokiu

Nemůžete se dočkat příchodu BMW M4? Úpravce Alpina má tradičně alternativu - nové kupé B4 Bi-Turbo!

Manufaktura Alpina si nevybrala představení nejnovějšího modelu Alpina B4 Bi-Turbo na tokijském autosalonu náhodou. V Japonksu se společnosti tradičně daří, tamní trh patří k třetímu největšímu odbytišti. Z celkových 1400 prodaných kusů celosvětově letos zamířilo do země vycházejícího slunce kolem 300 kusů. Alpina tak má důvod k oslavám, jelikož je to vedle běžných dvou stovek kusů ročně velký vzestup.

Alpina B4 Bi-Turbo je založena na kupé BMW řady 4, které pohání stejná technika jako v případě sedanu Alpina B3 Bi-Turbo. Pod kapotou je tedy řadový šetiválec o objemu 3,0 litru naladěný na výkon 410 koní a točivý moment rovných 600 Nm. S těmito hodnotami dokáže auto zrychlit na stovku za 4,2 sekundy, na dvojnásobnou rychlost za rovných 14 sekund a uhánět maximální rychlostí 305 km/h. Při volnějším tempu si potom řekne v průměru o 7,6 l/100 km.

Kromě vyladěné techniky pod povrchem doznala Alpina B4 Bi-Turbo změn také na povrchu. Tradiční jsou decentní doplňky, mezi nimi přední a zadní spojlery, které zvyšují stabilitu vozu při vysokých rychlostech. Co se týče podvozku, adaptivný odpružení je součástí standardní výbavy, stejně jako pneumatiky Michelin Pilot Super Sport, o kterých úpravce tvrdí, že zvyšují přilnavost a komfort jízdy. Tomu nemáme důvod nevěřit – jak je u Alpiny zvykem, svá auta totiž neosazuje pneumatikami typu run-flat. Stejně je tomu i v tomto případě.

Alpina B3 Bi-Turbo může být i jako kombík

Zobrazit všechny fotografie

Alpina již zahájila prodej naftových modelů D3 Bi-Turbo v karoserii sedan a kombi, a přestože konkrétně třeba na japonském trhu nejsou dieselové sporťáky příliš oblíbené, Alpina se snaží přesvědčit zákazníky o opaku. S opatrností tedy můžeme očekávat aplikaci turbodieselové techniky i v kupé BMW řady 4, které by mohlo nést označení Alpina D4 Bi-Turbo. Benzínová verze je však nyní realitou, k dostání bude od května příštího roku a ceny na německém trhu startují na 68 600 EUR (zhruba 1 875 000 korun).

20.11.2013 11:55| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist