Alfa Romeo Giulietta TCR (2016): šampionát cestovních vozů přivítá Alfu, kráska to zrovna není

Autonovinky | vydáno 16. 11. 2015

Velikost textu: a a a

V Itálii je zvykem, že i ty nejobyčejnější auta zpravidla vypadají skvěle, Giulietta pro závodní sérii TCR je však tak trochu výjimkou, zaujmout bude muset spíše svými výkony.

Pokud kroutíte hlavou a ptáte se, co má závodění společného s natolik subjektivní věcí jako je krása, tak odpovědí samozřejmě je, že primárně jen velmi málo. Soutěžní speciály se pochopitelně staví především kvůli funkci a až tu posléze následuje forma, pravdou ale je, že zrovna italská auta či už pro rallye nebo okruhy většinou vypadala fantasticky, což se o nové Giuliettě postavené pro šampionát TCR zrovna říci nedá.

Tím její kvality snižovat nechceme, na startovním roštu a v soubojích jsme ji ostatně prozatím neviděli, tento (navíc „bezbarevný“) body-kit s ostrými lemy blatníků nám však k oblým liniím původní karoserie jednoduše nesedí. 

Pokud jde o specifikace, Giulietta TCK je dlouhá 4351 mm, široká díky úpravám až 1950 mm a rozvor náprav měří 2659 milimetrů. Přední kola pohání přeplňovaná čtyřválcová osmnáctistovka o neznámém výkonu, předpokládáme ale, že stejně jako u konkurence se bude pohybovat kolem 300 koňských sil.

O přenos síly se bude starat šestistupňová sekvenční převodovka Sadev, naopak o krocení výkonu se postarají patřičně dimenzované brzdy se šestipístkovými třmeny a kotouči o přůměru až 378 mm vpředu a čtyřpístkové brzdiče kombinované s 290milimetrovými kotouči na zadní víceprvkové nápravě. První ostré nasazení proběhne až v příštím roce, kdy je plánován také facelift Giulietty, je proto možné, že se bude design italského soutěžního vozu průběžně upravovat.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Tesla Shooting Brake je vizí nejrychlejšího elektrického "lovečáku"

Nová Tesla Roadster bere dech úchvatnými výkony i designem. Jeden šikovný grafik ovšem dotáhl vzhled nového modelu k úplné dokonalosti.

Tesla Shooting Brake je vizí nejrychlejšího elektrického "lovečáku"
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, zaujala mě vaše odpověď: „Při odobočování v jednosměrce doleva je řidič... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist