Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (2015): maximálka až 307 km/h, Nordschleife za 7,39 min.
autoweb.cz > Alfa Romeo > Alfa Romeo Giulietta > Alfa Romeo Giulietta TCR (2016): šampionát cestovních vozů přivítá Alfu, kráska to zrovna není
Alfa Romeo Giulietta TCR (2016): šampionát cestovních vozů přivítá Alfu, kráska to zrovna není
Pokud kroutíte hlavou a ptáte se, co má závodění společného s natolik subjektivní věcí jako je krása, tak odpovědí samozřejmě je, že primárně jen velmi málo. Soutěžní speciály se pochopitelně staví především kvůli funkci a až tu posléze následuje forma, pravdou ale je, že zrovna italská auta či už pro rallye nebo okruhy většinou vypadala fantasticky, což se o nové Giuliettě postavené pro šampionát TCR zrovna říci nedá.
Tím její kvality snižovat nechceme, na startovním roštu a v soubojích jsme ji ostatně prozatím neviděli, tento (navíc „bezbarevný“) body-kit s ostrými lemy blatníků nám však k oblým liniím původní karoserie jednoduše nesedí.
Pokud jde o specifikace, Giulietta TCK je dlouhá 4351 mm, široká díky úpravám až 1950 mm a rozvor náprav měří 2659 milimetrů. Přední kola pohání přeplňovaná čtyřválcová osmnáctistovka o neznámém výkonu, předpokládáme ale, že stejně jako u konkurence se bude pohybovat kolem 300 koňských sil.
O přenos síly se bude starat šestistupňová sekvenční převodovka Sadev, naopak o krocení výkonu se postarají patřičně dimenzované brzdy se šestipístkovými třmeny a kotouči o přůměru až 378 mm vpředu a čtyřpístkové brzdiče kombinované s 290milimetrovými kotouči na zadní víceprvkové nápravě. První ostré nasazení proběhne až v příštím roce, kdy je plánován také facelift Giulietty, je proto možné, že se bude design italského soutěžního vozu průběžně upravovat.