Alfa Romeo Giulietta 1.4 T TCT

20 fotografiíAlfa Romeo

Dvouspojková převodovka a přeplňovaný motor slibují poměrně zajímavé zážitky. Ale vám stejně půjde především o to, jak Giulietta vypadá, že?

Diskuze

42 komentářů

    Pavel R.

    Fakt, že automatická převodovka je špatná, je dobře známý, v tomhle musí AR prostě zamakat. Ale copak se taková auta kupují s automatem?

    Škoda, že jste pro test neměli k dispozici manuál, věřím, že by se celá recenze nesla v mnohem lepším duchu:-/

    S faktem, že za ni chtějí nesoudné peníze, musím souhlasit, jinak už bych ji měl v garáži.

    wolff

    Vaše omluva by byla jaksi úplně zbytečná, pokud by na Vaši straně nestál jeden zajímavý fakt.

    Nevím, proč Fiat více nekontroluje auta, která dává novinářům (u Dojáčka).

    Když se setká auto, které už stihl někdo dokur., pak vznikají slátaniny podobného stylu, jako jste sesmolil vy.

    Realitou je, že TCT funguje líp než DSG, bohužel tohle auto má za sebou pravděpodobně těžkou službu aniž by se někdo obtěžoval dát ho do pořádku. Takže samozřejmě hovadiny od Vás opět vyšly, ale bohužel zde podpořeny stavem konkrétního auta. Podobný sranec se už objevil na auto.cz, přičemž tohle auto už měli půjčené asi před 3/4 rokem novináři na Slovensku, kde se podobné neduhy, jak popisujete neprojevily a TCT byla po všech stránkách v přímém srovnání lepší převodovkou než DSG (zejména co se týká pomalé jízdy a rozjezdů). Předpokládám, že jste teď \“testoval\“ tu stejnou GIU, která by už teď měla mít na hrbu cca 40 000 km těžké dřiny novinářského testování (byo by dobré to u testů uvádět) a testů na okruhu… Je to totiž pořád to stejné auto.
    Takže ano, blbosti jste psal, ale bohužel tentokrát ne jen vinou vlastní intelektuální nedostatečnosti, ale především oddělnení Fiatu, které Vám poskytlo auto v už ne 100% stavu. Ona je totiž i spousta lidí, kteří i tohle konkrétní auto mohli řídit a podobné chování nezaznamenali… Jen u Vás /v posledním testu) a na auto.cz (předposledním testu), se to auto začalo chovat podivně.

    wolff

    Vaše omluva by byla jaksi úplně zbytečná, pokud by na Vaši straně nestál jeden zajímavý fakt.

    Nevím, proč Fiat více nekontroluje auta, která dává novinářům (u Dojáčka).

    Když se setká auto, které už stihl někdo dokur., pak vznikají slátaniny podobného stylu, jako jste sesmolil vy.

    Realitou je, že TCT funguje líp než DSG, bohužel tohle auto má za sebou pravděpodobně těžkou službu aniž by se někdo obtěžoval dát ho do pořádku. Takže samozřejmě hovadiny od Vás opět vyšly, ale bohužel zde podpořeny stavem konkrétního auta. Podobný sranec se už objevil na auto.cz, přičemž tohle auto už měli půjčené asi před 3/4 rokem novináři na Slovensku, kde se podobné neduhy, jak popisujete neprojevily a TCT byla po všech stránkách v přímém srovnání lepší převodovkou než DSG (zejména co se týká pomalé jízdy a rozjezdů). Předpokládám, že jste teď \“testoval\“ tu stejnou GIU, která by už teď měla mít na hrbu cca 40 000 km těžké dřiny novinářského testování (byo by dobré to u testů uvádět) a testů na okruhu… Je to totiž pořád to stejné auto.
    Takže ano, blbosti jste psal, ale bohužel tentokrát ne jen vinou vlastní intelektuální nedostatečnosti, ale především oddělnení Fiatu, které Vám poskytlo auto v už ne 100% stavu. Ona je totiž i spousta lidí, kteří i tohle konkrétní auto mohli řídit a podobné chování nezaznamenali… Jen u Vás /v posledním testu) a na auto.cz (předposledním testu), se to auto začalo chovat podivně.

    Pavel R.

    Co tím máte na mysli? Pokud vůbec \“lze\“ dok*vit auto už po pár tis. kilometrech (což bude případ testovaného kusu), tak to je asi opravdu něco špatně…

    wolff

    Oddělat běžné auto třeba na okruhu jde i po 10 ostře projetých okruzích… lidi co ví, ví, co nevědí nevědí a hloupě se ptají…

    Novináři auta testují, zkouší, nemazlí se s němi, to auto už vystřídalo stovku řidičů… Je zbytečné tady debatovat na téma, jestli by u té převodovky nestačilo jen přehrát soft, nevím co s tím autem kdo co dělal, jediné co vím je to, že v testu před 3/4 rokem, se ta převodovka chovala v tomto konkrétním autě líp než DSG v Octavii (v přímém srovnání, mimoto jsou z toho natočená pěkná srovnávací videa, takže to není JPP – tak jak tady příspěvek od pana Žáka).

    Taky vím, že tohle konkrétní auto bylo (tuším v Mostě) na okruhu a v republice je snad už přes půl roku a během té doby má za sebou opravdu těžkou službu, pravděpodobně bez odpovídajícího servisu u Dojáčka (tam se na to asi vykvákli myslím tím, aby to auto než ho dají z ruky projeli a ne jen umyli)…

    To co píšu není prostě výmluva, jen vysvětlení, proč různé testy u stejného auta s odstupem 3/4 roku vyznívají tak rozdílně. Mimoto, třeba ani na autosalonu si na chování TCT nějak nestěžovali. První kritika zazněla na auto.cz a teď zde, kdy nemám důvod nevěřit tomu, co Žák píše. Prostě s tou převodovkou zřejmě není něco v pořádku. A jak sem psal, tehdy na auto.cz se našli i lidi, co konkrétní auto řídili a podobné chování nezaznamenali také.

    Jen tak mimochodem. TCT má o jeden stupeň míň, takže řadí přirozeně o chvilku později než DSG, nicméně na čase a zrychlení se to neprojevuje. Ve stejném cyklu, bude mít TCT vždy o něco míň zařazení než DSG. Ale to chce schlédnout ta videa, tam je to pěkně vidět… Co třeba Žák nezmínil (nebo možná zmínil, nečetl sem to na jeho radu), že třeba TCT má na rozdíl od DSG logické manuální řazení. Ale těch vychytávek tam je víc, doporučuji projít ten test, který byl zaměřen právě na přímé srovnání TCT a DSG, přičemž TCT bylo o chlup lépe hodnocené než DSG, s tím závěrem, že ale obě jsou to výborné převodovky.

    wolff

    Oddělat běžné auto třeba na okruhu jde i po 10 ostře projetých okruzích… lidi co ví, ví, co nevědí nevědí a hloupě se ptají…

    Novináři auta testují, zkouší, nemazlí se s němi, to auto už vystřídalo stovku řidičů… Je zbytečné tady debatovat na téma, jestli by u té převodovky nestačilo jen přehrát soft, nevím co s tím autem kdo co dělal, jediné co vím je to, že v testu před 3/4 rokem, se ta převodovka chovala v tomto konkrétním autě líp než DSG v Octavii (v přímém srovnání, mimoto jsou z toho natočená pěkná srovnávací videa, takže to není JPP – tak jak tady příspěvek od pana Žáka).

    Taky vím, že tohle konkrétní auto bylo (tuším v Mostě) na okruhu a v republice je snad už přes půl roku a během té doby má za sebou opravdu těžkou službu, pravděpodobně bez odpovídajícího servisu u Dojáčka (tam se na to asi vykvákli myslím tím, aby to auto než ho dají z ruky projeli a ne jen umyli)…

    To co píšu není prostě výmluva, jen vysvětlení, proč různé testy u stejného auta s odstupem 3/4 roku vyznívají tak rozdílně. Mimoto, třeba ani na autosalonu si na chování TCT nějak nestěžovali. První kritika zazněla na auto.cz a teď zde, kdy nemám důvod nevěřit tomu, co Žák píše. Prostě s tou převodovkou zřejmě není něco v pořádku. A jak sem psal, tehdy na auto.cz se našli i lidi, co konkrétní auto řídili a podobné chování nezaznamenali také.

    Jen tak mimochodem. TCT má o jeden stupeň míň, takže řadí přirozeně o chvilku později než DSG, nicméně na čase a zrychlení se to neprojevuje. Ve stejném cyklu, bude mít TCT vždy o něco míň zařazení než DSG. Ale to chce schlédnout ta videa, tam je to pěkně vidět… Co třeba Žák nezmínil (nebo možná zmínil, nečetl sem to na jeho radu), že třeba TCT má na rozdíl od DSG logické manuální řazení. Ale těch vychytávek tam je víc, doporučuji projít ten test, který byl zaměřen právě na přímé srovnání TCT a DSG, přičemž TCT bylo o chlup lépe hodnocené než DSG, s tím závěrem, že ale obě jsou to výborné převodovky.

    Pavel R.

    Test jsem před časem četl. Četl jsem ale také ohlasy \“obyčejných\“ řidičů, kteří TCT mají, a např. podivné chování automatu při nízkých rychlostech zaznělo stejnětak. Vzpomínám si také na ohlas jedné majitelky, která popisovala, jak se dá \“snadno\“ pomalu najet do garáže, aniž by měl člověk strach, že si G. rozbije čumák o přední zeď.

    Předpokládám, že \“hloupě se ptají\“ byla od vás jen \“hloupá\“ poznámka, kterou jste tak nemyslel.
    Známky nehezkého chování testerů se projevit můžou, ledacos možná zanedbal servis, ale určitě stav neovlivní to, jestli se auto rozhodne při určité rychlosti zařadit ten či onen rychlostní stupeň. Pokud má Alfa k dispozici novější firmware, který tyto problémy řeší, pak nerozumím tomu, proč nebylo součástí garančních prohlídek jeho nahrání. Spíš bych se přikláněl k tomu, že žádná oprava vydaná není (spekulace) a ta převodovka prostě na městské použití nah*vno je.
    Jestli vykazuje např. rychlostních testech srovnatelné parametry s DSG, tak k čemu to, když není na okruh, jak jste sám psal, určena.

    JoBa

    A vy máte dojem, že když si koupíte auto a budete s ním jezdit, že vydrží ve 100% stavu? Články na autowebu (možná více než jidne) nejsou zrovna ohňostrojem brilantního slohu, ale to holt patří k tomu, že se tu snaží věnovat tomu podstatnému – autům a dojmům z nich. Když nic jiného, spořád je to lépe napsané, než Váš komentář. Radši se zamyslete nad tím, co vy píšete? Proč to píšete? Pracujete pro Fiat? Máte Giuliettu a máte strach, že z ní po pár tisících kilometrech bude rozbitá plečka? Nebo se Vám prostě líbí a nejste schopen přenést přes srdce to, že někomu, na jehož názoru Vám skrytě záleží, prostě nesedla? Než začnete urážet, odpovězte sám sobě na tyto otázky, zameťte si před vlastním prahem a pak…snad radši stejně mlčte…;-)

    wolff

    Ad ta uživatelka…
    Samozřejmě to nikdo nezpochybňuje, jak vidím diskuzi si pamatujeme oba. Tak, když už jste to nakousl, tak tohle chování je ale typickým znakem všech dvojspojkových převodovek (na rozdíl od klasických, které mají ale jiné nevýhody)… A už tehdy sem určitě psal, že právě TCT v tom slovenském testu bylo v tomto chování lepší než DSG, které se samozřejmě chová podobně, a někdy i hůř. Na poskakování pomalu rozjíždějícího se auta si stěžovali i řidiči u DSG. Já rozhdoně netvrdím, že TCT je dokonalé…, italové zázraky neumí, jen je potřeba to brát v kontextu a nevnímat to tak, že DSG je jediné dokonalé, když je tady kritika na TCT. Právě v tom přímém srovnání 1,4 se ukázalo, že TCT je v mnoha ohledech lepší než DSG, přičemž ale DSG nezaostává. Jsou to prostě srovnatelné převodovky. Jistě tomu rozumíte…

    A poslední poznámka. Tyhle převodovky jsou vybaveny fuzzy logikou, je tam software, který řídí, kdy má převodovka řadit, takže právě tohle nejvíce ovlivní chování řidičů, neb ta převodovka se učí řadit (to je stejné u DSG)…

    Pavel R.

    Fuzzy logika v převodovce neznamená, že by se učila řadit, je to o tom, že vyhodnocuje také veličiny, jak např. je rychlost a intenzita, kterou řidič dupe na plyn. Ale to patří jinam…

    Musím se vrátit ke svému prvnímu příspěvku – a sice, že je škoda, že tento \“velký test\“ neproběhl s manuálem. Jednak o tom autě uvažuju a jednak by lepší nálada přiměla redaktora napsat recenzi v jiném duchu a třeba by i zmínil něco zajímavého. Po přečtení článku jsem se vlastně nic nedozvěděl.

    Mihi

    Mam tuhle holku v manualu, TCT tedy nemuzu hodnotit. Na stejnych kolech se sportovnim podvozkem. Musim potvrdit, ze je tvrda a drnca na nerovnostech, to jo:) Trochu ladnosti bych ocenil. Ale na silnici drzi, snese vice nez se zda a rizeni je pekne komunikativni. Motor tahne, auto svisti, v prumeru jezdim za 9l. Nelinearni prisun vykonu diky turbu je citit a diky vysokemu kroutaku a koncepci predokolky logicky taha pri kudle do rukou, to je ale prekvapeni. Neoturbeny 6V je take muj hit, ale preci cpat ho do Julie je blost, to je jako cpat ho do Golfu. Nemam srovnani co pani novinari, ale kdyz jsem ji pred rokem kupoval, porovnaval jsem primo s Astrou, Sciroccem, Golfem. Pro me kombinaci ruznych vlastnosti auta, vyhrala prave Julie, jako auto na kazdy den. Auto opravdu neni sportovni, totiz sportak to rozhodne nikdy byt nemel, je to prosty hatchback s trouchou sportovnich vlastnosti.
    Pro me:
    + dynamika motoru, citelne rizeni, presne razeni, brzdy, jizdni vlastnosti, jizdni rezimy DNA
    + na pristrojovce jen par cudliku a kolecek, kterymi budete vladnout bezpecne i za jizdy
    + design uvnitr i venku
    + dostacujici prakticnost (tj. jako Golf)
    + cena vs. vybava
    – spotreba
    – drnca
    – diferencial by mohl byt zapnuty i na rezim normal
    – ergonomie sedadlo vs. volant vs. pedaly by mohla byt lepsi
    – ve vyssich rychlostech hluk od kol

    wolff

    Ono, od pana Žáka se něco dozvědět je spíše náhoda (neříkám, že je to vyloučeno).
    Ono ne nadarmo mu tohle auto přišlo jako poslednímu. škoda jen, že je to na tom autě skutečně poznat.
    Jinak…, nemyslím si, že je potřeba se TCT bát, naopak. Já bych s touto převodovkou problém neměl. A i cenově se to auto už přeci jen azse posunulo. Jsou na něj (nemyslím an tento konkrétní kus) zajímavé cenové nabídky… Jo GIU je super auto…

    wolff

    Jojo vidím to úplně stejně.
    Jen.. ten hluk od kol, je dán asi pneu. Mělo yb si to sednout…

    Miki

    A já si při stejném srovnání zvolil Scirocco a jsem opravdu spokojen 🙂 vzhledem k tomu, že nepotřebuji 5 dveří je to ideální auto, ale po 30tis. km začaly vrzat bezrámové dveře :(. A spotřeba – mám 1.4TSI 118kW upravenou na 145kW (na brzdě změřeno)…Auto umí jezdit za 6 ale i za 12…Normální jízdou se dostávám okolo 7 litrů, při trochu rychlejší atakuju 9 litrů. Jsem spokojen a určitě jsem si vybral dobře 🙂

    slash

    tu mate pravu recenziu, a porovnanie prevodovky DSG a TCT na videu, a nie nejake zvasty zakomplexovaneho novinara !!
    http://auto.sme.sk/c/6308976/test-automatickych-prevodoviek-dsg-a-tct-aku-si-vybrat.html

    Kuban

    Sirocco se od Golfu ale dost vyrazne lisi, tedy i od Julie…. Takze tezko srovnavat 1:1…. Ovsem Sirocco bych volil taky spise, ovsem zde by to bylo prave kvuli Designu, nikoliv kvuli ovladatelnosti…. Julie jezdi a ridi se jinak… Pro me mnohem zajimavejsi volba…. A bohuzel uz nikdy DSG…..

    bobash

    Krasna teorie, na laiky to musí působit dojmem, že wolff je fakt odborník a má zákulisní informace. Jediný její problém je v tom, že jsem dotyčnou Giulliettu dneska vrátil u Srby, kde se starají o novinářské Alfy, zatímco Dojacek dělá jeepy. A že hranici 10 tisíc kilometrů jsem překonal dneska cestou do Prahy. Takže Dalibor ji měl tak s 8kkm.

    Moje dojmy jsou podobné jako Daliborovy, je to prostě betaverze dobrého auta. A prevodovce nic není, kdyby ji něco bylo vinou tvrdého zacházení, tak by se to projevovalo jinak než nesmyslnou logikou řazení. Mě osobně to štvalo méně než Dalibora a neprohlasil bych tct za spatnou, ale dobrá také není – respektive dobrý není její software, mehanika je ok…

    Dobrá snaha, ale když už tady někdo používá demagogii, dal sem si tu práci:

    – Slovenský test http://auto.sme.sk/c/6308976/test-automatickych-prevodoviek-dsg-a-tct-aku-si-vybrat.html (je to samé auto)

    – test auto.cz
    http://www.auto.cz/test-alfa-romeo-giulietta-1-4-t-125-kw-tct-ma-ji-dvouspojkovou-66401/diskuse
    opět to samé auto…

    Podobně by se dal najít test na idnes a i jinde… Takže tady bude někdo tvrdit, že od nějakého konce března dosud, to auto najelo 10 000 km, když ho prokazatelně měla spousta lidí v rukách (já osobně tedy ne) na okruhu v Mostě, objevilo se v testu SME (jistě ne v jediném) a nějaký internetový Jouda ji právě dnes vracel… s 10 000 km? Já toto konkrétní auto neznám, jen si umím představit, co si tahle JEDINÁ předváděčka s TCT už v rukách neumětelů zažila.

    Bylo by dobré se podívat na ten slovenský test, aby všem bylo jasné, jak toto KONKRÉTNÍ auto, které tady ŽÁK tak vehementně popisuje skutečně řadí a jak si vede v přímém srovnání s Octávií s obdobným motorem.

    Já se tady snažím jen najít rozumné vysvětlení toho, proč v jednom testu (ještě k tomu na sněhu) tato konkrétní převodovka v konkrétním autě vyjde jako vítěz a jistý kašpi, který k němu dá 20 řádkový popis ho strhá…

    Nic jiného bych za tím nehledal. Ten test z SME si může vč. podrobných videí projít každý… Jinak na auto.cz mělo toto auto najeto už 6300 km.

    A poslední poznámka… Auta Fiatu a AR vždy servisoval Dojáček, nevidím důvod, proč by se mělo cokoliv měnit, byť je možné všechno.

    BobAsh

    Ano, SME a iDnes.cz jsou vyloženě hodnotná motoristická média.

    Rozdíl mezi Daliborovým hodnocením a hodnocením v nedělní příloze novin nebude daný tím, že se něco změnilo s autem. Je prostě daný tím, že Dalibor má měřítka o něco výš a tudíž se nespokojí s tím, že \“to řadí rychle a hladce\“.

    Kdyby ta Alfa měla najeto 40 tisíc, jak tvrdíš, tak by na tom byla podobně jako Giulietta na dlouhodobém testu v Autocaru, které už nefungovala ani manuální převodovka (po 25 tisících).

    Jenomže tahle taková není. Dokonce, a to jsem se na to soustředil, v ní ani nic nevrže. A převodovka řadí krásně – pokud jde o hardware. Bohužel software je pomalý a nerozhodný, asi nejprotivnější je tendence nechávat dlouho nízké kvalty poté, co už uberete plyn – kdejaký HDM automat to umí líp.

    A kde se vyzvedávají Fiaty nevím, nevzpomínám se, že bych nějakým jezdil. Ale u Dojáčka jsou Jeepy, v Imofě Lancie a u Srby na Ořechu jsou Alfy.

    BobAsh

    A nebo ten hluk od kol má něco společnýho s tím, že to auto nemá odhlučnění podvozku – krásně je to vidět, když člověk přejede písek na silnici, slyší každý zrníčko, narážející do podběhu…

    Az na to ze auto se 40 tis km po novinarich, je auto na odpis a je jedno jaka znacka to je.

    Mike

    Giulietta možná dobrá je, ale s manuálem a na jiných kolech, (menších). To že koncern Fiat vyvíjel za velké peníze vlastní dvouspojku je mu evidentně k ničemu, protože idiotsky nastavil software, přitom by ho stačilo přemapovat. A K ergonomii se vyjadřovat nebudu, to prostě k charakteru italských aut patří, (a zrovna Giuliettě bych tyto \“přešlapy\“ byl ochoten odpustit. Co by mně u auta za 650t štvalo až děsivě je kvalita zpracování. Viz. těsnění předních dveří přilepené jak z bastlo-servisu v Horní Dolní apod. Mazda 3 MPS jasná volba. Jediné co mi přišlo jako blbost, je vytáčení auta na jedničku do omezovače, to je nicméně dáno špatně odladěnou převodovkou. Pravda, s autem jsem nejel, ale test je poměrně velkým zklamáním. Charisma auto rozhodně má, ale je o tolika kompromisech, že za tu cenu ROZHODNĚ nestojí. To raději Punto Abarth, nemluvě o tom, že je podstatně levnější, s motorem ne o tolik slabším. To by byla má volba, kdybych chtěl italské auto.

    Katchi

    Pánové nedá se svítit, i já musím přispět svou troškou do mlýna…hned na začátek si dovolím upozornit že jsem sice žena, ale nejsem hloupá blondýna a už pár let nevnímám auta pouze jako přepravní prostředky z bodu A do bodu B.

    Giulietta byla dlouho očekávanou novinkou, která měla získat zpět zaryté odpůrce tohoto koncernu a nebo je minimálně donutit o tom přemýšlet. Po obrovské, a pro Alfu ne až tak typické, mediální kampani jsme očekávali, že tohle bude prostě stylová pecka, ze které se každý petrolhead posadí na své ctěné pozadí. Bohužel, opak je pravdou. Ano, Giulietta je nádherné auto, o tom žádná, ale tohle v dnešní době jaksi nestačí.

    Měla jsem tu čest tímto konkrétním kusem jezdit ( a měla opravdu najeto stěží 10 tis.)a moje první reakce? \“No do prčič, to do toho nemohli dát lepší sedačky za ty prachy?\“ a moje druhá reakce? \“Oni mají v Alfě pocit, že mě baví počítat každé zrnko písku, které cinkne o podvozek?\“…pánové, možná jsem jen hloupá ženská, ale systém start stop, líná převodovka, jejíž inteligence chvatně sahá na paty označení \“hloupá\“ a hrůzné zpracování interiéru, či neschopnost systému otvírání víka kufru zafungovat na první pokus, mne natolik zklamalo, že s předáním klíčů od testovacího vozu zaměstnancům Srba Servisu s.r.o. v Ořešské ulici v pražských Řeporyjích mi spadl kámen ze srdce.

    Katchi

    Já jsem kdysi mívala Alfy ráda a dodnes považuji Spidera za jedno z nejkrásnějších aut, které kdy bylo vyrobeno, ale bohužel ani to mne nepřesvědčí o tom, že Giulietta stojí za utracení 650 tis.

    Poslední věcí, kterou chci zmínit, je počet najetých kilometrů a vliv motoristických novinářů na výdrž auta. Samozřejmě je pravdou, že novináři testovačky nijak nešetří. Konec konců, je to jejich práce. Nicméně odhadnout přibližný počet najetých kilometrů lze celkem snadno už pohledem do útrob vozu. Testovačka s více než 20 tis. najetými kilometry zpravidla mívá zdrápané plasty , rozvyklaná tlačítka a ošlapané pedály. Tahle Giulitta neměla prakticky jediný, pouhým okem viditelný škrábanec. Pomineme-li upadávající loketku u řidiče, jejíž neschopnost držet na jedno místě byla s největší pravděpodobností zapříčiněna mizerným mechanickým zpracování (což není u Italů žádná novinka), to auto nejevilo známky odíraní a opotřebování, které by odpovídaly 40 tis. a to plasty v interiéru nejsou rozhodně žádná super kvalita. Konečný verdikt? Pokud chcete auto, které se vám bude jen líbit a nevadí vám za krásu utratit více než půl milionu korun, je Giulietta přesně to pravé. Pokud chcete auto které funguje a nenaštve vás takovou drobností, jako že zařadí pozdě když se to nejméně hodí, kupte si něco jiného a ještě třeba zbude na pěknou dovolenou…

    maTooB

    No konecne prvy negativny test, uz som sa bal, ze sa ho nedockam, pretoze som cital uz zopar testov, ci z DE alebo UK a vsetky sa niesli v pozitivnom duchu, ci uz s TCT alebo bez…
    Dokonca tu testovali presne to iste auto ako vy a prevodovka obstala aj voci 8rokov vyvijanemu DSG
    http://auto.sme.sk/c/6308976/test-automatickych-prevodoviek-dsg-a-tct-aku-si-vybrat.html

    Petr

    Řekl bych, že hodnocení nebude dané autem, ale autorem.

    http://www.autozurnal.com/2-spojkovy-automat-tct-alebo-dsg/

    V přímém porovnání byla jasně lepší TCT v Alfě.

    Andrew

    Ani bych neřekl. Golf GTD, který prošel snad všema českýma recenzema, byl po 20k km v bezvadném stavu (ostatně můžete si to přečíst sám: http://moje.auto.cz/WoodyPWX/gtd.html). Ono jde spíš o to, že některá auta něco nvydrží a některá zase ne. Fiat je (ne)výdrží svých produktů celkem pověstný a AR na tom nikdy nebyla jinak. Každý Alfista vám potvrdí, že co Alfa to originál. A přesně jak bylo napsáno – u malosériových aut je to výhoda, u sériových aut je to zatraceně špatně.

    Enzo

    Nechápu jak může někdo, kdo si říká motoristický novinář napsat že Giulietta má inteligentní diferenciál. Proboha, když to auto testujete, dejte si tu práci a seznamte se s čím máte tu čest. Takhle to vypadá, že ten dif je inteligentnější než autor. Po přečtení \“testu\“ verze QV a 1,4TCT opravdu nabývám dojmu, že je něco špatně, ale ne u Alfy.

    Enzo

    Nechápu jak může někdo, kdo si říká motoristický novinář napsat že Giulietta má inteligentní diferenciál. Proboha, když to auto testujete, dejte si tu práci a seznamte se s čím máte tu čest. Takhle to vypadá, že ten dif je inteligentnější než autor. Po přečtení \“testu\“ verze QV a 1,4TCT opravdu nabývám dojmu, že je něco špatně, ale ne u Alfy.

    Přečetl jsem si ten slovenský článek – zajímavé jak hodnotí stejné auto jiný novinář.No a po přečtení i jiných testů bych řekl, že na Autoweb.cz jsou opravdu malinko zaujatí proti jiným než DE značkám.

    maTooB

    No inak ja som mal s jednou testovackou 1.4 MA TCT mozno sa previezt po Bratislave a ziadne neziaduce spravanie som nezaznamenal, vsetko v poriadku, aj prevodovka radila pekne. Na 17tka sa mi zdala relativne komfortna. Hluk na 18tkach sposobuju pneumatiky Pirelli, kazdy majitel sa tesi na ich vymenu… 😀

    jj

    No, ono ani s tím jejich popisem zadní nápravy to není tak úplně pravda, jen to někde blbě opsali a víc se tím nezaobírali. Navíc nás čtenáře a všechny, kdo nedejbože mají AR, už v prvních větách deklarují na blbečky, kterým jde stejně jen o vzhled – fakt síla. AR G není rozhodně dokonalá, ale určitě není tak špatná oproti uváděným německým konkurentům,jak tady specialista redaktor, kterej vyštudoval práva, v lepším případě možná žurnalistiku, popisuje. To je moje zkušenost.

    Zly Soused

    Autore nezlobte se, ale už od prvních řádků z testu čiší vaše potřeba to Alfě nandat. Giuliettu s TCT jsem nejel, ale už vaše nepravdivá narážka na velikost kufru, který je přitom stejně velký jako u Golfu a mnohem větší než ve Focusu, nebo narážka na místo na zadních sedadlech jasně vypovídá o tom, že o objektivitu vám nejde.

    fdfdg

    Pane autore tohle myslíte vážně?To co jste napsal to je k smíchu a myslím,že jste člověk na nesprávném místě…..AUTOWEB všem \“doporučuju\“ už delší dobu

    Michal

    Dobrý den,
    na ten článek musím reagovat i když to běžně nedělám. Když jsem kupoval před dvěma roky nové auto, měl jsem v hledáčku Golf,Mazdu 3,Volvo C30,Audi A3,BMW 1 a Giuliettu. Každé jsem měl možnost řídit. Nakonec u mě vyhrála Giulietta – poměr cena/výkon jasně pro Alfu i když jsem měl trochu obavy z kvality – zatím zbytečné !!!! S mou první Alfou (předtím BMW,VW,Audi,Škoda) jsem nadmíru spokojený,motor hezky táhne (režim D) a je tichý,řízení je krásně strmé a komunikativní, převodovka přesná (manuál),podvozek tuhý i dostatečně komfortní. Kola mám 18\“ Goodyear – nehučí, s Pirelli je vůz opravdu hlučný (testovaný vůz) – s tím jediným s autorem článku souhlasím. Spotřebu mám 7.5-8 litrů.
    Kdybych se nemusel dívat na peníze tak by u mě vyhrálo BMW – srovnatelné o cca 200.000,- dražší, ale Alfu jsem měl na 2. místě tak nebylo co řešit. Abych jenom nechválil tak jediné co na autě bych vylepšil je cyklovač stěračů (chybí pomalá rychlost) a dávkování brzd. Ještě bych vyzdvihnul perfektní přístup v autosalonu Motortec, to se ale nedalo říct o autosalonu VW v Brně a Svitavách. Bohužel s přístupem autosalonu VW má špatné zkušenosti i kolega z práce – ochota personálu, aby to nevypadalo že jsem zaujatý.
    Je to jen můj názor tak mě hned nekamenujte.

    Michal

    Pavel

    Pro porovnání uvádím test na:
    http://auto.sme.sk/c/6308976/test-automatickych-prevodoviek-dsg-a-tct-aku-si-vybrat.html

    Zde podle redaktorů jasně vyhrála převodovka TCT a ne DSG. Navíc se jedná o naprosto stejnou Giuliettu (stejná SPZ)!!!

    TOMU FAKT VĚŘÍTE?

    Plácáte nesmysly, protože vůbec nevíte, jak to chodí. VW má specializovanou agenturu, která velmi důsledně dbá na tom kterému médiu který kus auta svěří. Všichni vědí (tedy evidentně kromě Vás), že se jedná o speciálně vyrobená auta za tímto účelem (komplet VW Group, tedy Škoda, VW, Audi, Seat), která jsou 1500 km testována a 3x prochází linkou, než se dostanou k novinářům, přičemž nad 5000 km už jsou v prodeji a nasazují se auta nová. Golf, kterého mají k dispozici novináři je dost jiný Golf, než jaký koupíte. Pracoval jsem v oboru dost dlouho na to, abych tyto praktiky znal.
    U Fiatu je to přesně opačně, novináři jsou pro něj nepřátelé, auta dává tu s ohnutým Phersonem, jindy místo oleje je v motoru jakási nedefinovaná slizká marmeláda, většina plastů zničená, ramena s vůlemi jak vrata, auta jim bouchají na sebemenší nerovnosti… nezapomenu na přebírání 166, která měla natočeno přes 50 000 km, byla po 3 haváriích a měla nakopnutou přední nápravu. V pohodě to předali novinářům a pak se divili, že hodnocení vozu bylo strašné…
    A tvrzení, že Golf GTi je lepší než Giulietta je hodno mentálně retardovaného jedince, protože uskákaný Golf GTi při najetí na jakoukoli nerovnost hodí zadkem o metr kamsi do háje, takže udržet jej za Giuliettou není vůbec možné – ta prostě se svým dokonalým podvozkem zmizí jak pára nad hrncem. jestli je něco na Giuliettě dokonalé, je to právě podvozek, který je kinematicky lepší než Lancer Evo IX. To myslím naprosto vážně (samozřejmě pouze kinematicky, trakce Lanceru je ve srovnání s netrakcí Giulietty z říše snů; chápu, že když někdo jezdí starou M3 s podvozkem z žebřiňáku, připadá mu Giulietta divná, když neopouští povrch tohoto světa při sebemenším sešlápnutí plynového pedálu). Prostě si vezměte stopky a vyzkoušejte si to a nečtěte výlevy podobných \“odborníků\“, kteří v životě ani neviděli auto zespoda, natož, aby třeba odjeli nějakou soutěž, kde by o podvozku získali alespoň nějaké minimální informace.
    Upřímně: kdyby Dalibor Žák s jeho rozhledem a inteligencí napsal o tom autě něco – cokoli jiného, než napsal, začal bych přemýšlet, kde udělali soudruzi v Miláně chybu.

    Musím souhlasit

    Vaše sebehodnocení je zcela trefné!

    NESMYSLY

    Víte, ono auto je také něco jiného než jenom design, image, a podobné lyrické nesmysly.
    Představte si, že pro některé lidi – je jich již velmi málo, ale stále ještě sem tam jsou – je matematika, fyzika a chemie zábava. Pro Vás neuvěřitelné, ale sem tam se ještě vyskytují. Ubývají, ale stále ještě někde na okraji společnosti přežívají.
    A teď si představte, že takoví lidé mají zcela odlišný názor, než Vy. Plasty v interiéru je nejen nezajímají, spíš obtěžují, loketní opěru sklápí, protože brání přístupu k řadicí páce a ruční brzdě a podobně. Naopak skutečnost, že v každém okamžiku podvozek auta umí kopírovat vozovku, že neodskakuje, nehoupe, nemění směr při přejezdu jakékoli nerovnosti, že auto reaguje na povel volantu, brzdy a plynu přesně tak, jak chce řidič, to jsou pro někoho mnohem významnější (a hlavně bohužel podstatně dražší) přednosti, než tuny ftalátových plastů nebo způsob otevírání víka zavazadlového prostoru. To mne fakt zajímá až v poslední řadě (ano, asi 10x do roka se mi stane, že mám plné ruce a naštve mne, že se víko otevře až při druhém stisku tlačítka). Já vím, že vymírají a proto i taková auta mizí, ale jsem rád, že Alfa Romeo ještě trochu dbá na to, aby auto jezdilo. Ano, někdy je technika na úkor make-upu nebo poslední módy. Michodem, TCT v mém zátěžovém testu byla jediná převodovka, která vydržela fungovat i po hodině provozu, DSG již zvládla jen zoufale blikat \“hilfe, hilfe\“. Ale uznávám, že málokdo tomu dá takový kouř při podřazování do zablokování kol (také pak ta Octavia RS dostala 1,22 minut na úseku 5,6 km). Největší nevýhodou TCT je skutečnost, že nevím o nikom, kdo by k ní měl softwarový klíč, a tak nelze její software jakkoli upravit. U DSG to zvládne školní mládež…
    Takže buďte prosím pochopte, že různí lidé mají na auta různá měřítka. Že Vaše závěry jsou pro někoho neuvěřitelně trapné a rady, co si má nebo nemá za své peníze koupit, od Vás zkrátka nepřijme.
    Děkuji za pochopení.

    ROK 1986

    Kdyby v roce 1986 získala Alfu Romeo automobilka BMW, která za ni mimochodem nabídla nesrovnatelně více peněz, než kdokoli jiný, psal by dnes Dalibor Žák na Giuliettu oslavné ódy. Je to totiž auto s nejlepší podvozkem a nejlepšími motory nejen ve své třídě, ale široko daleko.
    Protože ale italská vláda nacpala Alfu Romeo Fiatu, který o ni – na rozdíl od BMW – vůbec nestál (protože způsobila konflikt s Lancií – do té doby největšího konkurenta), musí Dalibor Žák na Alfu Romeo plivat, protože BMW má vůči AR negativní výsledkovou bilanci.
    Jak prosté, milý Watsone!

    Integrale

    Měl bych ke Giuliettě výhrad víc, ale k těm pneumatikám – ono to na těch Zero Nero zase líp zatáčí, ta guma má mnohem lepší přilnavost, a tím pádem je hlučnější. Takže já bych naopak tuto kombinaci doporučil z hlediska jízdních vlastností. Naopak z hlediska hluku a spotřeby nejsou nejvhodnější.

    pavel

    zajímavé, mám taky Scirocco a stejný problém – vržou dveře. Byl jsem s tím v servisu, něco s tím udělali ale po asi týdnu zase. A navíc teď něco nepříjemně začalo vrzat v palubní desce a objevují se zvláštní zvuky v převodovce. Mám ted najeto 30.000km. Před Sciroccem jsem měl Alfu GT a ta takové problémy neměla ani po 130.000 km když jsem jí prodával. Tak nevím 🙁

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist