„Áčka“ chtějí letos prodat 70 000 aut

AAA AUTO již vyrovnalo loňské prodeje, letošní cíl 70 000 aut je na dosah. Během pěti let se roční objem prodaných vozů ve skupině zvedl o 37%.

Není žádným tajemstvím, že se trhu s ojetými vozy daří. Největší zájem je mezi motoristy o automobily v ceně okolo 200 000 korun, stoupá ale i poptávka po dražších, zejména pak zánovních ojetinách. Tento segment má AAA AUTO pokrytý značkou Mototechna. Největší obchodník s ojetými automobily má navíc i dvě specializovaná autocentra pro SUV a off-roady, tedy pro stále rostoucí segment. To samozřejmě napomáhá prodejům.

I proto během prodejní akce Black Friday skupina AAA AUTO dosáhla počtu 63 000 prodaných aut v letošním roce, čímž vyrovnala celkový objem svých prodejů z roku 2015. Do konce prosince společnost plánuje prodat necelých 70 000 ojetých aut a dosáhnout tak zhruba 10% meziročního růstu.

„Posledních několik let jsme věnovali opětovné expanzi, kterou přerušila v letech 2008 a 2009 ekonomická krize. Od té doby jsme se vrátili do Maďarska i do Polska a do původního počtu pětačtyřiceti poboček nám chybí jen tři. Pokud letos skutečně prodáme téměř 70 000 vozů, čemuž dosavadní výsledky nasvědčují, bude to znamenat, že prodeje AAA AUTO vzrostou za posledních 5 let o 37 %,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.


Před pěti lety, tedy v roce 2012, společnost prodala 51 000 vozů. Dosažení počtu 70 000 prodaných automobilů by znamenalo nový „pokrizový“ rekord. „Přiblížili bychom se také na dohled našemu dosavadnímu absolutnímu prodejnímu rekordu z roku 2007, kdy jsme těsně před nástupem celosvětové recese na pětačtyřiceti pobočkách prodali 80 000 aut,“ dodává Topolová.

Dosažení loňského celoročního prodejního výsledku napomohla i slevová akce Black Friday. „V České republice i v dalších zemích jsme se do tradiční nákupní akce Black Friday zapojili formou výrazných slev, v tuzemsku se týkají více než 800 vozů z naší nabídky, které pokračují i na začátku tohoto týdne. Během pátku a navazujícího víkendu jsme v rámci skupiny prodali přes šest set automobilů,“ uvádí Topolová.

Společnost chce i v příštím roce docílit růstu prodejů zejména další expanzí, ale i dalšími novinkami. „Plánujeme otevření nových poboček v několika zemích, budeme rovněž pokračovat v rozvoji značky Mototechna a v průběhu celého roku, kdy budeme slavit 25. výročí založení firmy,  představíme nové produkty a služby,“ uzavírá Topolová.

Za posledních 5 let prodalo AAA AUTO téměř 305 000 automobilů. Není bez zajímavosti, že za stejné v „áčkách“ odmítli téměř 700 000 vozidel nabídnutých k výkupu z důvodu špatného technického stavu, nejasného původu nebo kvůli podezření na stočení tachometru. Takové automobily pak nejčastěji končí v soukromé inzerci nebo u některých malých obchodníků s ojetinami.

Aby byly údaje o našem největším prodejci ojetých vozidel kompletní, uveďme, že v roce 2009 v AAA AUTO pracovalo 1800 zaměstnanců. Letos je jich 2400, což znamená nárůst o 33%. Zvýšil se také počet poboček, a to z 29 v roce 2012 na 42 v roce 2016 (tj. o 45%).

30.11.2016 7:58| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist