autoweb.cz > Zajímavosti o autech > „Áčka“ chtějí letos prodat 70 000 aut
„Áčka“ chtějí letos prodat 70 000 aut
Není žádným tajemstvím, že se trhu s ojetými vozy daří. Největší zájem je mezi motoristy o automobily v ceně okolo 200 000 korun, stoupá ale i poptávka po dražších, zejména pak zánovních ojetinách. Tento segment má AAA AUTO pokrytý značkou Mototechna. Největší obchodník s ojetými automobily má navíc i dvě specializovaná autocentra pro SUV a off-roady, tedy pro stále rostoucí segment. To samozřejmě napomáhá prodejům.
I proto během prodejní akce Black Friday skupina AAA AUTO dosáhla počtu 63 000 prodaných aut v letošním roce, čímž vyrovnala celkový objem svých prodejů z roku 2015. Do konce prosince společnost plánuje prodat necelých 70 000 ojetých aut a dosáhnout tak zhruba 10% meziročního růstu.
„Posledních několik let jsme věnovali opětovné expanzi, kterou přerušila v letech 2008 a 2009 ekonomická krize. Od té doby jsme se vrátili do Maďarska i do Polska a do původního počtu pětačtyřiceti poboček nám chybí jen tři. Pokud letos skutečně prodáme téměř 70 000 vozů, čemuž dosavadní výsledky nasvědčují, bude to znamenat, že prodeje AAA AUTO vzrostou za posledních 5 let o 37 %,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.
Před pěti lety, tedy v roce 2012, společnost prodala 51 000 vozů. Dosažení počtu 70 000 prodaných automobilů by znamenalo nový „pokrizový“ rekord. „Přiblížili bychom se také na dohled našemu dosavadnímu absolutnímu prodejnímu rekordu z roku 2007, kdy jsme těsně před nástupem celosvětové recese na pětačtyřiceti pobočkách prodali 80 000 aut,“ dodává Topolová.
Dosažení loňského celoročního prodejního výsledku napomohla i slevová akce Black Friday. „V České republice i v dalších zemích jsme se do tradiční nákupní akce Black Friday zapojili formou výrazných slev, v tuzemsku se týkají více než 800 vozů z naší nabídky, které pokračují i na začátku tohoto týdne. Během pátku a navazujícího víkendu jsme v rámci skupiny prodali přes šest set automobilů,“ uvádí Topolová.
Společnost chce i v příštím roce docílit růstu prodejů zejména další expanzí, ale i dalšími novinkami. „Plánujeme otevření nových poboček v několika zemích, budeme rovněž pokračovat v rozvoji značky Mototechna a v průběhu celého roku, kdy budeme slavit 25. výročí založení firmy, představíme nové produkty a služby,“ uzavírá Topolová.
Za posledních 5 let prodalo AAA AUTO téměř 305 000 automobilů. Není bez zajímavosti, že za stejné v „áčkách“ odmítli téměř 700 000 vozidel nabídnutých k výkupu z důvodu špatného technického stavu, nejasného původu nebo kvůli podezření na stočení tachometru. Takové automobily pak nejčastěji končí v soukromé inzerci nebo u některých malých obchodníků s ojetinami.
Aby byly údaje o našem největším prodejci ojetých vozidel kompletní, uveďme, že v roce 2009 v AAA AUTO pracovalo 1800 zaměstnanců. Letos je jich 2400, což znamená nárůst o 33%. Zvýšil se také počet poboček, a to z 29 v roce 2012 na 42 v roce 2016 (tj. o 45%).