7 mýtů o bezpečnostních pásech, kterým řidiči stále ještě věří

7 mýtů o bezpečnostních pásech, kterým řidiči stále ještě věří

Rady a tipy | vydáno 16. 8. 2017

Velikost textu: a a a

Používání bezpečnostních pásů je nařízeno zákonem, řidiči si však často nacházejí výmluvy, proč je nepoužívat. Pojďme se podívat na populární bludy, které stále ještě mezi lidmi kolují...

Poutáte se za volantem? A co na místě spolujezdce nebo na zadních sedačkách? Řada lidí nerespektuje zákon a vyhýbá se používání pásů. Dali jsme dohromady nejpopulárnější výmluvy, proč se někteří účastníci provozu nepoutají:

 

1: Neustálé zapínání a odepínání pásů je ztráta času

Zapnutí pásů trvá maximálně tři vteřiny. I když byste se poutali a odpoutali dvacetkrát denně, celkově jde o dvě minuty vašeho času.

 

2: Když se připoutám, v autě uhořím nebo se utopím

Navzdory akčním filmům auto po nehodě začne hořet pouze v půl procentu případů, jak dokazují statistiky. Moderní auta jsou navržená tak, aby nedošlo k úniku hořlavých látek i při bouračce a řidič mohl vozidlo včas opustit nebo vyčkat na záchranu. Nehody, při kterých auto skončí ve vodě, jsou podobně výjimečné, opět jde o zlomek procenta všech případů.

 

3: Ať se poutají ostatní, když se mi něco při bouračce stane, je to moje věc

Není. Pokud například v autě s pěti lidmi jede jeden nepřipoutaný, z jeho těla se ve chvíli nárazu stane projektil, který může vážně zranit ostatní, kteří pásy použili.

4: Na zadních sedačkách se nemusím poutat, kdysi auta vzadu pásy vůbec neměla

Statistika BESIPu z roku 2009 například říká, že 71 procent usmrcených osob na zadních sedačkách nebylo připoutaných. To je slušný podíl, který jasně dokazuje, že poutat se na zadních sedačkách má smysl. V případě nehody hrozí, že nepřipoutaný vzadu vážně zraní cestujícím na předních sedačkách hlavu a krk.

via GIPHY

 

5: Na krátké cesty je zbytečné poutat se

Dle statistiky organizace NHTSA se většina smrtelných nehod odehraje ve vzdálenosti do 40 km od domova řidiče. Bouračka vás může potkat klidně za rohem, její výskyt není vázán na to, jak daleko jedete.

 

6: Mám airbagy, pásy jsou proto zbytečné

Samotné airbagy slouží ke zmírnění následku bouračky a pásy jsou důležité proto, aby vás při odpálení airbagu udržely na ideálním místě pro jeho nejvyšší účinek. Představte si, že jste při nárazu vrženi kupředu třeba stokilometrovou rychlostí a proti vám expanduje airbag rychlostí 100 až 300 km/h – následky jsou poté ještě horší. Vždy platí, že je lepší být připoutaný bez airbagu, než nepřipoutaný s airbagem.

 

7: Při bouračce je lepší z auta vylétnout oknem

Tento nebezpečný nesmysl jsme každý slyšeli minimálně jednou. „Sestry z třetího kolene bratra strýc se nepřipoutal, vylétl z auta a nic se mu nestalo. No vážně!“ Jedna paní povídala... Pásy slouží k tomu, aby vás v autě přidržely na tom nejbezpečnějším a nejlépe chráněném místě. Dle statistik hrozí při vylétnutí auta až pětkrát větší riziko smrtelného zranění, než když se připoutáte. Také není rozumné se domnívat, že po letu z auta přistanete do peřin – většinou dopadnete na asfalt nebo pevné překážky, a to ve vysoké rychlosti.

via GIPHY

Komentáře ke článku

  • Akteří řidiči??? Zobrazit
    5. 7. 2017, XXX
  • 7 mýtů o bezpečnostních pasech Zobrazit
    7. 7. 2017, Zdeněk
    • Re: 7 mýtů o bezpečnostních pasech Zobrazit
      16. 8. 2017, XXX
      • Re: Re: 7 mýtů o bezpečnostních pa... Zobrazit
        16. 8. 2017, _sulcik_
        • Re: Re: Re: 7 mýtů o bezpečnostníc... Zobrazit
          17. 8. 2017, XXX
  • Povídačky Zobrazit
    7. 7. 2017, Honza
    • Re: Povídačky Zobrazit
      7. 7. 2017, PepaSFI
  • Re: 7 mýtů o bezpečnostních pasech Zobrazit
    7. 7. 2017, PepaSFI
  • Levaquin Scrotum Zobrazit
    9. 7. 2017, DavCheanna
  • Re: Povídačky Zobrazit
    9. 7. 2017, Ivan
  • Il Viagra Rende Sordi Zobrazit
    12. 7. 2017, DavCheanna
  • Nechápu Zobrazit
    12. 7. 2017, Krokodýl
    • Re: Nechápu Zobrazit
      12. 7. 2017, Ppp
    • Re: Nechápu Zobrazit
      1. 9. 2017, Konik
  • Re: Re: Nechápu Zobrazit
    12. 7. 2017, Krokodýl
  • Vente Cialis 20 Mg Zobrazit
    15. 7. 2017, DavCheanna
  • Side Effects To Amoxicillin In Tod... Zobrazit
    17. 7. 2017, DavCheanna
  • Malegra Fxt Online With Free Shipping Zobrazit
    21. 7. 2017, DavCheanna
  • nesvoboda Zobrazit
    18. 8. 2017, balíky

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den pane doktore, Přišla nám cca po půl roce pokuta za parkování z Nového Z... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist