5 důvodů, proč je policie k ničemu

Už mnohokrát se vedla diskuse o užitečnosti Policie ČR a Městské policie. Přinášíme několik důvodů, proč si myslíme, že je skutečně nepotřebujeme.

Také jste si někdy položili otázku, proč vlastně vůbec policii máme? My si ji pokládáme prakticky neustále, protože se každý den potkáváme s neschopností a nekompetentností „ochranců veřejného pořádku“. Policie dávno ztratila respekt nejen řidičů, ale prakticky všech obyvatel s výjimkou několika naivních diskutujících pod články na internetu… Zde je několik důvodů, proč policie přestala být důležitá a proč ji vlastně vůbec nepotřebujeme.

Policie nedělá svoji práci
Podle hesla „pomáhat a chránit“ by se dalo očekávat, že vám policie pomůže a ochrání vás. Jediné, před čím vás ale ráda a ochotně ochrání, je tak maximálně negativní vliv vašich peněz… Před nějakou dobou se nám někdo pokusil vykrást testovací Škodu Yeti. Navigace Amundsen je pro zloděje jako bonbón pro vosu. Pomineme, že se událost stala prakticky hned pod služebnou městské policie.

Po přivolání Policie ČR na místo činu se ale ukázalo, že jsme klidně mohli zavolat zednického přidavače. Policisté sice automobil s rozbitým oknem vyfotili, ale nezabývali se dalšími úkony, jako třeba sejmutím otisků a podobně. Na dotaz, zda je toto běžný postup, odpověděli, že stejně nikoho nenajdou a že nemá cenu tu ztrácet čas. Inu, není nad profesionální přístup lidí, které si platíme ze svých daní.​Policie má za úkol vydělávat, nikoli chránit
Věděli jste, že z pokut se pomalu stal rozpočtový zdroj příjmu? Platí to především pro obecní policie, které s pokutami počítají do městských rozpočtů a strážníci jsou dokonce odměnami motivováni, aby zjišťovali co nejvíc přestupků a vybrali tak co nejvíc peněz. Tím pádem se samozřejmě vehementně soustředí na odhalování těch nejbanálnějších a nejčastějších přestupků a neinvestují svou energii do činnosti, kterou by měli dělat – v případě obecní policie pak především kontrolu veřejného pořádku v obcích.

Nedávno dokonce sám policejní ředitel přiznal, kolik „vydělaly policejní passaty„. Tady máte jasný důkaz, že vozy pro „dálniční“ policii nejsou v arzenálu proto, aby hlídaly bezpečnost a plynulost provozu, ale aby „vydělávaly“ peníze. Ostatně, doktor Tomáš Beran o tom psal na svém blogu, kde odhalil, že dálniční passaty vůbec nepoužívají schválené postupy měření rychlosti a rychlost vlastně jen odhadují. Kolik pak lidí už takhle připravily nezákoně a peníze?

Policie zneužívá svých pravomocí
Policisté těží především z toho, že lidé podrobně neznají zákony, svá práva a pravomoci policie. Mnohokrát jsme se tak stali svědky nepřímého i přímého vyhrožování („když to nezaplatíte teď blokově, budete to pak mít dražší a s bodama“). Policejní praxí jsou také obstrukce a šikana řidičů za to, že znají svá práva a odmítají projednávat přestupek na místě, případně využívají svého práva a odmítají vypovídat – bavit se s policisty.Policie neinformuje řidiče o jeho právech a povinnostech, odmítá předložit důkazy o spáchaném přestupku a především doufá, že řidiče zastraší. Není tedy divu, že se například pro městskou policii kvůli jejím postupům vžilo mezi lidmi označení „Městapo“.

Policie nepostihuje skutečné přestupky proti bezpečnosti a plynulosti
Policisté se zaměřují na trestání těch přestupků, které jsou snadno zdokumentovatelné a prokazatelné, přesto se nemusí jednat o nejzávažnější přestupky proti bezpečnosti a plynulosti provozu. Jde především o rychlost a parkování, případně telefonování. Policie také nerada slyší o materiálním aspektu přestupku.

Proč se policie nezaměřuje na odhalování skutečně závažných přestupků, které jsou typickým příkladem řidičské bezohlednosti? Protože je to časově a energeticky náročnější. Proč to tedy dělat složitě (trestání bezdůvodně pomalé a bezohledné jízdy v levém dálničním pruhu, nedávání znamení o změně směru jízdy, vjíždění do ucpaných křížovatek…), když to jde lehce (postavit se s radarem za buk u široké přehledné komunikace).​Policie neumí jít řidičům příkladem
Příslušníci policie (ať už té státní nebo městské) neumí jít řidičům a lidem příkladem. Ať už začneme u banalit, jako je neschopnost sedět v autě správněsprávně držet volant (což významně ovlivňuje schopnost řidiče-policisty dobře ovládat služební vozidlo), tak můžeme pokračovat k mnohem horším projevům „nadřazenosti“. Vynechme také překračování dovolené rychlosti, ale často se stáváme svědky, kdy policisté ignorují zákazy zastavení a stání a jejich velmi oblíbenou činností je zapnout si před ucpanou křižovatkou majáček, projet jí a pak ho zase vypnout. Kapitolou samou pro sebe jsou pak řidiči dálničních passatů, kteří jezdí bez zapnutých majáků nebezpečně, ohrožují nepředvídatelnými manévry všechny okolo, nedodržují bezpečnou vzdálenost a omezují řidiče bezdůvodně pomalou jízdou.

Také máte pocit, že je policie, především ta dopravní, zbytečná? Máte zdokumentované důkazy o přestupcích policistů nebo o jejich nezákonném chování? Pošlete nám je do redakce (ať už se jedná o fotku nebo i video) a my je rádi zveřejníme.

O tématu diskutujte na našem fóru, kam můžete vkládat právě i obrázky a videa!

15.12.2011 8:10| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist