10 zásadních faktů, které byste měli vědět o Subaru Levorg

Japonská novinka je na definitivně našem trhu, a tak pokládáme za povinnost přinést zajímavá fakta, zásadní podrobnosti a technické finesy.

Novinka vychází z úspěchu modelu Subaru Legacy, akcentuje vyváženost spojení symetrického pohonu všech kol, plochého motoru s nízko položeným těžištěm, respektive splynutí sportovního charizmatu a praktické karoserie kombi, přičemž název je složen z výrazů LEgacy, reVOlution a touRinG.

Všechny výbavové verze nového Subaru Levorg jsou poháněny identickým, zbrusu novým motorem 1.6 DIT. Agregát je přeplňovaný turbodmychadlem, má výkon 170 koní a točivý moment 250 Nm s vrcholem již v 1800 otáčkách. U Subaru poprvé kombinuje přeplňování s přímým vstřikováním a funkcí Stop&Go.


Nové Subaru Levorg nabízí zajímavé přepravní schopnosti – zavazadlový prostor má objem 522 litrů, se sklopenými opěradly zadních sedaček naložíte přes nízkou nakládací hranu až 1485 litrů zavazadel. A k tomu jsou rozdělené schránky integrované pod podlahu zavazadelníku, přední plochá schránka pojme 7 litrů nákladu, zadní má kapacitu 33 litrů.

Bezpečnost je u nového Subaru Levorg na prvním místě. Auto disponuje sedmi airbagy, je zde kolenní airbag pro řidiče, čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu a integrované hlavové airbagy pro cestující vpředu i vzadu. Od výbavy Comfort hlídá prostor kolem auta nový systém pro detekci vozidel, je zde monitoring mrtvého úhlu a asistent pro jízdu v jízdních pruzích.

Vysokopevnostní ocel zaručuje u nového Levorgu jak velkou míru odolnosti vůči nárazům, tak také přesvědčuje ohledně tuhosti ve zkrutu i ohybu. V kombinaci s hliníkovou kapotou se Levorg prezentuje příkladnými hmotnostními parametry, například namísto tlumících konvenčních materiálů byla použita nová pěna na bázi pryskyřice, lehčí o 13% oproti standardu.

Dynamika, spotřeba a s ní související parametry? Subaru Levorg zrychluje z nuly na stokilometrovou rychlost za 8,9 sekundy a maximální rychlost je 210 km/h. Spotřeba vozu je v průměru 6,9 l/100 km, a produkce C02 je 159 g/km. Se spotřebou a emisemi souvisí, tedy přesněji řečeno za výtečnými hodnotami spotřeby paliva a emisí je řada sofistikovaných konstrukčních řešeních, třeba systém Stop&Go, s velmi krátkou reakční dobou. Po zastavení a vypnutí agregátu pohonná jednotka znovu nastartuje za 0,35 sekundy, opětovné nastartování, např. při zastavení na semaforech a nečekané akceleraci zkracuje dobu mezi vypnutím a zapnutím motoru na 0,2 sekundy.

Přenos síly od motoru na všechna čtyři kola zajišťuje bezstupňová převodovka CVT, u Subaru označovaná jako Lineartronic. Během plynulé jízy řidič neregistruje žádné změny. Ovšem Subaru říká, že tento styl nemusí každému vyhovovat, a tak jsou zde přednastavené stupně dle nadefinovaných poměrů, takže při aktivnější jízdě se projev typický pro CVT mění na charakter standardně řazené převodovky. Systém, jak je zapotřebí zmínit, umí poznat jízdu do kopce, při které automaticky mění převodový poměr a řidič nemusí více šlapat na plyn.

Dvě tváře, dva charaktery, díky systému SI-DRIVE. Ten umožňuje řidičům měnit jízdní projev, tedy přesněji řečeno nastavení, v rámci dvou režimů, Inteligent a Sport. A jejich názvy mluví za vše, Sport nabízí aktivnější přistup k řízení, doplněn o manuální řazení páčkami pod volantem pak přesvědčuje okamžitými reakcemi. Intelligent umí pracovat na ideální spotřebě, ale také je vhodný pro jízdu na obtížnějších površích, například ledu a sněhu.

Výbava je bohatá. Samozřejmě že záleží na dané specifikaci, ale bez ohledu na to Levorg staví na velmi slušném základu. Standardem je trvalý symetrický pohon všech kol AWD, nechybí bezstupňová převodovka CVT,  řada bezpečnostních a komfortních prvků, jako je například světelný a dešťový senzor, dvouzónová klimatizace či zadní kamera, asistent dálkových světel (mimo město automaticky reaguje na protijedoucí auta a automaticky přepíná mezi potkávacím a dálkovým režimem). Markantní je velký dotykový displej na středové konzole, a pro sportovně laděné nadšence připravilo Subaru optický paket STI, jehož součástí je přední spoiler, sada nástavců bočních prahů, střešní spoiler.

Pro nový Levorg platí řada garancí, součástí nabídky je záruka na 5 let nebo do ujetí 200 000 km, dvanáctiletá záruka na prorezavění karoserie, tříletá záruka proti povrchové korozi a dvouletá záruka na originální náhradní díly a příslušenství.

2.11.2015 5:10| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist