pexels-taras-makarenko-593172-352x198.jpg

Víte, jak po autoškole přežít první rok na silnici?

rady

Co se naučíte v autoškole? Pouze základy. A ty jsou dobré při prvním vyjetí do ostrého provozu. V tom okamžiku si uvědomíte, že vám ale nestačí. Život za volantem je totiž mnohem náročnější.

Diskuze

10 komentářů

    VaclavC

    Kdyby se do toho stát nemontoval, tak by se všichni učili řídit od svých rodičů nebo známých, stejně jako teď. Profesionální řidiči by asi prošli nějakým profesionálním výcvikem, to už by si jejich zaměstnavatelé pohlídali.

    Ostatně je to podobné jako u STK, také jenom buzerace od státu.

    Fox

    Autoškola není zase tak špatná věc, spíš mi přijde horší že po úspěšném absolvování se čeká asi 14 dnů na řidičák.
    Přitom by stačilo kdyby člověk dostal náhradní řidičák a mohl hned jezdit, třeba omezeně s osobou která už řidičák má.
    Já osobně jsem šel do autoškoly s tím že jsem uměl řídit a znal jsem pravidla, taky mě instruktor využíval jako osobního řidiče, ukázal mi jak to chodí na stk, atd. Jenže ostatní na tom tak dobře nebyly, nevěděli nic a dle instruktora to velké části ani nelezlo do hlavy.

    S STK víceméně souhlasím, tak jak je to nestaveno je to pěkná buzerace, ale STK je bohužel jen kapka ledovce.

    Fanouš

    Váš názor jsou jen obyčejné hospodské řeči asi po pěti škopcích. Už dnes je na silnicích takový bo.del od lidí jakž takž povinně školených, při zavedení vašich návrhů by se to jednoznačně zvrhlo na absolutní neproškolenost, anarchii. Nechtěl bych vidět ten masakr když by mohl vyjet na silnice každý jouda, který by alespoň teoreticky ze třídy nevěděl, na co je volant a proč se má řadit a který by si neodzkoušel alespoň těch pár hodin s instruktorem. To si nedovolí ani v Austálii v buši, i tam mají autoškoly a dosti drahé. Já si myslím, že povinné by měly být další hodiny v provozu za účasti instruktora, ať to stojí co to stojí, jde o životy…..

    Const.ex

    Určitě bych kategoricky neodsuzoval všechny autoškoly resp. lektory. To by udělal jen hlupák. Mezi autoškolami jsou i výjimky, které mají o studenta zájem a připraví ho nejen na závěrečné zkoušky, ale i na následný „život řidiče“. Samozřejmě uznávám, že moc takových lektorů není. O to více ale zamrzí, když je někdo bez rozmyslu hodí do stejného pytle jako ten zbytek.

    VaclavC

    A Vy byste vyjel na silnici do plného provozu jen tak sám, bez rady a pomoci, aniž byste věděl „na co je volant“? Asi ne, odhaduji. A proč si tedy myslíte, že by se to nějak masově dělo? Ono, podle mne, se zcela neznalý člověk s tím autem ani moc nerozjede, nebo když rozjede, tak nezvládne vyjet na silnici nebo se na ní rozumně dlouho udržet. A když už to auto aspoň nějak ovládá … no tak to už je potom v podstatě to, co produkují autoškoly.

    VaclavC

    Autoškola jako taková určitě není špatná věc. Špatně věc je, že stát vynucuje její absolvování.

    Jinak souhlas.

    Fox

    Ono by bohatě stačilo, kdyby se zjednodušily pravidla provozu a v autoškole učili pouze to, co skutečně řidič potřebuje znát. Autoškola by díky tomu nemusela být tak drahá a snad by se i lépe jezdilo.
    Takhle je to zase obecný mišmaš pravidel s flotilou značek které v mnoha případech zcela postrádají smysl. Horší je, že zhusta postrádají smysl i stopky a jsou umísťovány na přehledná místa kvůli tomu že jeden člověk prostě nedával pozor/špatně to odhadl a způsobil vážnější nehodu. Teď je to tak, že kdybych jezdil vyloženě dle předpisů, už bych zde asi nebyl. Chtě nechtě se člověk musí přizpůsobit provozu, čímž zase riskuje řidičák samotný.

    Honza

    A von se jako do autoškoly někdo chodí něco naučit? Já tam chodil proto, že to je povinný, pokud chce člověk řidičák. Přesněji řečeno – člověk ani nemusí chtít řidičák, člověk spíš musí jezdit. Tak jako tak – prostě se musí do autoškoly. Teda nemusí – někerý lidi v autoškole nikdy nebyli, ale přesto jezděj. Ale jestli to má bejt legální, tak musí.

    Rejpal

    Ano, to je na silnicích vidět, že mnozí se učili řídit od někde jinde než v autoškole. Mnohdy třeba u závodních počítačových her nebo u béčkových mafiánských filmů.

    Ty rady zde jsou ale občas trochu mimo. Do školy smyku čerstvé řidiče nepouští a do pokročilých kurzů také ne – většinou chtějí, aby už měl řidič tak dva roky naježděno.

    Michaela ze Sovího hradu

    Dobrý den,
    proč házet všechny autoškoly do jednoho pytle? Je to např. jako s taxikáři, kde jsou také poctivci, co doplácejí na ty druhé 🙁 Nejsem zastáncem autoškol, kde jsou kurzy, ale i mezi nimi se dá najít kvalitní. Já osobně preferuji autoškolu s individuální výukou a výcvikem, kde jsou zodpovědní instruktoři (nejlépe se zkušeností na všech skupinách a ne jen se skup.B), kteří dělají poctivě svou práci, neboť je baví. Velké plus vidím, že se při teorii v individuální výuce žák nebojí zeptat (v kurzech většinou nechce vypadat jako trdlo před ostatními, tak se otázky raději otrocky naučí). Bohužel jen některé autoškoly nepodceňují ani zdravovědu. Doporučuji si vybírat autoškolu na doporučení či dle referencí než podle ceny. Nejhorší je rychlokurz např.za 20 dní! Když jsi uvědomíte, že žák na skup.B musí znát z teorie 739 otázek, z kterých je vygenerován test, že by měl umět plynule jezdit ve městě i mimo město vč. dálnice, parkovat atd. ….. to je na zamyšlení, no a i ministerstvu dopravy to nevadí….
    Je to bohužel jen na uchazeči, co si vybere, resp. zda chce kvalitní výuku a výcvik. A je jen na čerstvém řidiči, v jakém voze bude jezdit a jak. Mít 18 let a silné auto není dobrá kombinace .-)
    Všem přeji mnoho šťastných km bez nehod 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist