10 nejhorších tuningů roku 2009

Vybrali jsme desítku nejpříšernějších a nejnesmyslnějších otuzenin, které tento rok spatřily světlo světa.

Nejprve jsme mysleli, že to nebude až tak hrozné a že vybrat deset opravdu příšerných otuzenin dá docela dost práce. Jenže jak jsme tak začali projíždět od ledna publikované články o otuněných autech, najednou jsme měli v březnu plno a museli jsme začít třídit.

Následující seznam by tak klidně mohl být širší o dalších přibližně 30 aut, ale nad nějakými jsme přimhouřili oko. Přeci jen některé otuzeniny dostaly aspoň pořádný motor, podvozek nebo není nutné, abyste si k nim ten bodykit dokupovali.

Očekáváme, že nám to v diskusi zase pořádně spočítáte. Zároveň ale věříme, že se najde dost z vás, kteří nás chápou a zastávají názor, že auto je dobré takové, jaké vyjelo z továrny, a když se nám nelíbí, koupíme si jiné.

Čtěte také: 10 největších průšvihů roku 2009

 

10. Hamann Rolls-Royce Phantom

Hamann si dovolil sáhnout na aristokratickou limuzínu a za to zaslouží trest v podobě účasti v našem nelichotivém žebříčku deseti nejhorších otuzenin roku. Rolls-Royce Phantom vůbec poslední dobou postihlo několik katastrof. Nejprve se stal snem všech ehm… postav v bílých kožichách a s desítkou zlatých řetězů na krku a pak ho začali „experti“ tunit. Na tohle by měly být zákony!

 

9. Škoda Octavia by Milotec

Váhali jsme, ale nakonec bylo rozhodnuto, že otuzenou Octavii fchrómu fkombíku ftédéíčku do našeho seznamu rovněž zařadíme. Mysleli jsme, že kultura „chromovaných“ mračítek, zrcátek, chladičů a hagusů postupně vymřela, ale Milotec nás vyvedl z omylu. No, na vesnici s tím pořád uděláte dost parády, ale podle nás je sériová Octavia Combi lepší.

 

8. Hamann BMW X6 Tycoon EVO

Hamann se do našeho výběru prosadil ještě jednou svou kreací na téma „lifestyle sportovní SUV“. S nějakými výmluvami o přizpůsobení se vkusu zákazníků na nás nechoďte, protože tohle může chtít jen někdo, kdo vkus nemá vůbec. Sériové BMW X6 se dá ještě snést, ale tohle je vrchol zvrácenosti.

 

Čtěte také: 10 nejčtenějších článků roku 2009

 

7. Gemballa Tornado 750 GTS/4

Kdokoli, kdo dostane do rukou laminát a zálibně se podívá na už tak ošklivé Porsche Cayenne, by měl být znásilněn 11palcovým dildem (samozřejmě s výjimkou těch, kterým by se to líbilo). Tuner Gemballa se prostě při zemi držet neuměl a udělal z Cayenne žabí královnu. Chybí už jen polepy imitující puchýřky a nádržka, ze které by vytékal syntetický hnis. No, ale i bez toho je tahle věc odporná už dost…

 

6. Balrog Cayenne Turbo S

Francouzská tuzingová firma se jmenuje stejně jako posel stínu a ohně z Pána prstenů. Nicméně nám jejich název spíše připomíná citoslovce zvracení („balrooooooogh…“) a pokud se na otuzeninu Cayennu podíváte, možná to ve vás obrácené trávicí pochody i vyvolá. Takže pozor.

 

5. FAB-Design McLaren Mercedes SLR Desire

Zdá se vám jméno „Touha“ pro sněhovou frézu adekvátní? Lépe by se hodilo třeba „Rolba“, ale to nebudeme borcům od FAB-Design rozmlouvat. Výkon 750 koní a točivý moment 1080 Nm pak už nic nezachrání, ani schopnost pokořit stovku za 3,6 sekundy.

 

Čtěte také: 10 nejlepších aut roku 2009

 

4. Mansory Vitesse Rosé Continental GT

Mansory zareagoval na trend „být tulipán je prostě moderní“ a vypustil do světa růžový Bentley Continental GT. Potenciální zákazník nemusí zrovna patřit k pánům, co se rádi tulí, ale spíš k těm, kteří jimi nejsou, ale rádi by se jimi v očích ostatních stali. Tento metrosexuální Bentley by při tom mohl vypadat docela k světu, kdyby se změnila jedna jediná věc. Jaká? Barva.

 

3. JE Design Seat Leon Facelift

Nebyl by to JE Design, kdyby se neobjevil v našem výběru. Tentokrát jeho „snahu“ odskákal Seat Leon. Marně přemýšlíme nad tím, co špatného expertům u JE Design udělal, a asi na to ani nikdy nepřijdeme. Jen je nám upřímně líto nejen takhle zuboženého Seatu, ale i všech lidí, kterým se tohle líbí. Třetí místo si tak tato slátanina odnáší plným právem.

 

2. GeigerCars Hummer Supercharged

Co se na to dá říct? Hranatá krabice dostala kompresor, 30“ kola a přiteplený název Latté Macciatto. Výkon 547 koní a točivý moment 763 Nm jsou určitě prima a brzdy Brembo také. Ale myslíte, že na tom bude potenciálním zákazníkům záležet? Hlavní je, že to prodlouží jejich… ehm, sebevědomí.

 

1. Anlicker McLaren SLR 999 Red Gold Dream

Radlice ze sněhové frézy, křídlo z transportního letadla Antonov, kola jako ciferník luxusních náramkových hodinek a spousta cinkrlátek jako na pakistánském autobusu. Takhle zprznit ikonický supersport může jenom nejslabomyslnější jedinec, který má tak malé sebevědomí, že prostě musí za každou cenu okolí dokázat „já na to mám“. Ani výkonem skoro 1000 koní to zachránit nelze. Otuzený McLaren SLR, který vypadá trošku jako mašinka černokněžníka Zababy, si tak odváží letošní „vítězství“.

 

Chcete znát náš postoj k tzv. „českému tuningu“? Sledujte pořad ČT Ta naše povaha česká – Tuningová společnost. (odkaz vede na archiv České Televize)

autoweb.cz

30.12.2009 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist