autoweb.cz > elektromobil > 10 nejdůležitějších aut roku 2008
10 nejdůležitějších aut roku 2008
Nejbrutálnější Corvette všech dob zesměšní mnohanásobně dražší supersporty. Není to revoluční auto, ale už kvůli tomu, že jde se svým kompresorem přeplňovaným osmiválcem o výkonu přes 630 koní proti všem politicky korektním a ekologickým proudům, ji máme rádi.
Porsche konečně představilo dlouho očekávaný čtyřdveřový model. Pod přední kapotou se nic zásadního nekoná (aspoň do příchodu desetiválce z Carrery GT), pohonné ústrojí bude velmi podobné většímu modelu Cayenne, ale i tak se dá tento model považovat za docela velkou revoluci.
Dokáže nový Nissan 370 Z navázat na úspěchy svého předchůdce? A dokáže vtáhnout řidiče do děje stejným způsobem? První ohlasy říkají, že ano! Do tohoto auta vkládáme velké naděje, podobně jako třeba do nového BMW Z4, neboť se jedná o cenově dostupné sporťáky a právě na nich se ukáže, zda v automobilkách převážila politická korektnost nad zábavou za volantem.
Nejlevnější auto na světě bude stát v přepočtu necelých 50 000 korun. Ratan Tata dokazuje, že to s motorizací rozvojového světa myslí naprosto vážně. A vůbec, takhle levné auto ještě nikdo nikdy nevyrobil.
První Porsche spalující naftu není tak úplně Porsche (spíš Volkswagen), ale naznačuje, že se máme připravit na ledacos. Třeba na Porsche 911 Carrera D.
Volkswagen se rozhodl zahodit nálepku „výrobce maximálně racionálních a nudných aut“ a pouští se do teritoria, které bylo dříve vyhrazeno jiným značkám. Začal stavět skutečně přitažlivé auto pro řidiče.
Tohle auto bude pro Opel existenčně důležité. Dokáže se vymanit ze stínu nepříliš povedené Vectry? A dokáže pozlobit nejen přímého konkurenta Mondeo, ale třeba BMW řady 3? Podle všeho má pro to velmi dobré předpoklady, o čemž svědčí i prestižní novinářský titul „Auto roku“.
3. Dodge Challenger, Chevrolet Camaro, Ford Mustang
Trojka amerických muscle cars se i přes velmi nepříznivé klima těší značné oblibě. Zatímco Dodge Challenger hraje hlavně na city, Chevrolet Camaro používá moderní techniku a sofistikovanější přístup. Ford Mustang se mezitím dočkal již své druhé generace. Pokud tyto vozy v dnešní těžké době přežijí, znamená to pro nadšence dobrou zprávu. Může se v budoucnu těšit na další velká auta s velmi klasickými osmiválci.
General Motors se rozhodl i přes značné potíže urychleně představit revoluční plug-in hybrid Volt. Dokazuje tak, že i elektromobil může vypadat a jezdit jako normální auto. Sériová výroba ještě nebyla spuštěna, ale až se tak stane, má tohle auto velkou šanci na to, aby změnilo spotřebitelské návyky zejména domácí (americké) veřejnosti a celkový pohled na ekologické vozy.
Jiné auto jsme ani nemohli na nejvyšší příčku usadit. Nová Fiesta je velmi povedené auto a ukazuje, že Fordu se tah s globálním modelem zřejmě vyplatil. Auto téhle kategorie ještě nikdy nekombinovalo tak dospělé jízdní vlastnosti, kvalitu zpracování, bezpečnost, komfort a radost z řízení tak dobře, jako právě nový Ford Fiesta. Segment malých aut má nového lídra a ostatní se musí hodně snažit, aby se mu aspoň přiblížili. A navíc, můžeme si ho koupit všichni a ne jen pár vyvolených.
autoweb.cz